Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 17:32

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
MPC007 - Porsche Boxster S 3.4 PDK (981) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
Bericht MPC007 - Porsche Boxster S 3.4 PDK (981)
Na zojuist in het voorsteltopic ook de update gepost te hebben; wil in dit subforum graag een topic aanmaken om een en ander over de auto bij te houden.

Korte Recap:

Niet lang na mijn laatste post in het Introforum verscheen een advertentie van een 981 Boxster S die voor mij vrijwel alle hokjes aankruiste. Ik volgde het 997.1S handbak en 981 Boxster S aanbod goed en keek zodoende iedere dag even de nieuwe advertenties door. Ik heb niet gewacht en ben er de volgende dag direct heengereden. De auto was die ochtend binnengebracht (inruil), en nog niet eens nagelopen of gereedgemaakt voor verkoop. Gevraagd of ik direct even kon rijden, dat kon. De auto leek goed - ik kon er weinig op afdingen. Ik heb direct diezelfde dag een voorlopige koopovereenkomst getekend.

Inmiddels zijn we een aantal lange weken (vooral wachten) verder en vanochtend brak het moment aan dat ik de auto eindelijk mocht ophalen. Mijn eerste Porsche is een feit!

Afbeelding

Zal ook nog een eigen topic aanmaken in het daarvoor bestemde subforum; maar gaat kort gezegd om een:

2013 Boxster S (981) 3.4 PDK
- Tellerstand 128XXX
- GT Silver
- Rood dak
- Zwart interieur volleder
- PTV / PASM / PSE / SportChrono / PDLS / PCM / Sportstoelen+ / SportDesign / BOSE / 20" Carrera Classic

Kortom; qua opties eigenlijk bijna een GTS. Ik kon sinds ik het aanbod serieus in de gaten hield eigenlijk geen tweede vinden die zo uitgerust is dus ben er echt heel bij mee :D

Er zijn een aantal zaken die ik als eerste wil uitzoeken en aanpakken bij deze auto, want ondanks dat er een hoop opzit zijn er ook wel wat dingen die aandacht behoeven:
- PCM software en navigatie versie is al jaren niet ge-update en lijkt nog te draaien op een versie uit 2016
- Er zitten niet originele naafkapjes op de velgen waarvan het Porsche schild niet in kleur is uitgevoerd / kleur weggesleten is (was af fabriek wel zo dus wil ik herstellen)
- Ik wil een plan verzinnen voor de type aanduiding; nu staat er enkel PORSCHE belettering op in chrome
- De auto heeft geen TPMS (RDK), blijkbaar was dat pas vanaf MY2014 standaard. Ik wil onderzoeken of dat te retrofitten is.
- De dubbele eindstukken van de uitlaat zijn helemaal zwart / verkoold, graag zou ik die weer hun Chrome look teruggeven.

15 feb 2025 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GTS Cabrio 2017 Ex-991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: MPC007 - Porsche Boxster S 3.4 PDK (981)
Proficiat met de mooie nieuwe Porsche! Dat loopt volgens mij heel goed, zul je veel plezier van beleven! Heb even proberen wat andere topics te lezen van jou maar vond niet waar je hem gekocht hebt en, toch belangrijk, of je een aankoopkeuring hebt gedaan of een fatsoenlijke garantie periode (6 maanden) erbij hebt. Ik heb mijn auto bij CAR World Classics gekocht, prima zaak, werken samen met dealers in NL en Duitsland waar ze inruil kopen en doen onderhoud via PCG. Plus 6 maanden garantie. Na drie maanden, nu ongeveer, laat ik alsnog een 111 punten check doen bij PCG, transport doet Carworld en sluit dan 2 of 3 jaar approved af, mocht er iets zi’jn bij de 111 punten check is dat in principe voor Carworld (behoudens slijtage onderdelen). Als de auto beurt heeft gehad bij PCG en keuring in orde is sluit ik de approved af en heb ik rust dat de grote zaken gedekt zijn (PDK, Turbo’s en nog wat zaken die bij een 991.2 heel af en toe stuk gaan).
In ieder geval veel veilige kilometers en fun toegewenst!

Groeten, Leo

16 feb 2025 0:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster S 3.4 PDK - GT Silver BMW Z4 sDrive35iS - Melbourne Red BMW i4 eDrive40 M Sport - San Remo
Dank Leo! Heb hem gekocht bij T&C in Uithoorn. Was er al vaker geweest omdat ze doorgaans een interessant aanbod hebben van de 981/991 generaties. De auto komt met 12 maanden garantie. Voor aflevering is er nog voor 3k aan gesleuteld om hem helemaal tip top te krijgen (condensoren, uitlijning, werk aan de uitlaat, en uiteraard de standaard zaken van een beurt). Wel ben ik van plan om net als jij in de loop van dit jaar de auto langs het Porsche Centrum te sturen voor de 111-punten controle en Approved garantie.

16 feb 2025 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Nieuwe en af fabriek correcte naafkapjes geplaatst. Oogt stuk beter bij de Carrera Classics imo.

Afbeelding

Afbeelding

05 maart 2025 16:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Zie dat je de spyder-ducktail hebt. Zelf gedaan of zat de ze al gemonteerd?

05 maart 2025 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Zat er al op. Het origineel ligt in de achterbak. Lang over getwijfeld maar hij is wel netjes in kleur en goed passend dus voor nu prima om te laten zitten. Recht van achter vind ik het erg mooi, maar zo van opzij wat minder omdat het de lijn een beetje verstoort (bij de Spyder is dat uiteraard anders vanwege de andere achterklep).

Ik overweeg een deel van de typeaanduiding ook op de 'Spyder-locatie' te plaatsen omdat deze nu wegvalt achter de spoiler. Daarnaast moet er voor het mooie nog een GTS / Spyder / SportDesign diffusor onder. GTS achterlichten zaten er ook al in.

05 maart 2025 22:53
Profiel
PorscheForum Junkie
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Gefeliciteerd met die hele mooie Boxster! Inderdaan nagenoeg een GTS qua uitvoering.

Porsche levert ook monochrome naafdoppen, dus best kans dat die wel origineel waren. Is een kwestie van smaak denk ik.

06 maart 2025 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 Carrera S coupe handbak
Prachtig!!

06 maart 2025 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Mooie upgrade. Ik vind dat rode dak echt fantastisch staan :cheers:

06 maart 2025 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.7 Targa (1977) 981 Boxster GTS (2016) insta @aircooledminion
Apeldoorn
Mooie specs, veel plezier!

Heb ook een Spyder ducktail, vind m mooi alleen niet omhoog en kijk nu hoe ik dat kan instellen dat ie pas van 160 of zo omhoog gaat (vraag me sowieso af wat de werking is onder die snelheden).

06 maart 2025 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 981 3.4 ex. Boxster 987.1 2.7
Almen
Kos schreef:

Heb ook een Spyder ducktail, vind m mooi alleen niet omhoog en kijk nu hoe ik dat kan instellen dat ie pas van 160 of zo omhoog gaat (vraag me sowieso af wat de werking is onder die snelheden).

Dat kan met PIWIS. Heb mijn (standaard) spoiler nu juist zo ingesteld dat hij iets eerder omhoog komt... 8)

07 maart 2025 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Polydeukes schreef:
Gefeliciteerd met die hele mooie Boxster! Inderdaan nagenoeg een GTS qua uitvoering.

Porsche levert ook monochrome naafdoppen, dus best kans dat die wel origineel waren. Is een kwestie van smaak denk ik.

Hartelijk dank! Dit weekend weer een paar honderd kilometer verreden en het is echt een zeer prettige auto. Ik twijfelde eerst ook of het geen monochromen doppen waren. Er lijkt nog wel een restje op kleur op te zitten, en de achterkant lijkt origineel dus ik denk dat ze gewoon oud en versleten zijn.

R_911 schreef:
Mooie upgrade. Ik vind dat rode dak echt fantastisch staan :cheers:

Ik vind het ook wel fraai. Normaal ben ik niet zo van de grijze / zwarte / witte auto's maar het dak geeft net dat beetje extra kleur waardoor het toch iets leuks wordt. Zwart interieur maakt de kleurencombi compleet. Zou van binnen nog wel wat rode accentjes erbij willen, moet me nog even verdiepen wat er origineel beschikbaar was en eventueel zou passen.

Kos schreef:

Eens; omhoog kan wel maar oogt niet super. Ik denk dat het er bij mij al uitgecodeerd is want hij gaat enkel nog met het knopje en niet meer vanzelf. Wat voor nu wel prima is eignelijk.

Dit weekend ook de PCM update uitgevoerd; dus nu op de versie 4.76 met de laatste navigatiekaarten (uit 2022). Eenvoudig klusje om zelf te doen; kost wel wat tijd doordat het inladen traag gaat. Via MP kan je het originele materiaal aanschaffen zonder naar de dealer te moeten. Is altijd een gokje of het echt zo eenvoudig werkt natuurlijk, maar lijkt prima uit te pakken.

Moet even rustig aan doen want de uitgaande auto lijkt nog even een kapotte waterpomp mee te pakken voordat 'ie vertrekt (zal je altijd zien natuurlijk) maar ben al aan het kijken wat ik hierna wil doen. Stiekem aas ik al op die alu-look tankdop (af fabriek optie XYB).

09 maart 2025 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]