Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 dec 2025 15:14

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Rich's onbedoelde 996 project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996.1 C2
Wichelen (BE)
Bericht Re: Rich's onbedoelde 996 project
Dat moet ik mislezen hebben dan. Heb de indruk dat er meer C4's te koop staan dan C2's. PSM dat zie je haast nooit op een 996, specifieke reden?

27 dec 2025 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Klopt, c4 tiptronic of c4 staan met regelmaat te koop, en vaak ook stukken aantrekkelijker geprijsd.

Wilde perse een c2, gewoon omdat dat m.i. De wat puurdere auto is. PSM was een optie. Vind ik een pluspunt, omdat ik niet de illusie heb dat ik beter kan rijden dan wat zo'n systeem kan. Het is toch een flink vermogen en moeilijk beheersbare auto als ie uitbreekt... En uitzetten kan altijd, aanzetten als het er niet is... Niet ;)

28 dec 2025 14:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Van de week de koelvloeistof en leidingen in de motorruimte gewisseld.

Afbeelding
Afbeelding

Bij demontage van het thermostaathuis... miste ik een thermostaat :o
Toen ik de uitgaande slang van cilinderbank 4-6 wisselde, kwam de aap uit de mouw, of beter gezegd: thermostaat uit de slang. Dus dat viel weer mee. Dit is gemodificeerd bij revisie. De theorie is dat door de thermostaat op bank 4-6 ipv. de retour te plaatsen, deze beter zou moeten reageren. Ook is een GT3 waterpomp gemonteerd.
Dit matcht wel met wat ik zie; de temperatuur staat bij rijden iets rechts van de 80, en bij flink gasteven zie je 'm richting de 90 graden gaan, maar dat valt als je weer wat rustiger doet heel snel terug.

Alle slangenklemmen vernieuwd met RVS slangklemmen, is dat ook weer netjes en daarna vacuum afgevuld:
Afbeelding

Volgend klusje zijn shtahlflex remleidingen & vloeistofwissel. Daarna komen de draagarmen & dempers aan de beurt.

29 dec 2025 19:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3