Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 20:34

Om het wagenpark wat te vernieuwen, heb ik afgelopen zaterdag een 924 opgehaald. Originele NL auto, 1977 geleverd, 20 jaar stil gestaan ;)...

Hij heeft zijn plekje al gevonden in de garage, daar ga ik hem zelf proberen op te knappen (slik)...

Afbeelding Afbeelding

Een paar kleine plekjes her en der met roest, maar verder helemaal gaaf. Lijkt eerste lak (sticker zit nog op de deurstijl), maar da's niet het belangrijkste.

Wat moet er gebeuren?
- Stoelen repareren (Skai is los, zoals bij al de 924's... Iemand een tip?)
- Motor soepel startend en lopend krijgen. starten doet ie soms, maar als ie warm loopt, slaat ie af
- Versnellingsbak controleren en fixen indien nodig (gok voornamelijk de olie)
- Paar remmen losmaken, al lijkt dat mee te vallen
- Originele kentekenplaten weer aanvragen
- Andere kleine dingen, maar ach :)

Doel is mei volgend jaar rijdend, gewoon rustig aan dus.

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 20:55

Nou ook hier dan ff... Gefeliciteerd !

Mei volgend jaar, dat moet lukken. Mooi winter project.
(Hoop dat de ramen en deuren na de zomer in de garage zitten :wink: ).

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 21:02

Ik word echt jaloers van die garage :shock:

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 21:03

Gefeliciteerd en veel plezier met je project, we moeten maar snel een 924 treffen regelen :D

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 21:03

He leuk, nog een witte. Succes met het opknappen.
Vol op bezig met de mijne

Afbeelding

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 21:11

Hoi Pascal, ziet er goed uit zo op de eerste foto's :thumleft:

Populair model, zo'n 924.. Vroeger ook posters van aan de muur? :cheers:

De ruimte in jouw garage is wel jaloersmakend..... :popcorn:

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 21:48

Ze gaan als broodjes... :thumleft: tevens een prima bouwjaar. Ziet er goed uit Pascal.

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 22:31

Nou, ik hoef me zo langzamerhand niet meer alleen te voelen hier met mijn 924 :D
Veel plezier ermee. En een witte... Altijd goed :ba:

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 23:29

Auto is al (dik) 20 jaar geschorst en de vorige eigenaar heeft er 4-5 jaar aan geknutseld om hem nagenoeg klaar te krijgen. Dus hopelijk alleen wat puntjes op de i....

Garage hoop ik voor eind juni "klaar" te hebben. (ramen, deuren, dak, inrit, dat idee).... Komt nog een "paar" kuub zand bij kijken, en wat aankleding, dus "oude meuk" wordt op prijs gesteld... ;) (en jaloezie is voorbarig Maarten ;) )

Enne, een 924 kan alleen in het wit toch? :cheesy:

Re: Ook een 924 erbij....

29 mei 2016 23:39

Pascal schreef:Enne, een 924 kan alleen in het wit toch? :cheesy:

idd en dan met oker-geel (optie M755... ) 8) :thumleft: :drive:
Proficiat en geniet ervan, zowel van het sleutelen als het rijden... :drive: :drive: :drive:

Re: Ook een 924 erbij....

30 mei 2016 9:34

als ie van 1977 is, mag ie dan op blauwe platen, volgens mij wel!

Re: Ook een 924 erbij....

30 mei 2016 12:17

Heeft 'ie een 4 of een 5 bak?

Voor je warme start probleem, wat niet ongewoon is - en zeker niet bij zo'n vroege, zijn er een aantal dingen die je kunt controleren.

Er zijn door de jaren heen een aantal modificaties gedaan om de warme start te verbeteren. Zo hadden vroege exemplaren o.a. een 20CC accumulator, later werd het er 1 van 40CC. Dit helpt om de druk in leiding op peil te houden na het afzetten van de motor en de toevoer van benzine constant te houden daar de K-Jetronic behoorlijk gevoelig is voor wisselingen in druk. Ook hadden de vroege exemplaren geen terugslagklep na de brandstofpomp, waardoor de druk snel inzakt na het afzetten van de motor. De brandstofleiding over de achterbrug wil ook nog wel eens geen roesten/lekken. Het rubber van het overdrukventiel bij de WUR is ook een verdachte.

Het makkelijkste is om de boel standaard af te stellen en te meten.
Bij koude motor op de wur 1.5 bar.
Bij warme motor 3.6 bar.

En als je de motor afzet, moet het systeem na een minuut of 10 nog rond de 1.7 bar zitten en na 20 minuten op 1.5 bar. Doet 'ie dat niet, dan loopt de druk ergens weg en heeft ie meer moeite met starten. Om goed te blijven lopen moet de afstelling goed zijn, zo rond de 1.5% co even uit mijn hoofd (iets armer of rijker kan ook, daar moet 'ie wel mee blijven lopen) en moet de opbrengst van de injectoren enigszins gelijk zijn.

Er zijn weinig specialisten die de K-Jetronic goed beheersen en dit resulteert vaak in het onnodig vervangen van allerlei onderdelen. Goed meten en gericht vervangen, eventueel bij een specialist met kennis van zaken, en dan moet 'ie uiteindelijk goed lopen. :)

Re: Ook een 924 erbij....

31 mei 2016 13:01

Vroeger kocht mijn vader een nwe volvo met kenteken 34-rj-87

Afgeleverd met blauwe platen. In die zelfe week of maand kwamen de gele platen

Even gegoogled en dat is geweest in augustus 1977

Wij heeben ook een 924 voor erbij gekocht van 1983 (nu het nog kan)

Leuk die 924

Re: Ook een 924 erbij....

01 jun 2016 8:17

Jep, blauwe platen zijn aangevraagd. Het originele kenteken uit (mei) 1977 als het goed is, dus niet een YB nummertje... ;)

Re: Ook een 924 erbij....

01 jun 2016 8:57

mooi man :thumleft:

Re: Ook een 924 erbij....

01 jun 2016 15:43

Goed bezig Pascal :thumleft: en mocht het opknappen je gaan bevallen, in jullie nieuwe garage passen nog wel meer Porsches :wink: :lol: :salut:

Re: Ook een 924 erbij....

24 jun 2016 21:24

Zo, de eerste stap is gezet.... Het originele 1977 kenteken is weer bij de auto! Dat wil zeggen, het kentekenbewijs, nu nog even de platen regelen ;)....
Woei, officieel blauwe platen en geen AM/AR kenteken :) (maar xx-RM-xx...)

Leuk bijkomend geintje.... Volgens rdw.nl ben ik eerste eigenaar ;) (aantal eigenaren de afgelopen 9 jaar: 1)

Re: Ook een 924 erbij....

24 jun 2016 23:06

Echt super zeg :thumleft:
Plaats een reactie