Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
29 jan 2017 21:25
Ben zoals velen een beetje aan het dagdromen over mijn - zelf samen te stellen - favoriete Porsche. Voor mij een smalle carrosserie maar wel met impactbumpers en olifantspiegels. Verder veel chroom. En een coupe, geen Targa. Een G-model dus van bouwjaar 1976 of 1977. Maar die zijn met 150 of 165pk wat onder gemotoriseerd. Zou dus eigenlijk de standaard 2.7 liter dan moeten vervangen door iets sterkers.
Brengt mij bij de vraag wat de fijnste luchtgekoelde motor is? Welke motor klimt het snelst in toeren, heeft een lekker geluid, etc? Is het een 3 liter CIS/K-jettronic, een 3.2 van 84-89, een 3.6 van de 964, de 3.6 van 993? Of eigenlijk toch een omgebouwde 3.0 op carburateurs? Ben benieuwd naar jullie mening.
29 jan 2017 21:28
ik denk dat je dan toch op een samengesteld blok uitkomt.
bv. een 3 liter met een gt3 krukas.
29 jan 2017 21:31
Bmw zes in lijn 3 liter.....
Edit is niet luchtgekoeld, foutje.....
Maar wel n heerlijke motor.
29 jan 2017 21:44
Ik heb een Varioram 3.6 (late 993) in mijn '2.7' en dat is een erg fijne combo. Vooral met de uitlaat die eronder hangt - geen katalysators, 1 demper - want het geluid is misschien nog wel belangrijker dan de echte power, mits je boven een bepaalde hoeveelheid aan kracht zit dan
29 jan 2017 22:37
993 varioram is de beste, of het de fijnste is is persoonlijk.
29 jan 2017 23:01
Wellicht wél het meest doorontwikkelde 911 motorblok wat er is, maar of het daarom ook het beste is ....
Ik denk dat TS ook af moet wegen wat zo'n sneller blok hem mag gaan kosten .... én wat er voor (niet originele) aanpassingen aan z'n 2.7 gedaan moeten worden
Zo te lezen wil hij er geen hotrod van maken ....
TS kan dan óf met z'n 2.7 blok aan de slag gaan .... of ergens een 3.6 op de kop tikken én daar carburateurs op zetten
Er staat momenteel een setje SSI warmtewisselasrs voor een 3.6 op dit forum te koop. Voor een nette prijs, dus sla je slag én je hebt al een mooi begin van een motor project
29 jan 2017 23:05
De 3 liter blok zoals ze in de Carrera 3.o hebben gebruikt is echt geweldig en period correct. Voor de rest ben ik enorm fan van de 964 blok, gewoon voor het geluid..geen andere blok klinkt zo bruut.
29 jan 2017 23:10
Olaf schreef:Wellicht wél het meest doorontwikkelde 911 motorblok wat er is, maar of het daarom ook het beste is ....
Volgens Erwin wel
29 jan 2017 23:26
Johann schreef:De 3 liter blok zoals ze in de Carrera 3.o hebben gebruikt is echt geweldig en period correct. Voor de rest ben ik enorm fan van de 964 blok, gewoon voor het geluid..geen andere blok klinkt zo bruut.
+1
Kan je cazzo natuurlijk weer niet wijsmaken.
29 jan 2017 23:33
Niet alleen Cazzo
29 jan 2017 23:35
Dan zou ik gaan voor het 3.0 blok van de CS 204pk. Zeer agiel, carbs erop en volgens mij gaat ie dan als de brandweer
29 jan 2017 23:36
Wellicht wél het meest doorontwikkelde 911 motorblok wat er is, maar of het daarom ook het beste is ....
Puur gebaseerd op feiten is de 993 motor echt de beste luchtgekoelde 911 motor.
Er staat momenteel een setje SSI warmtewisselasrs voor een 3.6 op dit forum te koop. Voor een nette prijs, dus sla je slag én je hebt al een mooi begin van een motor project
SSI voor 3.6 bestaan niet.
29 jan 2017 23:37
Bedoel SC....
30 jan 2017 0:13
Wat je ook voor blok in je 911 gaat hangen.....
1 belangrijk ding
Als het orginele blok nog bij de auto zit, NIET verkopen. Opslaan en bewaren, grote kans dat als je de 911 ooit wegdoet het de waarde van je auto sterk verhoogt.
"Matching numbers" is het toverwoord bij (klassieke) Porsche's ( en daar hoort de impactbumper ook bij).
30 jan 2017 10:05
Erwin schreef:Er staat momenteel een setje SSI warmtewisselasrs voor een 3.6 op dit forum te koop.
SSI voor 3.6 bestaan niet.
Hopelijk leest
de verkoper ook mee in deze discussie ....
30 jan 2017 17:41
Staat op de doos, dus 't is zo.
30 jan 2017 18:25
Johann schreef:De 3 liter blok zoals ze in de Carrera 3.o hebben gebruikt is echt geweldig .
+100
30 jan 2017 21:50
Ronaldo schreef:Staat op de doos, dus 't is zo.
Je moet niet alles geloven
Als je bijvoorbeeld op een 911 SC een typeplaatje van een Turbo 3.6 plakt is het echt geen Turbo 3.6, ook al staat het er op.
Dat geldt ook voor deze kachelpotten. Het staat er wel op maar het is niet zo. Die kachelpotten zijn perfect voor onder een Carrera 3.2 maar de rechter kachelpot past totaal niet onder een 964 motor.
De distributiekettingspanner rechts steekt bij een 964 ver onder uit het distributiehuis. Daar past met geen mogelijkheid een oud model kachelpot onder. Dus ook de SSI kachelpot niet. Is ook niet eenvoudig te wijzigen. Daarnaast is de pijp diameter nog gelijk aan de pijp diameter die Porsche voor een 2.0L bedacht heeft en tot 3.0L motor gebruikte en is deze een stuk kleiner dan de uitlaatpoort diameter van een 3.6 . Niet handig. Wel mooie kachelpotten als ze gebruikt worden voor een 3.2 motor.
30 jan 2017 22:07
Weer iets (bij) geleerd
.. maar als ik de verkoper goed begrijp moeten bij deze set de flensen gedraaid worden om op een 3.2 te passen.
Heeft hij dan niet passende SSI's met de juiste flensen voor een 3.6
30 jan 2017 22:32
Ik denk dat de zogenaamde 3.6 SSI's gewoon SSI's zijn van een 3.2 waarbij het pijpje dat in de uitlaatpoort steekt er niet in gelast is en er een lambdasonde moer in de linker uitlaatpijp is gelast.
De flenzen zijn dan ook veel te dik voor op een 3.6 motor want een 964 heeft dunnere flenzen en dus kortere draadeinden dan een 3.2 motor. De flenzen staan bij een 964 het zelfde als bij de oudere motor.
(Bij een 993 staan de flenzen van de rechter kachelpot wel 90 graden gedraaid, maar daarbij kun je draadeinden makkelijk wisselen in de kop zodat de flenzen ook anders gemonteerd kunnen worden)
.
31 jan 2017 11:04
Duidelijk
Terug naar de kern van dit onderwerp: "wat is de fijnste luchtgekoelde motor"
Een gebruikte 993 varioram-motor heeft momenteel een vraagprijs van € 10K a € 15K
Kan TS zo'n bedrag dan niet beter besteden om zijn huidige motor te upgraden
31 jan 2017 11:25
Cazzo Super Veloce schreef:Olaf schreef:Wellicht wél het meest doorontwikkelde 911 motorblok wat er is, maar of het daarom ook het beste is ....
Volgens Erwin wel
De vraag was sowieso niet wat de beste was.
Mooie aan beleving (fijnste) is dat het persoonlijk is.
Als 't puur gaat om wat 't beste is kan je beter een waterkoeler kopen.
31 jan 2017 15:30
ik zou ook goed kijken naar het gewicht v/d betreffende motor daar zo'n oudje het van mechanische grip/handling moet hebben. Anders krijg je zo'n auto die alleen hard rechtdoor kan dat lijkt me niet de bedoeling v/e 911
31 jan 2017 15:32
Ronaldo schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Olaf schreef:Wellicht wél het meest doorontwikkelde 911 motorblok wat er is, maar of het daarom ook het beste is ....
Volgens Erwin wel
De vraag was sowieso niet wat de beste was.
Mooie aan beleving (fijnste) is dat het persoonlijk is.
Als 't puur gaat om wat 't beste is kan je beter een waterkoeler kopen.
Daarom schreef ik ook:
Cazzo Super Veloce schreef:993 varioram is de beste, of het de fijnste is is persoonlijk.
31 jan 2017 15:51
caelin schreef:ik zou ook goed kijken naar het gewicht v/d betreffende motor daar zo'n oudje het van mechanische grip/handling moet hebben. Anders krijg je zo'n auto die alleen hard rechtdoor kan dat lijkt me niet de bedoeling v/e 911
Mijn onderstel is vooralsnog standaard en dat gaat prima hoor. Het enige punt van aandacht is de bak, die moet je een beetje ontzien. Maar dat moet je sowieso wel eigenlijk, geen enkele 'straatbak' houd van clutchdroppen en banden wegroken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.