Even een korte update want we hebben de afgelopen dagen best veel gesleuteld aan mijn 924 Safari.
We waren vooral bezig een nulmeting uit te voeren. Mechanisch is er weinig op aan te merken. De vorige eigenaar was een leerling monteur, en het is duidelijk dat hij best goed in zijn vak is
Wat zijn er allemaal aan vernieuwd door de vorige eigenaar?
- Bodemplaat/wielkasten opnieuw getectyleerd en gespoten
- Stuurhuishoezen vervangen
- Koelvloeistof expansievat vervangen voor een goed gebruikte
- Koelvloeistof systeem ververst
- Grote onderhoudsbeurt uitgevoerd incl: Oliefilter, Luchtfilter, Nieuwe olie, Bougies, Brandstoffilter een Brandstofsysteem reiniger
- Remvoeringen losgehaald en opnieuw gesmeerd
- Remblokken + schijven voor
- Uitlaatdeel vervangen
- Wiellagers voor
- Remleidingen rondom vervangen
- Remslangen voor
Even een paar foto's van de boden en wielkasten gemaakt door de vorige eigenaar
Dus we hadden niet zo heel veel te doen
Maar er waren gelukkig nog een of twee dingen die niet gedaan waren, en die hebben we aangepakt:
- Opnieuw oliebeurt gegeven
- Bakolie ververst
- Nieuwe Waterpomp geplaatst en de radiator en blok gespoeld
- Distrubutieriem en spanrol vernieuwd
Ik ben niet tevreden met de bougiekabels...ze sluiten heel slecht aan op de bougies, dus er komt nog een nieuwe setje.
De knipperlichten deed het niet, Ik dacht eerst dat het aan een kapotte relais lach en heb daarom een nieuwe gekocht, maar dat mocht niet helpen. Na verdere onderzoek zag ik dat de waarschuwingslamp schakelaar het had begeven. Nadat ik een nieuwe heb geplaatst doet de knipperlichten het ook weer
Cosmetisch gezien is dit autootje een ramp. Volgens mij is hij in de verleden door een zeer slechtziende spuiter aangepakt of wellicht kon die haarfijn kijken maar had hij geen greintje talent voor spuiten. Er is geen vierkante decimeter zonder druipers, vuiltjes, haartjes en bubbles. Ik heb in jaren niet zo'n slechte spuitwerk gezien
Volgende donderdag is de APK gepland. Als er eenmaal een APK op is kan de grote ombouw beginnen
Onder de motorkap is het al een stuk frisser.
Van dit...via dit...naar dit
Als laatste laat ik jullie met een foto van de gebeunde stuur...de ring zit alleen maar met duct tape aan de naaf vast.
Tot zover mijn update