Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 1:42



Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
project 1972 911.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
nee... zit met een aantal zaken die zich niet vanzelf oplossen.. maar hoop dit deze zomer wel klaat te hebben.


18 jul 2012 23:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
Hallo a5coupe en anderen die reageerden.
Ik ben voor het eerst op dit forum en ook de eerste keer op enig forum, dus voor mij is dit allemaal nieuw.
Even voorstellen, ik woon in Almere en heb een '72 2.4T.
Ik vond dit forum omdat ik op zoek ging naar info over afstellen van Zenith carburatuers.
Ik, maar ook een ervaren Porsche monteur krijgen het niet voor elkaar om de motor zonder terugploffen uit de carburateurs en uit de uitlaat te laten lopen.

Loopt op toeren prima, net met een clubje naar Gmünd in Oostenrijk geweest en 2800 km gereden.

Toen ik jou Webers zag dacht ik dat is misschien wel wat.
Vraag heb je de motor op de webers horen lopen en zo ja liep deze netjes, dus zonder gevoelige IMS Lager?
Vraag waar is de ontluchtingsslang van de olietank aangesloten? Zag ik op de foto niet zitten.
Vraag hoe kan ik b.v. de foto die je geplaatst had bij het bericht dat je deze auto had aangeschaft en al een poosje in je garage had, terugvinden op dit forum.

Ok a5coupe en anderen voorlopig genoeg vragen


06 sep 2012 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: project 1972 911..
Pagina 1 bedoel je?


06 sep 2012 20:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
bully bedankt.
Ik had dit als ouwe sukkel inmiddels zelf gevonden.
Er is echter nog genoeg dat ik uit moet zoeken voor ik op dit forum echt uit de voeten kan.
Zal wel net als met leren lopen zijn, proberen vallen en opstaan.


06 sep 2012 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
gevoelige IMS Lager terug in de inlaat is timing. Weet je zeker dat dit echt goed staat? Dus ook timing ketting, nokkenassen, verdeler. De hele mikmak.

Als mengsel te rijk staat, wil er wel eens wat pruttelen bij de uitlaat. gevoelige IMS Lager uit de uitlaat kan onverbrande benzine in de warme uitlaat (lees niet verbrand in de zuiger.

Weet niet hoe de Zenith werkt, maar carbs hebben naar mijn weten geen ingewikkelde injectietiming, is aanzuig vanuit de cilinder die het mengsel met lucht erin trekt. Timing eerst 100% zeker weten en dan de carb netjes schoon hebben (dwz uit elkaar en gereviseerd synchroon etc met de juiste spullen erop krijgen).

Last but not least, altijd checken voor valse lucht op het inlaattraject (met beleid met een busje remmenreiniger, als toerental blok veranderd dan niet dicht).


06 sep 2012 22:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
Zenith's zijn erg taaie carburateurs en lastig goed af te stellen. Webers zijn eenvoudiger.

Wat gevoelige IMS Lager in de uitlaat is niet heel erg en komt eigenlijk wel voor bij elk 911-je. Is meestal bij loslaten gas, rijden in het toerengebied waar je tussen stationair en hoofdsproeier in zit, etc. Dit is verder ongevaarlijk. Dit mag je dan natuurlijk niet continue horen. backfire in de carburateurs is niet ok en ligt zoals Niels al zei vaak aan een verkeerde aftelling van de dynamische timing.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


06 sep 2012 23:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
Jongens bedankt voor jullie antwoorden.
De motor (en de hele auto) is ca. 8000 km geleden volledig uit elkaar geweest en alles wat nodig was is vernieuwd of gereviseerd.
Kettingspanners etc. zijn nieuw, ontsteking is electronisch en afstelling is gecontroleerd.

Ik denk dat het inderdaad in de carbs moet zitten, maar voor de zekerheid ga ik eerst nog de klepspeling controleren.
Verwacht niet dat dit wat opleverd, maar voordat ik de carbs uit elkaar ga (laten) halen wil ik wel alle andere mogelijkheden uitsluiten.

Kennen jullie een specialist voor Zenith carbs?
Toch zou ik ook graag met onze vriend uit Groningen in contact komen om over de Webers te praten, lijkt me een mooie optie.


07 sep 2012 7:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
Leuk die elektronische ontsteking. Die is vaak niet beter dan puntjes. Vonk moet eerst goed, voordat je de carbs afstelt.


07 sep 2012 8:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
Belandrijk is niet zozeer welk merk Carbs je erop hebt, maar hoe de staat is. Alleen een nieuw pakkingensetje is meestal niet voldoende. Ultrasoon laten reinigen, check op asspeling vlinderkleppen, etc. Dit kan dus ook bij de weber's niet in orde zijn. Als Zeniths eenmaal goed lopen zijn het prima apparaten, maar dit kan meer tijd kosten.

Ik heb zenith's en op wat kleine dingetjes na lopen deze prima.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


07 sep 2012 14:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
Natuurlijk heb je daar gelijk in Hessel, en misschien is het inderdaad beter bij het origineel te blijven.
Maar bij wie kan ik terecht voor de carbs zonder veel geld lichter te worden voor half werk?


07 sep 2012 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
Imho, check je ontstekin. Zet er even een normale verdeler in om het uit te sluiten.Veel elek ontstekingen zijn niet ok


07 sep 2012 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
LdJ schreef:
Natuurlijk heb je daar gelijk in Hessel, en misschien is het inderdaad beter bij het origineel te blijven.
Maar bij wie kan ik terecht voor de carbs zonder veel geld lichter te worden voor half werk?


Heel veel kun je zelf. Het uit elkaar schroeven, ultrasoon laten reinigen en in elkaar zetten met nieuwe pakkingen is niet heel lastig. Het enige wt je niet kunt en moet uitbesteden is het laten vervangen van vlinderklep bussen als dit nodig blijkt te zijn. Hiervoor zijn wel adresjes te vinden zoals vergaserwerkstatt in DE.

Maar wat Niels zegt klopt ook. Er zijn best veel verhalen over problemen met Pertronix en dergelijke. Soms is origineel gewoon het beste. Zet er een normale verdeler in en kijk hoe dit loopt. Dan kijken naar de carbs.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


07 sep 2012 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Grappig dat je tijdens een project constant je verwachting bijsteld.. Ik was bijna "klaar" tot dat ik bezig ging met het monteren van de lampen.. er toen achter kwam dat de koplampen niet helemaal lekker pasten en ik er nieuwe koplampbakjes in wilde lassen.. aanvankelijk gedacht dit op te lossen met het bijspuiten van de spatborden.. toch maar niet! nu is inmiddels bijna de hele carrosserie weer ontdaan van onderdelen en lak.. !

Twijfelde al aan het begin om het toch niet ineens goed te doen.. nu dus toch.. in de tweede etappe.! :ba:


21 feb 2013 1:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
Beste ik ben op zoek naar een setje voor mijn 911, misschien een optie. :salut:


07 maart 2014 22:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: project 1972 911..
een setje Webers bedoel ik


07 maart 2014 22:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.