Gezien de leeftijd van m'n nieuwe aanwinst zet ik m maar in het topic 'projecten'
Vandaag besloten om een 924 petrolblue uit 1977 te kopen. Deze staat bij het autobedrijf aan de overkant van de straat. Donderdagochtend reed ik thuis weg en zag ik net buiten het hek een blauwe 924 staan. Ik dacht dat dit wellicht van een klant was. Ruim een uur later toen ik terugkwam stond ie er nog. Hij stond er ook eigenlijk wel geparkeerd als een occasion alleen dan net buiten het hek. Geen bordje te koop. Mijn interesse was gewekt en ik dacht gewoon eens van dichtbij te gaan kijken. Mooie kleur en er staat er niet iedere dag 1 voor m'n deur. Hij zag er wel erg goed uit aan de buitenkant...
Mooie kleur ook. Toch maar eens gaan vragen van wie deze was.
Blijkt van de schoonzoon van de eigenaar te zijn. 5 jaar aan gewerkt om m in deze staat te krijgen. In de weekenden aan gewerkt, de brug bij schoonvader en al het gereedschap kwam wel van pas. Origineel een Belgische auto en in deze speciale kleur besteld. Samen met de schoonvader ernaartoe gelopen, binnenin gekeken en toen zag ik dat de bekleding van de stoelen gescheurd waren en dat het een automaat is. Iemand vertelde mij dat alleen in '77 de 924 standaard met automaat is geleverd. Had van mij niet gehoeven maar het zit erop. Hele auto is uit elkaar geweest. Alle bouten, moeren zijn nieuw. Motor gereviseerd, overal nieuwe onderdelen. Alleen vanbinnen is er niets gedaan. Dashboard ziet er wel goed uit, niet gescheurd zoals je vaak ziet. Acceptabel.
Vanmorgen auto op de brug gezien. Die blinkt! Niks lekt, een nieuwe auto ziet er minder schoon en minder nieuw uit dan deze aan de onderkant. Echt ongelooflijk!
Vanmiddag een proefrit gemaakt: motor houdt in en een aantal metertjes doen het niet. Duidelijk dat er aan het interieur nog niets was gedaan. Dat is dus aan mij. Maar het is wel leuk hoor, het rijdt zo anders dan alle luxe auto's van nu. Daar was ik naar op zoek. Wil eigenlijk ooit nog eens een 964 maar deze wilde ik toch niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Ik krijg er nog dozen met spare parts bij, zelfs een zijscherm. Allemaal afkomstig van een donorauto.
Reden van verkoop is tijdgebrek. Schoonzoon werkt 6 dagen per week en gaat op zondag niet meer klussen. Dat wil hij niet meer. Verder rijdt hij iedere dag moter, daar ligt zijn echte passie. Hij wil het geld van deze auto bijleggen voor een andere moter. Daar gaat z'n hart echt sneller van kloppen.
Deze week wordt ie overgeschreven, ik heb dan ook maar 2 foto's die ik donderdag heb gemaakt. Op de 2de foto zie je de kleur, de eerste foto lijkt ie anders qua kleur