20 feb 2018 22:06
20 feb 2018 22:29
20 feb 2018 22:53
20 feb 2018 22:58
20 feb 2018 23:07
20 feb 2018 23:15
21 feb 2018 0:20
21 feb 2018 1:34
21 feb 2018 8:14
Killerbean schreef:Alleen wat altijd lastig blijft is dat wanneer een paneel (slecht) is overgespoten je toch makkelijker door de lak kan heengaan.
21 feb 2018 8:22
21 feb 2018 9:18
21 feb 2018 11:10
21 feb 2018 11:36
21 feb 2018 11:37
21 feb 2018 12:12
21 feb 2018 12:18
BernHardN schreef:, heb een Opel astra gehad
21 feb 2018 12:20
21 feb 2018 12:27
21 feb 2018 16:32
Brulaap schreef:Killerbean schreef:Alleen wat altijd lastig blijft is dat wanneer een paneel (slecht) is overgespoten je toch makkelijker door de lak kan heengaan.
Dan is het wel een heeeeeeeel slecht overgespoten. Je hebt het nog maar over poetsen, maar er zijn poetsfanaten die hun lak eerst wetsanden. Dan pas haal je er microns van af dus nogmaals: met poetsen haal je maar er maar enkele microns (2-5) af terwijl een laagdikte al snel 60 of meer is . Er zijn vast wel een aantal "lakspecialisten" die hier ook nog wat over kunnen vermelden.
Toeterboy schreef:Lakdiktemeter kan ook uitkomst bieden, en normaliter maak je eerst tests om te zien hoe hard de lak is.
Als er een dunne zachte lak op zit en je pakt te grof polijstmiddel, dan heb je een probleem inderdaad.
Dat er veel tijd in gaat zitten klopt, en de échte expertise en ervaring bij de pro detailers, dát maakt het dat werkelijk iedere auto een succes wordt. En daarom zijn die zo duur.
In tegenstelling tot de vlotte jongens met een polijstmachine die het gaan "proberen".
Op een autopoetsforum waar ik "lurk", meld zich om de zoveel tijd een nieuweling aan die het licht had gezien, hij word autodetailer.
Van 99 van de 100 hoor je niks meer, want het is écht een vak apart.
BernHardN schreef:Ziet er goed uit zo! nu je weet hoe het moet is 400,- a 500,- voor een auto laten doen eigenlijk ook niet heel veel.
Als je nu de auto van de buurman eens doet voor 250,- heb je de middelen er al bijna uit!
Ronaldo schreef:Mooi gedaan hoor.
Ik word al moe als ik naar je foto's kijk.
DennisvdB schreef:Ik ben gemiddeld 20 uur bezig aan een full detail, dus exterieur, interieur, velgen en motorblok. Motorblok wordt vaak overgeslagen, maar dat vind ik misschien nog wel het mooiste om schoon te krijgen. Tapijten met de extractor is ook een verschil van dag en nacht.
Kost veel tijd, maar is wel dankbaar. Let wel op dat Duitse metallic lakken kneiterhard zijn. De unilak van Porsche is daarentegen wel makkelijk te corrigeren.
Veel ‘poetsbedrijven’ polijsten maar halve bak en vullen de swirls met een glaze zodat het goed gepoetst lijkt. Dit is helaas van korte duur. Dan kun je beter zelf investeren en aan de slag, met een beter resultaat. Goede wax is wel belangrijk, ik gebruik de Collinite 915. Geen overdreven wetlook, maar wel goede glans en een hele lange standtijd!
21 feb 2018 19:58
21 feb 2018 20:37
21 feb 2018 22:52
21 feb 2018 22:59
21 feb 2018 23:06
01 maart 2018 20:35