Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

samenstelling vanaf de lopendeband

10 mei 2015 23:23

Beste forumlezers,
Afgelopen vrijdag de trotste eigenaar geworden van een 911 S uit ''77.

Nu moet hier nog wel het e.e.a. aan gebeuren, waaronder de lak en wat interieur zaken. Het is een amerikaan en ik wil hem graag weer europees maken. Is er op de 1 of andere manier achter te komen in welke kleurstelling (m.b.t. buitenkant en interieur) deze auto de lopende band is afgekomen?

Re: samenstelling vanaf de lopendeband

10 mei 2015 23:33

Op basis van het serienummer kan je bij een Porsche Centrum een geboortecertificaat opvragen en daarop staan dan alle opties hoe de auto oorspronkelijk is afgeleverd. Kost een paar tientjes maar vaak als je dan wat werk daar laat doen krijg je het er 'gratis' bij.

10 mei 2015 23:33

Even een mail naar Marc Noack [mailto:Marc.Noack@porsche.de]

10 mei 2015 23:41

Ja dat geboorte certificaat had ik gezien, kost € 59,-. Das wel te overzien.
Ik zal proberen (mn duits is niet zo heel best) ook even een email te sturen. Dank hiervoor.

11 mei 2015 11:01

Met Duits kan ik je wel helpen als je wilt, als je me je berichtje PM#t stuur ik t je in het Duits terug.

P

11 mei 2015 11:13

Meneer noack, spreekt ook Engels, als je je VIN naar hem mailt incl je motor nummer. Krijg je keurig een reply

12 mei 2015 22:01

Alvast super bedankt pieter, Vandaag de email eruit gedaan. In het engels.
Ik laat hier nog even horen als ik mijn reply heb.
Dank alvast voor jullie hulp

14 mei 2015 17:56

Ik heb dit bij mijn Porsche ook gedaan het duurt ongeveer een week totdat je een reactie krijgt. Handig dat dit zo kan. :) Wat voor kleur is de Porsche nu?

hagie29 schreef:Alvast super bedankt pieter, Vandaag de email eruit gedaan. In het engels.
Ik laat hier nog even horen als ik mijn reply heb.
Dank alvast voor jullie hulp

14 mei 2015 20:53

Ha patrick,

De auto is op dit moment "mint groen" metallic. Althans dat zou hij moeten zijn. De lak is erg slecht. Het lijkt of dit ook de orginele kleur is.
Voor de targa rollbar heb ik mn twijfels. Het lijkt alsof hij chroom zou moeten zijn, maar dat kan dacht ik niet op een 77-er. Het zwart wat er op zit
is gekunsteld. De targa letters ontbreken ook.

Morgen is hij eindelijk in huis, kan ik op detail eens door mn eigen auto heen struinen.... Ik kijk er naar uit en dan op zoek naar originaliteit. Inmiddels lijk ik ook uitgevonden te hebben dat de orginele motor er niet meer inzit. Er staat een afwijkend serienummer op het blok. Nu hoop ik dat ik het niet goed overgeschreven heb maar anders is dat de eerste kleine tegenvaller. We gaan het zien. Van de email van Marc Noak heb ik een terugmelding gehad dat hij er dinsdag pas weer is.
We wachten het af.

Gr Henri

19 mei 2015 21:17

Ha lezers,

Super tip. Inmiddels antwoord gekregen. Wat ik niet helemaal begrijp is dat ik volgens het serienummer een 77-er moet hebben maar de invoice is in december 1976 afgegeven. Dan zou ik toch een 76-er hebben. Wat ook jammer is , is dat de orginele motor er niet meer in zit.

19 mei 2015 21:58

Je hebt model 77, maar deze serie start 2e helft 76.

20 mei 2015 6:26

idd, vanaf bouwjaar/maand augustus 1976 begint modeljaar 1977.
Plaats een reactie