28 sep 2022 12:44
29 sep 2022 16:22
29 sep 2022 17:54
30 sep 2022 8:43
Spastblast schreef:2. IMS
Ik zou inderdaad die olie in de gaten houden voor ijzerdeeltjes en bij oliewissels ook het oude filter open (laten) snijden om dit te checken. Het IMS lager kun je dan evt. vervangen zodra je koppeling aan de beurt is, aangezien de boel dan toch al los moet en het relatief weinig moeite is. Als je dan toch het grotere lager blijkt te hebben, dan zou ik alleen de seal laten verwijderen, want het blok splitsen lijkt me dan nogal overdone.
3. B16 Damptronic + DSC
Gaaf. Ga ik t.z.t. hopelijk ook doen. Vergeet de accelerometer niet. Ben benieuwd naar je ervaringen.
6. Audio upgrade
Zelf had ik van alles uitgezocht over een audio upgrade in de 997, maar kom ik er steeds meer achter dat ik überhaupt geen muziek aan heb tijdens het rijden in deze auto
GhostRider schreef:Volgens mij is een 3.8 niet zonder te splitsen te voorzien van een vervangend lager. Ik heb de thermostaat en de aos laten vervangen en er een GT3 waterpomp in laten stoppen voor betere koeling. Nu is mijn X51 net wat anders van een reguliere 3.8, maar Johan gaf ook aan dat er meer goede 996/997 rond rijden dan met motorgedoe. Op internet verzamelt alles zich. Aanrader… gordeltjes in een kleurtje zetten. Benieuwd naar wat je allemaal laat doen. (Zelf ook stapje voor stapje bezig).
30 sep 2022 9:32
Kattekrab schreef: Hierna heb ik ook gebeld met Michel van Auto Resto, en biedt een pakket aan waar de IMS lager, koelmodificatie en AOS worden aangepast. Ik denk dat het dan ook financieel interessanter is om het groot onderhoud en alles te laten nakijken door Auto Resto. M'n auto staat nu in een car storage, gisteren even geïnformeerd, het is geen probleem om de 911 in gesloten trailer naar Nijmegen te brengen en te komen halen. Misschien met de vrouw een welness-tripje in de buurt plannen zodat ik zelf ook eens kan binnenspringen bij Auto Resto.
Kattekrab schreef:Betreft de installatie van accelerometer. Blijkbaar is die installeren niet zo makkelijk in tegen stelling tot de controller. Ik lees ook heel veel op fora dat ze die accelerometer aarden via de versterker. Misschien toch eerst de audio upgrade laten uitvoeren vooraleer de B16 + DSC worden geïnstalleerd. Just to be sure.
Kattekrab schreef:Die feedback heb ik niet ontvangen van Auto Resto en dat is nu ook het eerste wat ik ervan hoor.
30 sep 2022 9:50
Spastblast schreef:Ok, interessant dat aarden. Zo ver was ik nog niet. Misschien de accelerometer al laten plaatsen als ze met je audio upgrade bezig zijn dan?
Spastblast schreef:Als die van jou in 2004 gebouwd is en geen nieuwe motor heeft gehad, dan kun je er redelijk van uit gaan dat je het 6204 lager hebt, welke te vervangen is als de bak eraf is, zonder het blok te splitsen. De enige vraag die je jezelf nog moet stellen is, wat laat je erin stoppen? Kijk goed naar de levensduur van de alternatieven.
En als ze toch bezig zijn: RMS evt. meteen vervangen, want dat kost geen drol. Koppeling nog goed?
30 sep 2022 20:59
03 okt 2022 17:08
Kattekrab schreef:Koppeling zou goed zijn, de wagen heeft nog maar 57.000km. Juist om een gedachte te hebben, over welk kostenplaatje spreken als de koppeling vervangen dient te worden?
03 okt 2022 19:27
04 okt 2022 16:05
26 mei 2023 21:30
26 mei 2023 22:09
27 mei 2023 9:08
27 mei 2023 9:13
27 mei 2023 19:52
27 mei 2023 20:09
30 mei 2023 9:01
2.2VTEC schreef:Perfecte timing
Wel grappig dat die combinatie nog vrij was qua nummerplaat.
Veel plezier ermee!!
30 mei 2023 10:37
30 mei 2023 11:28
31 mei 2023 13:08
06 jun 2023 20:57
06 jun 2023 21:41
Kattekrab schreef:2.2VTEC schreef:Perfecte timing
Wel grappig dat die combinatie nog vrij was qua nummerplaat.
Veel plezier ermee!!
Dank! Puur toevallig bij uitgekomen, want de plaat was geschrapt 1 of 2 maanden voor ik deze heb aangevraagd.
In afwachting van de PCCM+, de 2 knopjes van m'n PCM zijn wel heel plakkerig. Ze er gewoon af trekken en kuisen met alcohol?
07 jun 2023 9:25
Olivierv schreef:Ben je toevallig van ergens tussen Gent en Dendermonde? Gezien je bij JC Motors bent geweest voor het onderhoud?
Knappe machine dat wel!
bjft schreef:Ik heb die plakkerige knoppen laten zitten. Gaan ze ook niet kapot. Met een tandenborstel en Dasty van de Wibra of Action de knoppen plak rij gekregen. Goeiekoperder kan niet.
07 jun 2023 13:18
Kattekrab schreef:Olivierv schreef:Ben je toevallig van ergens tussen Gent en Dendermonde? Gezien je bij JC Motors bent geweest voor het onderhoud?
Knappe machine dat wel!
Ik ben uiteindelijk (nog) niet naar JC Motors geweest maar naar Auto Resto in Nijmegen, omdat ze een IMS-, AOS, en koelfix in een heel aantrekkelijk pakket aanbieden. Maar ik ben nu wel van plan voor onderhoud en andere zaken naar JC Motors te gaan. Goede ervaringen mee?
Ik ben zelf van Gavere. Ik zie dat je niet zo ver woont. Al een goed adres gevonden om Posche tours te doen met andere liefhebbers?
22 nov 2023 13:43