Beste PFers,
Nou hierbij dan de eerste post van mijn 996 BDB project. (Puristen niet kijken
)
Zoals sommige misschien al hadden gelezen in het gevraagd topic, was ik op zoek naar een 996 Cabrio. Was er nog niet over uit of ik een tip of hand 6 wou, maar deze kwam op mijn pad. Ik wou eigenlijk een Zwarte, donker grijs of rood.
Nou dat is het dus niet
Kwam deze op MP tegen en zo op de foto's had ik zoiets van........ mwahhhh...
En ja die stond ook nog in Maastricht of all places
Maar goed, ik een paar weken geleden toch maar op een zondag van Lelystad naar Maastricht. (wat een rot end) Onderweg was ik best Sceptisch en had zoiets van...... dat wordt toch niks.
Daar aangekomen werd ik hartelijk ontvangen door de eigenaar. Deze vertelde mij dat de wagen verkocht moest worden incl. zijn huis i.v.m. scheiding, Aziatische vrouw kindje bla bla bla.
Goed wij naar de Garage om de wagen te aanschouwen. ik werd meteen gegrepen door de kleur. Wat staat die kleur een 996 vreselijk sexy. Maar goed. ik ben nogal technisch en handig, maar ben er toch met een zeer kritisch oog om heen gelopen. de "min punten" vielen mij meteen op en heb deze meteen kenbaar gemaakt. de beste Man had deze wagen 4 jaar geleden zelf uit duitsland gehaald en ingevoerd, maar veel dingen die ik op noemde, zag hij niet. (kan ik me ook voorstellen als je niet technisch bent, dat je dat niet ziet. en trust me, deze beste man was alles behalve technisch) Niets ten na dele hoor, want het was een lieve man en had een soort van medelijd met zijn situatie.
Na de motor aangehoord te hebben bij koude start hebben we een stiekem rondje gedaan. (de wagen was geschorst en mocht eigenlijk niet op de openbare weg)
Het viel me meteen op hoe soepel de motor liep en hoe vloeiend deze schakelde. wel bespeurde ik weer een paar minpuntjes die ik later zal beschrijven.
Na de rit de wagen weer binnen gezet en tegen de man gezegd dat ik het verhaal op me in zou laten werken en we contact zouden houden. Merkte wel dat hij er snel van af wou en als we het eens zouden worden of ik een deel via de bank wou doen en een deel cash. (zodat hij dus niet alles naar zijn Jonge Aziatische vrouw hoefde te storten
)
S ávonds heb ik hem een mailtje gestuurd met mijn bevindingen en mening. Ook uitgelegd waarom en toegelicht. Allemaal niks ernstigs, maar ik had al niet veel op de wagen geboden, maar wou de eens kijken hoe hij daar op reageerde.......... (ja ja ik ben een soort Jood
)
Ik ben zelfstandig ondernemer en handelen gaat me wel aardig goed af.
Maar de man ging nog verder door de knieen en bood de wagen aan onder
De volgende dag wakker geworden dacht ik bij me zelf..... wil ik hem............JAAAAAAAAAA....
Maar druk naar werk...... wordt ik ge smset