Bedankt voor de reacties, vandaag tijd gevonden om mijn vragen op papier te zetten.
Ik denk dat de auto een goede basis is voor een restauratie, er zal waarschijnlijk nog wel wat laswerk aan te pas komen. De auto heeft langere tijd stilgestaan en in Amerika is er snel en slordig zilvergrijs (is ook de orginele kleur) over heen gespoten.
Mijn bedoeling is om de auto compleet te restaureren en dan naar EU specs (optisch) op te bouwen.
1. Is de hoogte van EU en US gelijk, ik vermoed van wel... zeker weten is beter
2. Zijn er verschillen in de motorisering of afstelling van de motor tussen EU en US. Ik weet dat bij veel Porsche modellen er kleine verschillen zijn o.a. voor de emissie eisen
3. Wat is de juiste kleur van de letters 'Porsche' achterop, op dit moment zijn ze meegespoten in de zelfde kleur als de carroserie
4. De auto is uitgevoerd met 1 zijspiegel (volgens mij altijd zo orgineel). Ik denk dat een rechter spiegel practisch is. Is dit een vereist voor APK? Waar kan je nog orginele spiegels krijgen?
5. Bumper voor: op dit moment zitten daar stootblokken
gemonteerd, bij EU uitvoering horen volgens mij geen onderdelen op de bumper gemonteerd te worden. Wordt dezelfde bumper en doorlopende sierstrip gebruikt?
6. Bumper achter: ook hier zitten massieve stootblokken gemonteerd, voor de EU versie horen volgens mij orgineel chroom + rubber stripje gemonteerd te zijn. De bumper zelf is identiek?
7. Zijn de sierstrips zijkant + bumper voor + bumper achter identiek VS en EU? Mijn ervaring is dat er veel replica onderdelen gemaakt worden die niet de orginele kwaliteit en optiek hebben. Kan iemand aanvelen waar de orginele delen te kopen?
8. Koplampen: wil ik graag vervangen
Volgens mij moet ik het hele onderdeel, dus niet alleen het glas vervangen. Hierbij wordt dit complete onderdeel door AL (automotive lightning) aangeboden (was Bosch vroeger) met chrome rand. Het glas en het lampje moet dat H1 of H4 zijn om orgineel (a 1973) te zijn. Het glas zelf is dat identiek met het G-model of typisch F?
9. Lens afslaanlichten voor + achter. Volgens mij orgineel moeilijk aan te komen + duur, waar moet ik op letten bij het kopen van de onderdelen? Soms kan je verschillen aanbieders die de onderdelen aanbeiden niet uielkaar houden...
Volstaat alleen de lens van de afslaanlichten te vervangen of moet ik meer vervangen om EU specificaties te hebben?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Guido