Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Installatie hardtop Boxster

09 dec 2015 19:25

Afbeelding

Zo, het bevestigingssetje voor de hardtop voor mijn Boxster (986) heb ik binnen, voor het lieve sommetje van bijna 100 euro. Lekker prijsje voor 2 busjes en 2 boutjes... Was niet goedkoper te vinden, alleen nog duurder. Heb prijzen gezien van ruim 180 dollar, beetje te gek toch??

Nu nog even monteren, en dan kan de hardtop erop!!

Alleen: ik heb nog geen hardtop!! Er staan er wel diverse op MP, maar in de verkeerde kleur. Heeft iemand er nog 1 staan, waar niets mee gedaan wordt? Het liefst in basalt zwart.

Re: Installatie hardtop Boxster

09 dec 2015 19:34

keuze genoeg !! eerst je spin-locks installeren (techniek met de plastic zak) en met de hardtop er op terugkeren uit de Heimat KLIK

09 dec 2015 19:44

Dat is ook natuurlijk een idee, ff naar DL rijden. Niet aan gedacht. Thanks!!

09 dec 2015 20:49

Wel opletten bij winterse temperaturen. Als je de cab opent bij een lagere temperatuur dan 8 graden, dan is de kans heel erg groot dat je PVC raam scheurt. EN die reparatie is een stuk duurder dan de 2 moertjes om de hardtop vast te zetten.

09 dec 2015 23:58

Inderdaad! Pak een warme dag boven de 7 of 8 graden (dus ergens in de komende week/weken?).
Wat ook een goed idee is, is om eerst een stukje te rijden en de auto binnen warm maken.

Mijn hardtop zit er al een poosje op :drive:

10 dec 2015 0:05

Of het dak, thuis in de verwarmde garage openen en dan lekker naar Duitsland :drive:

10 dec 2015 1:45

barolo schreef:Wel opletten bij winterse temperaturen. Als je de cab opent bij een lagere temperatuur dan 8 graden, dan is de kans heel erg groot dat je PVC raam scheurt. EN die reparatie is een stuk duurder dan de 2 moertjes om de hardtop vast te zetten.

neem een deken mee en leg dit (daar aangekomen) over je achterruitje met de verwarming op MAX. eens goed verwarmd is 12 sec. niet genoeg tijd om het PVC ruitje stuk te maken.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 10 dec 2015 10:11, in totaal 1 keer bewerkt.

10 dec 2015 8:56

bedankt voor alle goede adviezen, heb geen zin in een gescheurde achterruit...

Ik kan als het te koud zou zijn, natuurlijk ook een föhn meenemen, en het ruitje voorzichtig wat opwarmen voordat ik deze naar beneden doe.
Ik heb gezien in het instructieboekje dat er officieel een doekje tussen het ruitje moet om het krassen te voorkomen, als het dak voor langere tijd naar beneden is, doen jullie dit ook? en wat gebruik je daarvoor??

Nog steeds geen mensen die een hardtop in het zwart kwijt willen?? De hardtops in Duitsland zijn allemaal redelijk ver rijden. Minimaal 3,5 uur weg. Om nu 7 uur te gaan sturen voor een hardtop op 1 dag, gaat me wel een beetje ver....

12 dec 2015 11:32

Een andere kleur hardtop nemen en laten overspuiten? Of zelf een paar spuitbussen plastic dip ter hand nemen voor een mat zwart dakje.

12 dec 2015 11:43

Is DIT niks voor je?

Voor € 175,-- wordt ie in de juiste kleur gespoten :idea:

EDIT: Sorry, zie dat jij een 986 hebt :oops:

12 dec 2015 20:56

Düsseldorf is toch maar 150 km of 1,5 uur? en voor € 550 kan je er in NL wss geen enkele vinden.

12 dec 2015 22:30

Als donkerblauw geen probleem is heb ik nog wel 1 voor je.
Van binnen en buiten in nieuwstaat.

13 dec 2015 9:44

frans44 schreef:Afbeelding

Zo, het bevestigingssetje voor de hardtop voor mijn Boxster (986) heb ik binnen, voor het lieve sommetje van bijna 100 euro. Lekker prijsje voor 2 busjes en 2 boutjes... Was niet goedkoper te vinden, alleen nog duurder. Heb prijzen gezien van ruim 180 dollar, beetje te gek toch??

Nu nog even monteren, en dan kan de hardtop erop!!

Alleen: ik heb nog geen hardtop!! Er staan er wel diverse op MP, maar in de verkeerde kleur. Heeft iemand er nog 1 staan, waar niets mee gedaan wordt? Het liefst in basalt zwart.

Het is toch te belachelijk voor woorden?

Maar goed, zo lang mensen het ervoor blijven betalen zal het zo blijven..

Gekke prijzen hype..

13 dec 2015 10:27

Maar ook verzendkosten van 14 euro (exclusief BTW) :roll:

13 dec 2015 10:30

ge was mij huis voor met de verzendkosten. :shock:

en wat moet je anders als je ze nodig hebt :idea:
kan dan wel un gekke prijs zijn, maar voor laten maken kun de ook niet. :mrgreen:

25 dec 2015 1:35

Hey Frans;
Ik merk dat je een hardtop zoekt voor een boxster 986.
Ik heb er een te koop.
Hij is zwart , in uitstekende staat , geen lakkras , goede pasvorm.
Ik kocht voor mezelf een zeintec-caymanlook zodat mijn hardtop weg mag.
De prijs van 750€ is zeker niet overdreven.
Je mag me mailen indien je interesse hebt
mailadres : danny.goffin@gmail.com
tel 0032 477 36 55 68
Ik woon in Bilzen (België)
Groeten

25 dec 2015 10:34

Goedemorgen Danny, Bedankt voor je aanbod, maak ik heb er inmiddels al 1 gekocht.
Plaats een reactie