Hallo, dit is mijn eerste post dus hopelijk gaan alles goed.
Ik zal mezelf even snel voorstellen mijn naam is Milano 24 jaar en over een paar maanden ben ik klaar met mijn mechatronica opleiding en wil ik mijn project auto naar een nieuw niveau brengen.
Ik ben op zoek 3D bestanden van het chassis zodat ik verder kan gaan met een nieuwe body ontwerpen, voornamelijk voor gewichtsbesparing maar ook voor aerodynamische en esthetische doeleindes.
Tot nu toe heb ik 2 afdelingen van Porsche gemaild maar helaas willen zij niks vrijgeven, ook heb een paar oude ingenieurs die de 944 ontwikkeld hebben gecontacteerd maar nog geen reacties gekregen.
Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen.
Als de body helemaal af is word deze in delen van 40x40x40cm 3D geprint en aan elkaar vast gelijmd en bedekt met een paar lagen carbon fiber om het onderdeel af te maken.
Ook komt er een modern motorblok in en zal het fijn zijn als ik de nieuwe inrichting in CAD kan maken om tijd en geld verspilling te voorkomen.
Het alternatief is met de hand alles opmeten en intekenen maar dat gaat honderden uren kosten dus het zal fijn zijn als ik de bestanden kan bemachtigen.
Ook heb ik gekeken naar 3D scanners maar het probleem is dat je een rondje om het scan gedeelde moet doen en in hoeken/krappe stukken is dit niet mogelijk en moet het handmatig gecorrigeerd worden wat mogelijk nog meer tijd in beslag neemt.
Mijn artistieke vaardigheden zijn niet de beste dus heb ik AI gebruikt om moderne GT3 onderdelen te gebruiken, als ik de bestanden heb kan ik deze passend maken voor het originele chassis en CFD simulaties draaien om te kijken wat aangepast moet worden voor de aero.
Hier een render met huidige beeld, let niet op de velgen daar had de AI moeite mee (ook op andere stukken) en de spoiler word aangepast omdat die ''te'' is voor mijn smaak ook word de achterruit door carbon vervangen om veel gewicht te besparen.
En als laatste een foto van mijn auto in huidige staat voordat het originele motorblok het begeven heeft omdat die te veel ''gekieteld'' is.
Aangezien mijn post al aardig lang is zal ik maar niet de bijbel lengte aan tekst typen wat er al allemaal is aangepast.
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen met dit mooie project, dankjewel.