
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bedankt weer allemaal voor de motiverende feedback
bijna,
we gaan de magnesium behuizing van de originele 2.7l motor hergebruiken, net zoals de krukas.
Maar de drijfstangen zijn lichtgewicht 500g Pauter, en de zuigers & cilinders zijn NOS Mahle 92mm (2.8l).
we gaan uiteindelijk niet voor de supersnelle tuimelaars, maar we gebruiken wel de titanium veertjes om toto over 8,000 toeren te kunnen gaan.
nokkenassen zijn die met 4 lagers uit de RSR/906, met centrale olietoevoer, waardoor ook de behuizing de aangespaste versie moest zijn als per 906/RSR.
Injectie is een Bosch pomp die Gus Pfister omgezet heeft naar een voor 2.5ST (cam profile moet dus naar 2.8 veranderd uiteindelijk)
High Butterfly systeem is New Old Stock voor 2.8RSR met juiste in/uit diameters voor de RSR.
maar de koppen (voor dubbele ontsteking) moeten we nog aanschaffen/maken, en we hebben ook nog een distributor nodig en ook de 2 CDI boxen moet ik nog aanschaffen.
Uiteindelijk wil ik een motor die in de buurt komt van het origineel (~300pk en 8,200rpm) maar via een muffler en helaas niet de 'megaphone' uitlaat van het origineel (want niet legaal hier).
....en dan moet de versnellingsbak met LSD ook nog, dus we zijn er nog niet.