26 aug 2020 11:43
26 aug 2020 12:49
Wat betreft de aanpassingen valt het wel mee, afhankelijk van de uitvoering en of hij op bepaalde vlakken al aangepast is naar Europese uitvoering, iets wat regelmatig voorkomt bij 914's in de USA. In ieder geval moet je het volgende aanpassen/nakijken:
- Koplampen, in de USA sealed beams, mag in de EU niet, dus een paar nieuwe koplampen scoren;
- De zijknipperlichten op het voorspatbord mogen niet continue branden, voor zover deze nog aanwezig zijn. De meeste Amerikanen vinden ze zelf ook misstaan dus vaak zijn ze al verwijderd. Als ze er nog opzitten mogen ze wel mee knipperen met de gewone knipperlichten. Dus ofwel afsluiten zodat ze nooit branden of de draad van het knipperlicht doortrekken.
- een mistachterlicht is niet verplicht voor een auto uit 1971, als die er niet op zit kun je dat dus gewoon zo laten.
- De rode achterlichten mogen erop blijven zitten
- als er mistlampen opzitten mogen die niet met het dimlicht meegeschakeld worden, soms wordt dat in de USA wel zo doorgelust, als dat zo is tijdelijk afkoppelen of op de normale manier aansluiten. Ik heb ze op een losse knop gezet zodat ik ze als dagrijverlichting kan gebruiken.
Dat is alles! Nog een paar tips voor je naar de RDW keuring gaat: Afhankelijk van de productiemaand kan het zijn dat je ruitensproeiers verplicht zijn of net niet. Als ze de exacte bouwmaand niet kunnen achterhalen wordt het vastgesteld op 1 juni 1971 en dan moeten ze het wel doen.
03 sep 2020 12:28
03 sep 2020 22:18
04 sep 2020 13:57