Ik moet nog even geduld bewaren, maar over een weekje of wat komt mijn nieuwe project aan vanuit de VS: Een 1977 911 Targa.
En géén matching numbers, maar hele dikke numbers: 300pk achterin Er ligt een 3.6 varioram uit 1997 in die slechts 45000 miles gelopen heeft. Dat wordt leuk dus. Verder zit er wel wat werk aan, slechte lak, interieur mag opgefrist, en er zal vast nog wel een en ander opduiken. Maar goed, dat is de hobby toch. Hier vast wat pics:
Eerste uitdaging is om hem voor 20 mei technisch 100% en op kenteken te hebben. De bedoeling is om de Ramble Rally ermee te gaan rijden, en die start de 22e. Met een beetje geluk is hij eind april binnen, zou dus wel moeten lukken. Maak me een beetje zorgen over de uitlaat, is custom made, en zo op het oog stelt de demper niet veel voor. Moet dus even iets voor verzonnen worden RDW technisch, want die geluidsmeting staat me nog wel bij van vorige keer . Wil hem ook meteen met het juiste vermogen gekeurd hebben, dus alles moet 100% in orde zijn.
Na de rally bepaal ik wat ik met verder met de 911 ga doen...
Hij is binnen en wel! Helaas flink wat vertraging opgelopen omdat de USA title niet bij de juiste vervoerder terecht was gekomen, hij had hier eigenlijk in april moeten zijn. Daarom had ik me ook vast ingeschreven voor de Vet Cool Man rit van afgelopen zaterdag, en dat is gelukt Met tijdelijke platen want ik had de kentekencard nog niet binnen...
De auto was nog in een veel betere staat dan dat ik had durven hopen. Wat plamuur op 1 deur, voor de rest snaarstrak en roestvrij. Originele boekjes lagen erin, evenals het complete gereedsschapssetje. Onderhoud is ook goed bijgehouden, heb van de afgelopen 15 jaar voor 30k USD rekeningen erbij en voor de RDW keuring was het een kwestie van de verlichting aanpassen, achteruitrijverlichting fixen (kabeltje vervangen bij de bak), banden vernieuwen, wiellager stellen en de ruitensproeiers gangbaar maken. In 1 keer glansrijk door de keuring. Er was echter wel een probleem met het chassisnummer, dat stond al in de UK geregistreerd op een 2007 auto... Maar dat bleek gelukkig een foutje van hen. Was wel even billenknijpen!
De motor loopt erg goed, een klepstoter hoor je wat wanneer hij koud is maar voor de rest perfect. Start direct, pakt goed op en haalt goed door Richting de 300pk in een G is wel een beleving hoor! Met 4,3 kilo per PK heb je power te over. Het mooie is nu ook dat ik 3600cc en 210kW op het kenteken heb, helemaal legaal en goedgekeurd door de RDW!
Bak is wat je van een 915 kan verwachten, het werkt allemaal prima maar je moet wel een beetje kunnen roeren. De bak heeft een tijdje terug ook een revisie gehad en dat is te merken. Koppeling is lekker zwaar en pakt goed op.
Optisch is er nog aardig wat te doen, met name aan het interieur, dus ik vermaak me de komende tijd zeker nog wel, zowel met de auto op de brug en zittend achter het stuur.
Even een vraagje over je tijdelijke kenteken. Heb je gewoon een setje witte platen laten drukken? Ik heb bij mijn 924 ook geen platen meer, maar moet hem tot bij de RDW rijden op 5 juli en vroeg me af hoe dat moet.
Anne 2.7 schreef:Klinkt zeker goed. Heb'm bij Vet Cool Man aanschouwd. Mijn vraag; was de taartschep een must, of zou de originele klep nog gepast hebben?
De Varioram unit steekt dusdanig uit dat de Turbo Tafel een verplichte optie is
Even een vraagje over je tijdelijke kenteken. Heb je gewoon een setje witte platen laten drukken? Ik heb bij mijn 924 ook geen platen meer, maar moet hem tot bij de RDW rijden op 5 juli en vroeg me af hoe dat moet.
Als je naar het RDW moet kan je via hen een eendagskenteken aanvragen. Dat is gratis en mag je zelf in elkaar knutselen met karton en papier. Moet je wel een (WA) verzekering hebben, maar dat is ook te regelen voor 1 dag, zijn speciale polissen voor.
@johann, online een eendagskenteken aanvragen bij de rdw voor 5 juli. Kenteken op een A3'tje schrijven (2x) en achter voor- en achterruit plakken. Klaar is Clara.
Dank jullie heren. De kenteken heb ik reeds aangevraagd. Ik kon alleen geen info vinden over het plat zelf, maar dan ga ik gewoon een printje achter de raam plaatsen. Leker makkelijk
Gisteren begonnen met strippen, want hij gaat over een paar weekjes naar de spuiter. Je merkt echt dat dit een echte California car is, alle schroefjes en moertjes draai je zo los. Geweldig om een keer een auto te hebben waarvan niet alles afbreekt of vast zit haha . Af en toe is het wel lastig sleutelen door de aanpassingen voor het 3.6 blok, want er ligt een knoepert van een (actieve) oliekoeler voorin de wielkast en een drysump olietank onder het achterspatbord, maar her en der wat losmaken en het ging redelijk.
1 slecht plekje gevonden, onderkant dorpel. Amerikaans gefixt, roestgaatjes kan je het best dicht plamuren want dan zie je ze niet meer, en uit het oog is uit het hart. Not. Hier ga ik even een nieuw stukje inlassen. Voor de rest heb ik nergens roest gevonden dus dat is mooi.
Verder ga ik de stoelen opnieuw bekleden en heb ik een setje zwarte Fuchsen klaar staan, het zal een stuk rustiger ogen straks. Die BBS RS wielen zijn erg gaaf, maar het is een beetje een kermis op een rode auto met spoilers. Misschien dat ik ze onder de T1 zet, als ik dat passend krijg tenminste. De koplampringen die nu verchroomd zijn laat ik ook meespuiten, wordt het ook wat strakker en cleaner van.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt over het beeld van de auto met Fuchs velgen er onder. Deze BBS-en zijn prachtig, maar de combi met Targa is te schreeuwerig.
De twee plekken waar we roest verwachten bleken helemaal niet roestig... Na het wegschuren van het plamuur bleek dat de (SC) schermen niet goed afgelast waren! Dat hebben we dus zelf maar even gedaan
Voor:
Na:
De 911 is vorige week naar de spuiter gebracht, en die is al lekker bezig. De kofferklep moest helemaal kaal omdat de grondverf niet lekker pakte, schijnt vaker voor te komen bij Amerikanen - ze gebruik(t)en daar nogal eens een ander laksysteem dan wat hier de norm is. Wel complimenten van de spuiter over het plaatwerk, alles is mooi recht, strak en roestvrij. De kofferklep was zelfs uitzonderlijk netjes.
Over twee weken mag hij weer opgehaald, kijk uit naar het resultaat.
Verder ben ik nu met de stoelen bezig, oude bekleding eraf en nieuwe erop. En her en der wat onderdelen bestellen. Zou mooi zijn als hij voor 2017 weer helemaal af is