Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 17:27



Antwoord op onderwerp  [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Super gaaf. Bijna zonde om straks mee te gaan rijden….. :drive:
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


23 feb 2025 11:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Citaat:
Het doorzettingsvermogen staat voor het vermogen van een persoon om een bepaald doel te bereiken. De doelen die hij of zij zichzelf stelt, wil hij of zij per se realiseren, ondanks tegenslagen. De doorzetter maakt keuzes, en laat zich niet door tegenslag weerhouden om die keuze ten uitvoer te brengen.


:cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 feb 2025 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bedankt weer allemaal voor de motiverende feedback :thumleft:

Tuck-under schreef:
Prachtig Patrick, heb je de motor verder compleet? Koppen/nokkenashuizen etc voor de RSR?


bijna, :mrgreen:
we gaan de magnesium behuizing van de originele 2.7l motor hergebruiken, net zoals de krukas.
Maar de drijfstangen zijn lichtgewicht 500g Pauter, en de zuigers & cilinders zijn NOS Mahle 92mm (2.8l).
we gaan uiteindelijk niet voor de supersnelle tuimelaars, maar we gebruiken wel de titanium veertjes om toto over 8,000 toeren te kunnen gaan.
nokkenassen zijn die met 4 lagers uit de RSR/906, met centrale olietoevoer, waardoor ook de behuizing de aangespaste versie moest zijn als per 906/RSR.
Injectie is een Bosch pomp die Gus Pfister omgezet heeft naar een voor 2.5ST (cam profile moet dus naar 2.8 veranderd uiteindelijk)
High Butterfly systeem is New Old Stock voor 2.8RSR met juiste in/uit diameters voor de RSR.

maar de koppen (voor dubbele ontsteking) moeten we nog aanschaffen/maken, en we hebben ook nog een distributor nodig en ook de 2 CDI boxen moet ik nog aanschaffen.
Uiteindelijk wil ik een motor die in de buurt komt van het origineel (~300pk en 8,200rpm) maar via een muffler en helaas niet de 'megaphone' uitlaat van het origineel (want niet legaal hier).
....en dan moet de versnellingsbak met LSD ook nog, dus we zijn er nog niet.


23 feb 2025 23:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ziet er weer allemaal mooi uit Patrick :thumleft:


patrick911 schreef:
we gaan uiteindelijk niet voor de supersnelle tuimelaars, maar we gebruiken wel de titanium veertjes om toto over 8,000 toeren te kunnen gaan.

Het gebruiken van de juiste tuimelaars kun je zien als een hoge verzekeringspremie waarmee je het risico verkleint op mogelijk nog veel hogere kosten.

Titanium veren of stalen veren en titanium veerschotels?
_________________________________________
Rebel engineering


24 feb 2025 8:57
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik verbaas mij telkens weer hoe gedetailleerd dit project wordt uitgevoerd :D


24 feb 2025 9:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Erwin schreef:
Titanium veren of stalen veren en titanium veerschotels?


kan niet vinden wat voor materiaal de veren zijn, maar de veerschotels zijn titanium.


24 feb 2025 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Kijk, zo ziet je projekt er dus uit als je het te druk met werk hebt en er 4 maanden niet aan werkt.... :pale:

Afbeelding

Gisteren aan de achter-ophanging gewerkt en gekeken of de draagarmen, de spring-plates and de schokbrekers allemaal passen en of het wiel dan ook een beetje goed in de wielkast zit.
Zoals we inmiddels wel verwachten is er nogal wat werk nodig om het te laten passen, maar uiteindelijk was het een redelijk successvolle dag.
Paar kleine dingetjes die we moeten fixen (de drive-shaft loopt aan de rechterkant aan, ws tegen slordig laswerk op de trailing arm), de bouten zijn te lang en de springplates hebben wat washers nodig, maar de coilovers zijn mooi vrij van de tunnels (turrets, geen idee wat het NL woord hiervoor is) en het wiel zit redelijk centraal en met - wat we denken - redelijk correct camber.
Enige waar ik me nog zorgen over maak is de 'toe-in', maar dat kunnen we op de spring-plates vast nog wel iets verstellen.

Waarschijnlijk (hopelijk) staat ie volgende week op 4 wielen :cheers:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


04 maart 2025 0:02
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wow - een RSR met Halloween decoratie :D ;)

Leuk om toch steeds updates te zien, ookal stond’ie een beetje te verstoffen.


04 maart 2025 9:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Uitkijken voor enge spinnen :shock:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 maart 2025 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het loopt even niet zo lekker.
De gaten op de draagarmen voor de remmen hebben de verkeerde afstand, maar we zagen ook dat de beugel helemaal op de verkeerde plek zit, waardoor we de remmen nooit goed zouden kunnen bevestigen. Dat betekent helaas nog meer snij en laswerk om kompleet nieuwe beugels te creeren.... met als gevolg dat we de draagarmen opnieuw moeten powdercoaten, de lagers moeten vervangen en de hub er opnieuw in moeten persen.

helaas, het hoort er allemaal bij, maar ik ben er nu wel even klaar mee. Ik kijk ernaar uit dat we eens iets doen wat meteen werkt en voortgang oplevert.
Verder baal ik enorm van de replica BRAID velgen; het randje geeft meteen aan dat het geen echte Fuchs zijn, maar in combinatie met een 215 band op een 9" velg valt het nog meer op. Ziet er - in mijn ogen - echt niet uit, dus dat gaat een dure klus worden om ergens echte of betere replica's te vinden :pale:

Anyway, een fotootje van de auto met de wielen er tijdelijk op. Lijkt wel een rallye auto zo :D

Afbeelding


19 maart 2025 5:56
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
… met zo’n groot en uitgebreid project heb je natuurlijk weleens tegenslagen. En deze zijn vervelend, maar wel te overzien.

Chin up :!:


19 maart 2025 9:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Balen Patrick :cry:

De aanhouder wint :!:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 maart 2025 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik las "tegenslagen" en zag de foto van een 911 die tegen t dak was 'geparkeerd' :shock:
Maar dát viel gelukkig wél mee :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 maart 2025 8:55
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Balen, man. Ik ken het gevoel. Ik liep met mijn 924 Safari ook vaak tegen dit soort problemen aan. Zodra je buiten het standaard productgamma stapt, hoort dit er gewoon bij. Even afstand nemen, dan komt de oplossing vanzelf.

Zou je dat lipje op de Braids niet gewoon kunnen laten afdraaien?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 maart 2025 14:51
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 539 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.