Re: Restauratie 911 SC Targa '78
Dank
De Porsche is nu nagenoeg kaal. Blijft toch altijd een verrassing te zien wat er precies onder de lak zit, door de hele zooi eraf te schuren. Temeer als het ding als eens overgespoten is. Mooi om te zien dat het in dit geval uitsluitend gezond staal betreft! Schade- en roestvrije auto's van bijna 40 jaar oud zijn nu eenmaal niet superdik bezaaid...
Heb er voor gekozen de bodem niet kaal te maken en te spuiten, nu deze volledig intact is en geen roest heeft. Op een aantal plekjes is de coating eraf, doordat de bodem iets geraakt heeft, tijdens het rijden. Op deze plekjes is blank staal te zien, door het beschermende (zink?)poeder heen, wat is blijven zitten al die jaren. Bizar te zien dat het nog steeds bescherming biedt.
Maar goed, ik heb dus besloten deze plekjes te bewerken, in plaats van de hele bodem kaal te schuren en opnieuw te spuiten. Een originele, gave, bodem met een een paar bijgewerkte plekjes is wat mij betreft meer waard dan een volledig strakke, maar overgespoten bodem.
Het blok is een wat ander verhaal. Hoewel de cruciale onderdelen, zoals met name de krukas, gelukkig nog goed zijn, was uiteindelijk toch veel aan vervanging toe. Als je eenmaal begint...
Binnenkort begint Erwin Jansen (Rebel Engineering) aan de opbouw van de motor. Zal dan verslag daarvan doen en het illustreren met foto's. Gaat wel heel mooi worden. De motor wordt zowel inwendig als uitwendig in nieuwstaat gebracht en gelijk omgebouwd naar de 204 PK-versie (met nieuwe cilinders).
Uiteraard overstijgen de kosten ondertussen totaal alle vooraf gebudgetteerde grenzen, maar dan hebben we straks wel een perfecte Porsche. Als er zoveel geld in gaat, is het onverstandig het niet gelijk ook maar helemaal goed aan te pakken mijns inziens.
Gisteren een setje nieuwe koplampen gekocht. 600 euro, een koopje
Hieronder nog een paar foto's. Ik houd jullie op de hoogte.