Re: Conversieproject 997.2 GT3 motor in 1969 VW type 3: GTyp
Bovenstaande weet ik inmiddels: dat is een luchtleiding 'auxilary air injection' ofwel een extra lucht injectie om milieuredenen. Het zit ( na nadere bestudering) ook op/aan het originele inlaat spruitstuk. Kortom, dat gaat er dus sowieso af en de gaatjes worden afgedicht.
Om alvast ff vooruit te kijken, leek het me ook goed om de Jenvey gasklephuizen ff te checken: er staat wel 'voor GT3', maar toen was de 3,8ltr er denk ik nog niet, dus maar ff gevraagd. Jenvey wist ook niet echt zeker of ze zouden passen op het latere type, dus hebben ze me de tekening ervan gestuurd met maten erbij
Originele inlaat stukken en injectoren (zijn trouwens iets van 412cc injectoren, niet eens zo groot dus) eraf:
De 3,8 997-2 koppen hebben duidelijk een grotere 'mond', maar hart op hart maat is (logischerwijs ook) wel hetzelfde.
Ik heb de info terug naar Jenvey gestuurd, blijkbaar had nog nooit iemand deze vraag gesteld