Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 jun 2025 21:27

Antwoord op onderwerp  [ 443 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Mijn verzopen Porsche 968 - Ze is echt af – en ze is thuis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
991.1 Carrera GTS, 924S, Ex.991.1 Carrera 4S, ex 997.2 Carrera
Bericht Re: Mijn verzopen Porsche 968 - Restaureren naar perfectie
Mooi project Johann. En wat een verschil tussen de “voor” en “na” beelden.
Hopelijk komt hij met glans door de keuring.

24 feb 2025 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Geweldig om te zien! Respect voor je geduld en oog voor detail, de auto lijkt nieuw :res:

25 feb 2025 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Mooi dat het (bijna) einde van het project toch ook nog gevierd wordt met een YT filmpje, ondanks je eerdere bezwaren tegen YT. :thumleft: Petje af voor het hele project! :res:

25 feb 2025 13:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Dank voor je reportage Johan!
Hoop dat het mee valt .

09 maart 2025 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Heb genoten van de reportage, idd jammer dat er zoveel werk voor je in zit die je natuurlijk liever anders zou willen besteden. Dank daarvoor!

10 maart 2025 14:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Hoe is het afgelopen met de "inspectie" bij PCG?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

10 maart 2025 16:27
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Het viel gelukkig best mee!

Ze is nu volledig uitgelijnd en volgens de monteur rijdt ze uitstekend, zonder ook maar een rammeltje. 8)

Wat hebben ze allemaal geconstateerd:

Het druklager is aan vervanging toe, en de lagers van de torque tube hebben ook hun beste tijd gehad. Ik ga een gereviseerde torque tube bestellen en neem dan meteen de koppeling mee.-
    De ruitenwissermotor is ermee gestopt (werkte een jaar of twee geleden nog wel). We vermoeden dat het aan het relais ligt.
    De snelheidsmeter werkt niet meer, maar ook hier denken we dat een relais de boosdoener kan zijn.
    Ze hebben enkele relais opengemaakt en die waren helaas nat geworden. Daarom gaan we alle relais onder de motorkap vervangen. De relais in de kofferbak en cabine waarvan ik wist dat ze nat waren, heb ik al vervangen. Nu heb ik ook een goede gebruikte set opgehaald bij Patrick (Dapatch hier) voor onder de motorkap.
    Er was een olielekkage aan de achterkant van de onderste balansasbehuizing, maar dat hebben ze inmiddels verholpen.
    De motor houdt soms in. De oorzaak lijkt de bobine, aangezien die nog origineel was terwijl de rest al vervangen is. Een bobine zou waterdicht moeten zijn, maar het lijkt erop dat er toch wat naar binnen is gesijpeld. Deze is nu ook vervangen.
    De centrale vergrendeling werkt niet helemaal goed. Dit heeft niets met de waterschade te maken. Ik had al het vermoeden dat de sensoren niet meer goed waren, ze worden met de tijd erg bros. Hier duik ik later dieper in.
    De remmen voelden nog iets sponsig aan. Ze gaan ze opnieuw ontluchten, maar het zou ook kunnen dat de rembekrachtiger lek is. Dit moeten ze nog verder diagnosticeren.
    Bekende 968-kwaal: een lekkage bij het spruitstuk tegen het blok. Dit hebben ze voor mij gelast.

Als dit allemaal gedaan is, is ze weer zo goed als fabrieksnieuw. :cheers:

11 maart 2025 11:26
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
En dan die eerste zin: "het viel gelukkig best mee". :D
Ja, als je rekent wat je er allemaal aan hebt gedaan is dit peanuts. Ik zou niet blij worden van zo'n lijstje. Die elektrische storingen waren natuurlijk wel een klein beetje te verwachten met al dat water. Maar wat je zegt, als het allemaal klaar is, is de 968 fabrieksnieuw. Waanzinnig mooi.

11 maart 2025 11:42
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Tja, als je bedenkt dat die auto eigenlijk total loss was toen Johann hem oppikte, is het lijstje idd zeer overzichtelijk! Diep respect voor wat je hebt bereikt, Johann. Ik heb genoten van je Youtube vlogs, ik was eraan verslaafd en het viel nog niet mee om af te kicken… Klasse.

11 maart 2025 17:16
Profiel
Dank Johann voor de terugkoppeling. Fijn dat het eind in zicht komt :thumleft:

Komt er nog een 969 cabrio "driving" YT video? Zou leuk zijn.

11 maart 2025 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18 Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Ben je voornemens een stukje te rijden?

12 maart 2025 0:49
Profiel
ex 993 ex 996
Komt zo van de lopende band :mrgreen:

12 maart 2025 13:05
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Dank heren,

Ik maak me totaal geen zorgen over het lijstje met puntjes; dat is zo gefixt, behalve de torque tube, dat is een flinke klus.

Mijn plan is om met de 968 onze jaarlijkse Epic Roadtrip te doen. Dit jaar gaan we naar Corsica. Voordat dat allemaal kan, moeten er nog flink wat testkilometers gemaakt worden :drive:

12 maart 2025 14:25
Profiel WWW
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Vooral mooi dat je een afgeschreven Porsche van de schroothoop hebt gered. Hulde!

15 maart 2025 8:26
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Mijn verzopen Porsche 968 - Ze is echt af – en ze is thu
Net iets meer dan drie jaar geleden begon ik dit topic. Velen verklaarden me voor gek – en eerlijk, soms dacht ik dat zelf ook. Zeker als er weer een dure bestelling aankwam of als ik voor de zoveelste keer dacht: “Waar ben ik aan begonnen?”

Maar het project gaf ook veel terug. Iedere keer als ik iets oploste, werd ze weer een stukje mooier. En nu is het eindelijk zo ver: ze is klaar. En ze is thuis. :cheers: :ba:

Sinds eind februari heb ik in nauw conclaaf met Harm van PC Gelderland gewerkt om de puntjes op de i te zetten. Zoals jullie weten, had ik alleen maar wat kunnen proefrijden op mijn oprit. Ik wist al dat de koppeling twijfelachtig was, en hetzelfde gold voor de torque tube.

Harm bevestigde dat na een korte proefrit: alles trilde en maakte een takkeherrie. De motor bokte ook af en toe. We hebben samen al mijn werk doorgelopen, en dat vond hij gelukkig allemaal netjes. Maar er waren wel nieuwe elektrische kwalen bijgekomen. De ruitenwisser deed niets meer. De snelheidsmeter was dood. Sommige lampen deden raar.

Ik vond dat vreemd – ik had alles nagelopen. Op een gegeven moment zei ik: “Zou het de relais kunnen zijn?” Ik had de vuile en verdachte relais vervangen, maar die in de zekeringkast zagen er schoon uit. Harm maakte er een paar open… en jawel: corrosie. Gelukkig kon ik via mijn goede vriend Patrick een set relais ophalen. Alles vervangen – en ineens werkte alles weer. Opgelost.

De motor hield soms in door iets wat we totaal niet hadden verwacht: de actieve koolstoffilter (carbon canister) zat vol water. Daardoor kon de tank niet goed ontluchten en kreeg de brandstofrail onvoldoende druk. Nieuwe canister erin – en het blok liep als een zonnetje.

Toen heeft Harm de aandrijflijn aangepakt. Ik had simpelweg de tijd en eerlijk gezegd ook de puf niet meer. Dus: nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, gereviseerde torque tube. Daarna belde Harm: “Ze rijdt voortreffelijk. Je móét komen proefrijden.”

Ik geef toe – ik vond het spannend. Zeker omdat ik op dat moment weer zat te vechten met mijn 924 Safari, die maar niet lekker wilde lopen. Mijn vertrouwen in mijn eigen sleutelkunsten had een deuk opgelopen.

Maar die proefrit? Die was goed. Heel goed. Er waren nog twee kleine dingen: het ABS-lampje bleef branden, en hetzelfde gold voor het olieniveaulampje.

Enkele dagen later kwam de diagnose: de ABS-pomp had ook water naar binnen gekregen. Dat zou natuurlijk niet moeten kunen, want ze zijn gemaakt om met water om te gaan, ze zitten direct achter de voorwiel in de elementen. De wikkelingen waren gaan roesten, de behuizing vertoonde zelfs scheurtjes. Een goede gebruikte pomp, met dank aan Patrick, erin – opgelost.

Het olieniveaulampje bleek te komen door een kabelbreuk. Harm heeft dat gefikst, en toen ineens was het zover: geen enkel foutlampje meer. Alles werkt. Ze rijdt als nieuw.

De RDW is langs geweest, de auto is goedgekeurd en vandaag is het kenteken binnen. Inclusief verse APK.

Wat een rit is dit geweest. Ze is lang niet meer de goedkopste 968 van Europa, ze zou nog eens de duurste kunnen zijn :shock: Maar ze is het waard geweest. :drive:

Dank aan iedereen die heeft meegeleefd, tips gaf, meedacht, of gewoon bleef volgen. Het heeft me geholpen om vol te houden. En nu is het zover: ze is écht thuis.

Afbeelding

05 jun 2025 16:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Complimenten Johan. Zoveel werk, zoveel geduld, zoveel passie, zoveel doorzettingsvermogen. Prachtig. En dan niet te vergeten de video's waar je ons van liet genieten. Helemaal top. Ik maak nog met regelmatig gebruik van je video's voor de 924. Die is ook nog steeds niet af hoor. Maar ik blijf doorgaan. En nu maar genieten van de 968. Of van Cayman of van de Safari of van de......

05 jun 2025 16:56
Profiel
M140i
Geweldig Johann, dat de auto nu thuis is en het goed doet! :cheers: :drive:

05 jun 2025 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Mooi resultaat man! :thumleft:

05 jun 2025 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Felicitados! :ba:

Was mooi om te volgen. Knap werk :thumleft:

05 jun 2025 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Cudos Johann, echt waar hoedje af voor zoveel kennis en doorzettingsvermogen. Het resultaat is helemaal je eigen werk. Dat moet toch iets doen met een mens om zoiets te realiseren. Ik denk dat je licht geeft momenteel :D

05 jun 2025 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
Echt heel erg gaaf eindresultaat. En het was super je filmpjes te volgen, daar leek net zoveel liefde ingestoken als in de auto. Echt goed gedaan.

05 jun 2025 22:20
Profiel
:cheers: Gefeliciteerd Johann. Geniet er van !

Komt er nog een YT filmpje over het eindresultaat?

05 jun 2025 22:27
Profiel
Moderator
PF # 136
Jouw geduld en doorzettingsvermogen zijn bewonderenswaardig. Het eindresultaat mag er zijn! :res:

06 jun 2025 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997
Friesland
Petje af, hoor. Prachtig resultaat.

06 jun 2025 7:01
Profiel
Cayman S
Wat een mooie auto is het geworden, dank dat je deze hele reis met ons gedeeld hebt.

Het mooie weer, na het komende natte weekend, komt er aan en dan lekker rondrijden :drive:

René

06 jun 2025 8:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 443 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende