Hallo allemaal,
Ik ben Bart en ben 17 jaar oud - ja echt waar . Ik ben al een aantal jaar helemaal gek van Porsche en ben nu bezig met een MBO opleiding tot Technisch Automotive Engineer. Afgelopen week heb ik mijn eerste auto mogen ophalen bij de Loods. Namelijk een Porsche 944 type 2. Aan de auto moet nog het een en ander aan gebeuren maar het is allemaal te doen. Ik zal in dit topic de vorderingen bijhouden en zo nodig jullie om advies vragen. En ik probeer zo veel mogelijk zelf te doen.
Ik zal nu wat vertellen over de auto. De auto komt uit 1987 en is dus een type 2 waar mijn voorkeur ook voor ging. Hij is bordeauxrood en is een Amerikaanse uitvoering. De auto is in 1993 geïmporteerd naar Nederland. Hij heeft de laatste jaren niet veel meer gereden, maar helaas weet ik dit niet 100% zeker omdat de km-teller sinds vervangen van de distributieriem 7 jaar geleden is gesneuveld. De verdere historie van de auto wil ik ook een keer achterhalen, maar is voor nu geen prioriteit. Wat ik wel weet is dat er door vorige eigenaren de laatste 10 jaar redelijk wat besteed is aan onderhoud. Onder andere de koppeling is al een keer vervangen en ook zijn de remschijven en remblokken een paar jaar geleden vervangen en zien er nog top uit! Bijna als nieuw, dus dat bewijst dat er de laatste jaren niet veel mee is gereden. De bedoeling is om hem eerst weer op de weg te krijgen en later hem helemaal in topconditie maken.
Afgelopen vrijdag heb ik de auto met mijn vader en neef van mijn vader de auto gehaald bij de Loods. Henk heeft voor mij nog twee dingetjes aangepakt zodat ik daar geen zorgen over hoef te maken. Hij heeft de fanschakkelaar vervangen en de deuren gerepareerd die niet open wilde gaan. Dus daar was ik blij mee en konden we naar huis met een Porsche. Ben trouwen erg te spreken over de Loods en ze zijn daar echt gastvriendelijk! Waarschijnlijk weten de meeste van jullie dat wel, maar is toch het vermelde waard!!!
Ben van het weekend meteen aan de slag gegaan met mijn vader aan de remmen die waren wat vastgelopen door het wat lange stilstaan. En heeft mijn vader de relais wat schoongemaakt bij de contactpuntjes en na het controleren van de zekeringen deed het meeste het weer!!! Het traag dak doet het helaas nog niet en daar is de zekering ook van kapot gesprongen, dus dat heeft later nog de nodige aandacht nodig. Verder ging de rechterspiegel niet naar rechts of links maar wel omhoog en omlaag. Oja en de achterklep valt soms niet mooi in het slot. Dus er zijn nog wel wat aandachtspuntjes.
Vandaag heb ik thuis voor het eerst de auto gestart - de accu was beetje heuuul erg leeg - en hij starte gelijk en liep gelijk weer mooi. Iets wat Henk ook al opviel. Ik ging gelijk even testen of alles het nog deed alleen dat was helaas niet helemaal het geval. De lampen en de ruitenwissers etc. gingen niet aan nadat ik heb had gestart. Toen ik hem een paar minuten later weer uitzette, deden het lampen het gelijk weer. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Of moet ik gewoon even wachten ofzo?