Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Ik wil voorkomen dat er hier een welles nietes spel ontstaat. Zou het topic nu op slot kunnen gooien omdat beide partijen hun zegje gedaan hebben. Wil het eigenlijk nog even aankijken omdat ik een beetje tegenstander ben van topics sluiten. Als het alsnog een welles nietes spel wordt sluit ik het. Dank voor het begrip
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jun 2020 12:27 |
|
|
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Tsja er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal... - Lees in de reactie van TS wel terug dat hij een ongeduldig figuur is ... tussen de regels lees ik dan dat hij flink chagrijnig is geweest en dat ook weet. - Zie en lees dat er een 'mooie detail behandeling' is uitgevoerd, daar is geen verschil van inzicht over denk ik.... das misschien het belangrijkste Ik verwacht van een bedrijf dat ze weten om te gaan met kritische, ontevreden en ongeduldige klanten. Zeker als je de 'beleving' zo verkoopt als Stipt. In de reactie van Stipt lees ik weinig reflectie op het eigen handelen.... Bijvoorbeeld: misschien hadden we het met onze 'shop' en onze 'werkplaats' iets anders aan moeten pakken... jammer dat er nog iets aan de auto mankeerde bij aflevering, moeten we iets aan doen voor de volgende keer... willen we ook echt oplossen voor de klant. Dat zou ik een gepaste reactie vinden en blijf ik een gemiste kans vinden.... TS een 'altijd ontevreden klant' noemen vind ik dan wat makkelijk. Blijft over dat 'fabrieksnieuw' niet echt een goede term is tenzij je een fabrikant bent... Vind de onderkant van de auto er trouwens prachtig uitzien... Zou wel nieuwsgierig zijn hoe de onderkant van de 911 van TS er nu uitziet?
|
22 jun 2020 12:28 |
|
|
erwin964c4
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Altijd goed om het verhaal van beide zijden te horen. Zo zie je maar dat het verhaal eenzijdig altijd doorslaat.
|
22 jun 2020 12:39 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
| | | | Sjeezerrr schreef: Tsja er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal... - Lees in de reactie van TS wel terug dat hij een ongeduldig figuur is ... tussen de regels lees ik dan dat hij flink chagrijnig is geweest en dat ook weet. - Zie en lees dat er een 'mooie detail behandeling' is uitgevoerd, daar is geen verschil van inzicht over denk ik.... das misschien het belangrijkste Ik verwacht van een bedrijf dat ze weten om te gaan met kritische, ontevreden en ongeduldige klanten. Zeker als je de 'beleving' zo verkoopt als Stipt. In de reactie van Stipt lees ik weinig reflectie op het eigen handelen.... Bijvoorbeeld: misschien hadden we het met onze 'shop' en onze 'werkplaats' iets anders aan moeten pakken... jammer dat er nog iets aan de auto mankeerde bij aflevering, moeten we iets aan doen voor de volgende keer... willen we ook echt oplossen voor de klant. Dat zou ik een gepaste reactie vinden en blijf ik een gemiste kans vinden.... TS een 'altijd ontevreden klant' noemen vind ik dan wat makkelijk. Blijft over dat 'fabrieksnieuw' niet echt een goede term is tenzij je een fabrikant bent... Vind de onderkant van de auto er trouwens prachtig uitzien... Zou wel nieuwsgierig zijn hoe de onderkant van de 911 van TS er nu uitziet? | | | | |
Goed verwoord Ik heb geen ervaring met Stipt anders dan een keertje hun producten hebben gekocht. De spul waarmee ze de chassis schoonmaken is behoorlijk agressief. Ik ben geen kenner op het gebied van chemicalieen maar ik het een sterk vermoede dat het om een zoutzuuroplissing gaan. Ze zeggen ook op het fles dat je bescherming moet dragen en ik kan je vertellen dat het heel erg op je longen slagen. Ik heb er voor gekozen het niet op mijn auto te gebruiken. Ik kan me heel goed voorstellen dat de bouten direct na schoonmaken er mooi uitzien maar als je de zuur niet heel goed neutraliseert, ze met de loop van enkele dagen/weken zullen gaan corroderen. Zuur blijf maar vreten en als het door de gele pacificering heen is zit je op rouwe staal en dat roest best goed.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
22 jun 2020 13:39 |
|
|
epevadi
Brabant
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Goed dat er hoor en wederhoor wordt toegepast. Ik kijk altijd met veel interesse naar de filmpjes van Stipt. De getoonde auto`s zien er altijd schitterend uit maar dat mag ook wel als je de prijzen ziet. Of iemand dat er voor over heeft is een persoonlijke keuze. Persoonlijk heb ik wel wat moeite met de term "fabrieksnieuw". Laatst zag ik dat iemand zijn Mercedes E350 met 250000 km "fabrieksnieuw" liet maken. De auto zag er schitterend uit maar fabrieksnieuw is hij natuurlijk niet. Onderhuids blijft het een auto met 250000km op de teller met de daarbij behorende onderhoudsbehoefte.
|
22 jun 2020 13:53 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Heel sportief dat Rick reageert. Een hand vol ontevreden klanten na zoveel jaar werk is toch ook knap. Ik vermoed zelf dat de klant Van Rick ongeduldig en impulsief is ( wat ik zelf ook ben helaas), en zich wellicht wat heeft laten opjutten door de specialist , en het verhaal van de specialist als absolute waarheid heeft beschouwd . Daarna kreeg hij wellicht het gevoel een beetje “ opgelicht “ te zijn en te snel een emotionele reactie heeft gegeven hier in het openbaar. Ik begrijp dat wel, maar of het juist is tov Rick betwijfel ik.
Als het alleen de bouten waren........ En de rest is nog wel helemaal netjes , zoals die uitlaat die weer helemaal netjes is. Dan valt de schade misschien nog wel mee nu achteraf gezien... ?
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
22 jun 2020 14:19 |
|
|
Hanag911
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
| | | | Sjeezerrr schreef: Tsja er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal... - Lees in de reactie van TS wel terug dat hij een ongeduldig figuur is ... tussen de regels lees ik dan dat hij flink chagrijnig is geweest en dat ook weet. - Zie en lees dat er een 'mooie detail behandeling' is uitgevoerd, daar is geen verschil van inzicht over denk ik.... das misschien het belangrijkste Ik verwacht van een bedrijf dat ze weten om te gaan met kritische, ontevreden en ongeduldige klanten. Zeker als je de 'beleving' zo verkoopt als Stipt. In de reactie van Stipt lees ik weinig reflectie op het eigen handelen.... Bijvoorbeeld: misschien hadden we het met onze 'shop' en onze 'werkplaats' iets anders aan moeten pakken... jammer dat er nog iets aan de auto mankeerde bij aflevering, moeten we iets aan doen voor de volgende keer... willen we ook echt oplossen voor de klant. Dat zou ik een gepaste reactie vinden en blijf ik een gemiste kans vinden.... TS een 'altijd ontevreden klant' noemen vind ik dan wat makkelijk. Blijft over dat 'fabrieksnieuw' niet echt een goede term is tenzij je een fabrikant bent... Vind de onderkant van de auto er trouwens prachtig uitzien... Zou wel nieuwsgierig zijn hoe de onderkant van de 911 van TS er nu uitziet? | | | | |
Helemaal mee eens 'een gemiste kans'.....
|
22 jun 2020 14:21 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Dat vermoed ik niet .. dat de specialist TS opgejut heeft. Daar heeft de specialist geen baat bij Ik sluit me aan bij Johann - en wat ik zelf al eerder schreef een agressief reinigings middel gebruikt en niet goed (na) behandeld. Dat Rick reageert vind ik niet meer dan normaal, maar wellicht had hij eerder op een andere manier naar TS moeten reageren ...
|
22 jun 2020 14:36 |
|
|
graniet
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
persoonlijk vind ik het nogal vreemd en absoluut not done, dat een bedrijf een heel verhaal, inclusief foto's (?), aan een beller geeft over een particulier, anders zijnde dan de 'klager'..... Als 'Stipt' wil reageren dan kan die dat toch doen door zich zelf op dit forum aan te melden. Nu is het enkel een 'hear say' inclusief de melding dat er 'slechts' 3 klachten zijn in al die jaren. Overigens ben ik van mening dat als jij claimt 'fabrieksnieuw' te leveren, dat je dat ook moet doen. Een simpele mededeling zoals nu naar voren komt dat dit slechts 'marketing' is vind ik niet opgaan.
|
22 jun 2020 14:38 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Interessant om eens een verhaal 'van de andere kant' te horen over dit bedrijf, dank! Volg het bedrijf ook wel een beetje, maar sinds hij presentator is geworden, vind ik wel heel gladjes allemaal.
Klacht van dat stuurtje,losse stiksel, is wel terecht denk ik. Opmerking van Rick, 'dat was al' is een beetje zwak. Dat had toch gefixed moeten worden bij zo'n behandeling?
Die roestige bouten vind ik ook niet kunnen. Dan zou die 2K blanke coating die zij aanbrengen ook niet lang houden. Circuitrijden heeft hier niks mee te maken. Is niet mee door de pekel gereden denk ik zo.
Zelf vind ik de aanpak van Olaf beter, ga naar een goede specialist, die verstand heeft van jouw auto, en laat dan tijdens groot onderhoud het optische werk erbij doen.
|
22 jun 2020 14:47 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Ze zitten in hetzelfde vaarwater volgens mij. Het siert je dat je het opneemt voor je specialist, ik zit overigens bij dezelfde specialist, en geen verkeerd woord over hem. Zijn bodem werk ziet er Ook zeer fraai uit! Over de roestige bouten, ze roesten vooraf ook al, na een reinigings beurt kan de roest toch terug komen. Dit was niet de luxe (dure) bodem behandeling, Of is er beloofd dat alles roestvrij zou blijven? Over de reactie via een bellende klant, ik denk dat dit wel bewust is gedaan om hier de boel een beetje te sussen en een andere kant van het verhaal te laten zien. Ik vind dat niet vreemd als je als bedrijf (Stipt) in jouw ogen onterecht beschuldigd wordt . Ondernemers zijn erg kwetsbaar door dit soort forums, ook als ze zaken wel goed doen. Ben benieuwd of de hoofdrol speler nog reageert, ben erg benieuwd wat hij er zelf van vindt en uiteraard de staat van de bodem actueel.
|
22 jun 2020 15:54 |
|
|
skywalker76
996.2 C2 2002, 944 S2 1991Noordoost Brabant
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Ik zal gehoor geven aan Horn's oproep als moderator om een welles / nietes spel te voorkomen en zal daarom niet reageren op de post van Maupi / reactie van Stipt maar pik deze er even uit om te reageren. Ja, ik ben ongeduldig, ik weet dat van mezelf en geef dat in mijn post ook toe. Ik ben bereid 4.500,- euro incl. BTW voor een interieurrenovatie te betalen en dan verwacht ik voor een dergelijk bedrag ook veel. Die hoge verwachting wordt verder gevoed door de marketing-uitingen van Stipt. Ik vind mezelf daarentegen niet impulsief. 2 gerenommeerde Porsche specialisten (1 in Bodegraven en 1 in Steenwijk) hebben de bodem na de reiniging gezien en vonden het niet goed. Ik heb daarop niet de media gezocht of iets dergelijks maar heb daarop een afspraak met Stipt gemaakt, Rick's kant van het verhaal gehoord en heb Stipt toen het voordeel van de twijfel gegund. Niet opgejut en het verhaal van de specialisten niet als absolute waarheid beschouwd. Als ik op dat moment het gevoel had gehad om opgelicht te zijn door Stipt, had ik niet een 2e auto een behandeling door Stipt laten verzorgen. Stipt weet dat ik ontevreden ben nav de 2e behandeling. Veroorzaakt 1) door mijn gebrek aan geduld in combinatie met de drukte van Stipt (maar neem dan meer personeel aan, maak minder reclame, plan je afspraken ruimer, en zeg gewoon sorry als iets uitloopt ipv direct de discussie aan te gaan over 13 of 15 minuten) en 2) door een stuurwiel en knoppen die niet fabrieksnieuw zijn. Rick profileert zich als een Pietje Precies maar kan zelf slecht tegen kritiek of een kritische klant. Stipt heeft weken de tijd gehad om van mij alsnog een tevreden klant te maken en anders dan het opsturen van een verkeerde aansteker is er geen initiatief vanuit Vught gekomen (de suggestie om het stuurwiel op te sturen, kwam vanuit mijn kant en was geen aanbod vanuit Stipt). Mijn relaas hier is geen emotionele reactie maar een beschrijving hoe ik het werk en de service van Stipt beleefd en ervaren heb. Waarmee ik niet wil zeggen dat het objectief is of dat ik de ideale klant ben, maar een review bedoeld als tegengeluid tegen alle mooie marketingpraat, zodat iedereen zelf kan bepalen waar hij of zij zijn centjes aan uitgeeft.
Laatst bijgewerkt door skywalker76 op 22 jun 2020 17:30, in totaal 4 keer bewerkt.
|
22 jun 2020 16:38 |
|
|
jacobt
Civiel TechnischGroningen
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Ik weet zeker dat heel veel mensen blij zijn met je review, ik iig zeker. Thanks!!
_________________________________________ 997 Gt3 mk2 Kia E-niro
|
22 jun 2020 16:50 |
|
|
Niels9??
Vlakbij Groningen
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Als Stipt net klaar is vind ik het er waanzinnig uitzien voor een niet nieuwe auto, dat moet gezegd. Punt blijft wel (m.i.) hoe de materialen zich houden op den duur wanneer je de auto na een Stipt behandeling gewoon gebruikt. Zoals al in dit draadje is gechreven, de vraag is hoe agressief de gebruikte middelen zijn hoe wordt de boel daarna geconserveerd? Prachtig om te zien allemaal maar ik ben er veel te krenterig voor iig. Ik zou er niet meer mee durven rijden bang dat ie vies wordt
|
22 jun 2020 17:01 |
|
|
skywalker76
996.2 C2 2002, 944 S2 1991Noordoost Brabant
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Als je een brug hebt, wil ik de auto er met liefde en plezier een keer oprijden maar inmiddels heeft Rebel de aangetaste / verroeste (aankruisen wat van toepassing is ) delen vervangen en heeft Van der Gugten de einddempers vervangen door exemplaren van Cargraphic. Het resultaat van de bodemreiniging door Stipt is niet meer objectief te beoordelen. Desalniettemin staat mijn aanbod.
|
22 jun 2020 17:20 |
|
|
ricardo964
Castricum
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
| | | | skywalker76 schreef: Ik zal gehoor geven aan Horn's oproep als moderator om een welles / nietes spel te voorkomen en zal daarom niet reageren op de post van Maupi / reactie van Stipt maar pik deze er even uit om te reageren. Ja, ik ben ongeduldig, ik weet dat van mezelf en geef dat in mijn post ook toe. Ik ben bereid 4.500,- euro incl. BTW voor een interieurrenovatie te betalen en dan verwacht ik voor een dergelijk bedrag ook veel. Die hoge verwachting wordt verder gevoed door de marketing-uitingen van Stipt. Ik vind mezelf daarentegen niet impulsief. 2 gerenommeerde Porsche specialisten (1 in Bodegraven en 1 in Steenwijk) hebben de bodem na de reiniging gezien en vonden het niet goed. Ik heb daarop niet de media gezocht of iets dergelijks maar heb daarop een afspraak met Stipt gemaakt, Rick's kant van het verhaal gehoord en heb Stipt toen het voordeel van de twijfel gegund. Niet opgejut en het verhaal van de specialisten niet als absolute waarheid beschouwd. Als ik op dat moment het gevoel had gehad om opgelicht te zijn door Stipt, had ik niet een 2e auto een behandeling door Stipt laten verzorgen. Stipt weet dat ik ontevreden ben nav de 2e behandeling. Veroorzaakt 1) door mijn gebrek aan geduld in combinatie met de drukte van Stipt (maar neem dan meer personeel aan, maak minder reclame, plan je afspraken ruimer, en zeg gewoon sorry als iets uitloopt ipv direct de discussie aan te gaan over 13 of 15 minuten) en 2) door een stuurwiel en knoppen die niet fabrieksnieuw zijn. Rick profileert zich als een Pietje Precies maar kan zelf slecht tegen kritiek of een kritische klant. Stipt heeft weken de tijd gehad om van mij alsnog een tevreden klant te maken en anders dan het opsturen van een verkeerde aansteker is er geen initiatief vanuit Vught gekomen (de suggestie om het stuurwiel op te sturen, kwam vanuit mijn kant en was geen aanbod vanuit Stipt). Mijn relaas hier is geen emotionele reactie maar een beschrijving hoe ik het werk en de service van Stipt beleefd en ervaren heb. Waarmee ik niet wil zeggen dat het objectief is of dat ik de ideale klant ben, maar een review bedoeld als tegengeluid tegen alle mooie marketingpraat, zodat iedereen zelf kan bepalen waar hij of zij zijn centjes aan uitgeeft. | | | | |
Je kan er veel van vinden maar je bent niet ongeduldig als je op een tijdstip afspreekt met iemand en die persoon laat je wachten! Als je afspreek om in de middag langs te komen kan het zijn dat je even moet wachten maar als je om 13:00 afspreekt dan verwacht je dat je niet hoeft te wachten. Zou ik ook niet tegen kunnen. En dan maakt het niet uit of je 4.000,- of 40,- uitgeeft!
|
22 jun 2020 22:27 |
|
|
RobinM996
911 Carrera cabrio (996) & BMW E28 528i 24v (m52)
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Even t hele topic doorgelezen en dit bevestigd voor mij toch wel het gevoel wat ik over Stipt had en heb: erg gladde praat. Stipt zal best mooie dingen kunnen als je voor een opknap/opfris beurt kiest maar fabrieksnieuw is het niet en wordt het niet. De term "fabrieksnieuw" kan je mijns inziens alleen waarmaken met nieuwe spullen. Want in de fabriek worden ook nieuwe spullen gebruikt. Als een bout een verroeste kop heeft zal je die nooit fabrieksnieuw kunnen krijgen met een laagje verf of een coating, tenzij je alles opnieuw passiveert. Ik blijf er bij, ik doe liever alles zelf. Als ik dan wat verkloot kan ik mezelf de schuld geven Of erg trots zijn op mezelf omdat het resultaat ehm, "fabrieksnieuw" is
|
23 jun 2020 0:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Eens. Of, als het druk is loop je iets voor 13u even naar je klant toe, je verontschuldigt je dat eea uitloopt, geeft hem een kop koffie, komt zsm bij hem en verontschuldigt je nog een keer. Zo zou ik het doen en volgens mij is er dan niks aan de hand, MOD: [/quote] toegevoegd
|
23 jun 2020 6:25 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Dat dus. Als ik zou reageren zoals in het bericht van de beste man, dan ben ik mijn klanten zeer snel kwijt. Maar goed, ik zou hier toch al niet heen gaan
|
23 jun 2020 7:25 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Misschien zijn ze ook te snel te groot geworden. Te veel media aandacht ook, valt niet mee om dan niet naast je schoenen te gaan lopen voor sommigen. Denk wel dat het een vakman was, het is wel vanuit die liefhebberij en passie voor auto's en detailen begonnen.
|
23 jun 2020 7:49 |
|
|
skywalker76
996.2 C2 2002, 944 S2 1991Noordoost Brabant
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
En hoe noem je dan je bedrijf? Juist ja: "Stipt"...
|
23 jun 2020 8:38 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Eigenlijk is de oplossing dus heel simpel, Ze kunnen beter alleen wat ze aanpakken compleet doen en niet alleen reinigen.heb je het gelijk wat minder druk.
Gr anton
|
23 jun 2020 9:42 |
|
|
Tilt!
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Geloven dat een auto fabrieksnieuw wordt van een reiniging is hetzelfde als geloven dat Red Bull je vleugels geeft. Het spijt me.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 23 jun 2020 10:31, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jun 2020 10:07 |
|
|
skywalker76
996.2 C2 2002, 944 S2 1991Noordoost Brabant
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Helaas moet ik je volkomen gelijk geven. Ik heb de mooie woorden te makkelijk voor waar aangenomen. Dat was naïef en ik heb mijn leergeld betaald. Dat was de reden om mijn beleving en ervaringen te posten.
|
23 jun 2020 10:08 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Stipt Polish Point – helaas echt niet fabrieksnieuwstaat
Dit zegt Rick dus, eigenaar van Stipt. Mss heel flauw maar klant kiest voor de duurste behandeling op advies van Rick want volgens hem is de klant nogal kritisch. Het resultaat is dus, volgens Rick, dat het interieur eruit ziet als dat van een auto met 10.000km. Dat is dus niet fabrieksnieuw, dus niet conform wat Stipt zegt over hun afwerkniveau en in een auto met 10.000km zit bij mij geen draadje van het stiksel los van het stuur. Mocht dat toch het geval zijn, dan zou ik met de auto terug gaan en zorgen dat dit kostenloos wordt verholpen. Sterker nog, hij had de auto nooit zo af mogen leveren als zij 'fabrieksnieuw' en 'hoge kwaliteit' zo hoog in het vaandel hebben staan. Hierover zou Stipt toch echt het boetekleed aan moeten trekken, dit is absoluut de verkeerde reactie. Voor mij geeft het aan dat de klant dus niet centraal staat, maar het eigen proces. En mocht een klant daar dan niet helemaal tevreden over zijn, dan was het al zo of ligt het iig buiten hun schuld. Ik lees nergens empathie terug voor het gevoel van de klant, al zou het de grootste zeikerd zijn aller tijden. Dat doet er niet toe. Een discussie met een klant win je nooit, je verliest alleen een klant. Een klacht van een klant is een kadootje; het geeft je de kans om empathie te tonen en het alsnog op te lossen. Dat geeft aan dat de klant een relatie voelt met jouw bedrijf. Als een klant geen relatie heeft met jou, dan klaagt ie meteen op social media en krijg je niet eens de kans om het op te lossen. Mensen denken te makkelijk over klachten en doen het vaak af als gezeur, of een klant die toch nooit tevreden is. Kortzichtig en op langere termijn schadelijk voor je bedrijf.
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
23 jun 2020 10:59 |
|
|