Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 17:47

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Targa dak Carrera 3.2 reviseren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Targa dak Carrera 3.2 reviseren
Beste mensen,

Ben begonnen om na 10+ jaar m’n 1984 targa af te stoffen. Ik kwam deze club: Eurotop, verdeck.de tegen op zoek naar mogelijkheden voor revisie van het dakje.

Heeft iemand hier ervaring met ze?

18 aug 2024 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Targa dak reviseren
Rovako al gevraagd? Ken die partij van jou verder niet, sorry

18 aug 2024 16:49
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Even op Europtop verdeck gekeken, maar het is met niet duidelijk waar een compleet gereviseerd dak je nu uiteindelijk gaat kosten. (materiaal kosten zijn 494 E totaal zo te zien)

Bovendien heb ik ooit begrepen (toen ik in het verleden een offerte vroeg in NL) dat men de 911 ter plekke wilde hebben om een en ander netjes passend te kunnen maken.

Graag een update als je meer info hebt, of het ergens anders hebt laten doen. :thumleft:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

18 aug 2024 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Toen ik mijn Targa dak heb laten reviseren bij Rovako, heeft hij de auto ook in de werkplaats gehad. Dit is nodig om het dak goed passend te krijgen, omdat elke auto een beetje anders is. Hierbij is het vooral belangrijk dat de voorste rand netjes aansluit op het raamframe. Als dit nit zo is krijg je veel geluidsoverlast. Hoewel sommige pakketten worden aangeboden die al zijn voorgestikt en die evt. zelfs zelf zou kunnen monteren, zou ik dat risico niet lopen. Het is echt een lastige klus die ervaring vraagt en als het niet goed zit blijft het je irriteren. Zelfs een perfect sluitend targa dak maakt herrie als je hard rijdt, maar een goed sluitende voorrand maakt echt wel een groot verschil.
Ander ongevraagd advies: Laat het frame en de zij-randen voor montage poedercoaten. Ik heb het mijne gespoten, maar dat is toch minder slijtvast.
Succes!

19 aug 2024 8:40
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Targa dak Carrera 3.2 reviseren
Revisie van je targadak valt en staat met wat er tussen de stoffering aanwezig is en gedaan wordt :idea:

Als je Facebook hebt - kijk hier dan even naar :wink:

... en als je geen Facebook hebt, vraag dan iemand met Facebook om er samen met jou even naar te kijken :P

20 aug 2024 13:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
outletvalve schreef:
Even op Europtop verdeck gekeken, maar het is met niet duidelijk waar een compleet gereviseerd dak je nu uiteindelijk gaat kosten. (materiaal kosten zijn 494 E totaal zo te zien)

Bovendien heb ik ooit begrepen (toen ik in het verleden een offerte vroeg in NL) dat men de 911 ter plekke wilde hebben om een en ander netjes passend te kunnen maken.

Graag een update als je meer info hebt, of het ergens anders hebt laten doen. :thumleft:

Ik heb ze gebeld en ze zeggen dat het ook voor een vakman een heftige klus is. Dus zelf niet te doen. Ben vergeten hoeveel het zou gaan kosten maar iemand is er meen ik 40 uur mee bezig.

18 dec 2024 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
TWANDRE schreef:
outletvalve schreef:

Ik heb ze gebeld en ze zeggen dat het ook voor een vakman een heftige klus is. Dus zelf niet te doen. Ben vergeten hoeveel het zou gaan kosten maar iemand is er meen ik 40 uur mee bezig.

Ja vakwerk, volgens mij verwijst die Duitse firma naar Rovako...je ziet hier goed hoeveel werk het is en ook de passing kost tijd.

18 dec 2024 14:44
Profiel
ex 993 ex 996
Nog maar een keertje ga eens langs bij RoVaKo
https://www.google.com/search?q=rovako+ ... ent=safari

18 dec 2024 15:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Tip, kies een sonnenlandstof. Zoveel mooier.

Btw, ik heb het mijne zelf gedaan indertijd. Als je wat handig bent is dit best te doen. Als je wil kan ik je hiervoor een handleiding bezorgen in PDF.

83603

19 dec 2024 9:05
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mooi, zo in kleur. Heel stijlvol :thumleft:

19 dec 2024 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
bladerunner schreef:
Tip, kies een sonnenlandstof. Zoveel mooier.

Btw, ik heb het mijne zelf gedaan indertijd. Als je wat handig bent is dit best te doen. Als je wil kan ik je hiervoor een handleiding bezorgen in PDF.

83603

Prachtig zeg!

19 dec 2024 17:58
Profiel
PorscheForum Rakker
En ja, zou graag die pdf eens lezen. Ik kreeg hem niet van het Duitse bedrijf.
Vind die stof erg mooi!

19 dec 2024 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Als je me je mailadres even stuurt dan stuur ik de bestanden op. Ook anderen die geïnteresseerd zijn mogen iets laten weten. Leuke lectuur op deze koude natte dagen.

20 dec 2024 9:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb je een pb gestuurd

20 dec 2024 19:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]