Omdat ik merkte dat er nog niet heel veel bekend was hier over het laten aanbrengen van een glascoating, leek het mij goed om mijn ervaringen te delen. Ik heb overigens geen enkel belang of aandelen in het bedrijf, laat ik dat even voorop stellen.
Na 3 weken heb ik de Cayenne weer terug van Detail Koning Auto Studio in Hoofddorp. Ik heb zelf aangegeven dat ze er lang over mogen doen, zodat er alle tijd wordt genomen. Ik ben echt heel enthousiast over het eindresultaat, je ziet duidelijk een diepe glans waarbij geen enkel krasje/swirl meer te zien is. Uiteraard komt dat mede door het voorwerk van hun (grof/fijn polijsten, wetsanden, etc), maar de coating zelf geeft een extra diepe glans. De eerste wasbeurt mag ik pas morgen doen, dus daar kan ik nog geen ervaringen over delen
Bij mij zit er nu de Mayvinci Ayanmo op en zou minimaal 5 jaar mee moeten gaan (maar je kunt ook voor een versie gaan met een minder lange levensduur, afhankelijk van het budget). Zoals gezegd, ik ben erg enthousiast over het eindresultaat, ik poets zelf ook als amateur maar als je ziet wat voor passie deze heren hebben en wat ze voor je lak kunnen doen, snap je direct waarom je dit moet overlaten aan pro's..
Ik heb een paar foto's bijgevoegd om het eindresultaat qua glans te laten zien.
Ik zal in de zomer samen met Marcel964 en de heren van Detail Koning een poetsclinic middag organiseren. Ik heb zoiets al een keer eerder meegemaakt en was voor mij zeer nuttig (en gezellig), omdat alle aspecten van het poetsen langskwamen (en wellicht ook het coaten). Verdere details volgen nog, maar hoor graag als er al suggesties zijn van zaken die je een keer behandeld wilt zien. Ik kom daarop terug.