Ik dacht ga hier maar eens bijhouden hoe het met mijn project Porsche 944 gaat en de vorderingen.
Ik zal even een korte samevatting doen van wat er in de afgelopen 2 jaar allemaal is gebeurd met de Porsche.
Augustus 2014 de 944 gekocht van een man die hem wou opknappen maar het wou niet echt lukken, hij had hem van iemand waar hij jaren buiten in het gras had gestaan.
Het was gelukkig nog een harde auto:
Na een paar weken in het bezit te hebben, heb ik de auto apk klaar gemaakt.
Als ook de riemen, spanrollen en keeringen vervangen. Natuurlijk ook gelijk een beurt gegeven.
Een paar weken later heb ik een setje wielen op de kop getikt van een Porsche 911 en ze gemonteerd op de 944.
Uiteindelijk was ik zo 'versclaaft' aan de Porsche dat het opknappen iets verder ging dan rijbaar maken en van genieten, het werd tijd voor een nieuwe lak en een hoop andere nieuwe spulletjes.
Auto helemaal strak gemaakt en op de aanhanger opweg naar de spuiterij.
Foto's van de auto bij de spuiterij:
Daarna de auto weer opgehaald en compleet opgebouwd, ook gelijk voorzien van Bilstein B6 schokbrekers zowel voor als achter.
Ook is er gelijk een setje deurklinken ingekomen met de tekst Porsche erin.
De Banden van de Porsche waren niet echt geweldig , dus daar moesten ook maar 4 nieuwe onder. Heb toen gekozen voor Pirelli p7.
Helaas wel een tegenvaler gehad, de voorruit was gesneuveld en er moest dus een nieuwe in.
We hadden in de tussen tijd, special de voortuin om gebouwd zodat hij in de tuin kon staan als die even bij huis stond en niet in de garage.
Na een tijdje ermee gereden te hebben bleek dat hij wel heel veel benzine verbruikten.
Wat we gedaan hebben was:
Luchtmassa meter bekeken en op een nieuwe koolbaan gezet.
Gasklephuis gereinigd
Andere Tempratuur zender gemonteerd
Brandstof druk regelaars vervangen op de rail.
Toen konden we eindelijk wel een tijd rijden op de tank benzine
Ook wouden we wat meer geluid mar wel beschaaft, uiteindelijk gekozen voor een RVS uitlaat van dansk.
Mooi geluid maar niet extreem.
Omdat we toch bezig waren en de remslangen niet te best meer waren ook maar gelijk een Rvs setje remslangen gemonteerd.
Vorig jaar de achterlichten gefolied omdat ik dit mooier vond staan als ook de koppeling vervangen omdat deze bonkte (een bekend 944 probleem).
Dit was even de korte versie van het toppic op het 944 forum, de rest gaan we gewoon weer bijhouden
Laatst bijgewerkt door
Jaime944 op 05 maart 2017 19:01, in totaal 1 keer bewerkt.