Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 jan 2026 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Wat is een slecht onderhouden 944S2 nog waard? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht Wat is een slecht onderhouden 944S2 nog waard?
Gisteren sprak ik op de Nieuwjaarsmarkt met een nonkel van me (80+) die de 944 S2 Cabrio van zijn overleden echtgenote in zijn geklimatiseerde stalling heeft staan. Geen roest en al lang in bezit, 25+ jaar. Zwart (lak) / zwart (kap, in zeer slechte staat) / zwart (leder, staat OK), achterstallig onderhoud tot en met (TOT EN MET x2), handbak, 260K km en hij rijdt er niet graag mee 'dat ding heeft geen stuurbekrachtiging en een handbak'.

Wat zou zoiets waard zijn, zelf dacht hij 3K (nou nee, zeker meer beste Nonkel) en wat een kostenindicatie (een richting / vork) is om die technisch weer goed te krijgen? Heeft in BE al een O-plaat. Ik heb er al mee gereden, het rijdt echt als een hok door dat achterstallig onderhoud (remvloeistof, remschijven, KVS, bougies, versnellingsbakolie, onderstel keiversleten etc etc etc) en heb zelf geen interesse, maar ik wil ook niet dat hij in het zak wordt gezet door een opkoper.

Die man heeft trouwens een erg leuke autohistorie (meerdere Pontiacs, Jaguars, Triumphs, Jeep...)

20 jan 2026 0:47
Profiel
Moderator
The Last of the Mohicans ~ 993
Bericht Re: Wat is een slecht onderhouden 944S2 nog waard?
Maak een lijstje met kosten t.a.v. alle reparaties en onderhoud dat er aan moet gebeuren - tel dit bij elkaar op - én trek dat af van wat zo’n 944 Cabrio op bijv. Mobile.de kost :idea:

20 jan 2026 8:48
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 718 Cayman, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Op basis van je omschrijving zou ik rond de €7.000 bieden.
Ruw gerekend zit er al snel €15.000–€20.000 aan noodzakelijk werk in om hem technisch en cosmetisch weer op niveau te krijgen.
Een 944 S2 Cabrio wisselt in goede staat doorgaans van eigenaar voor €25.000–€30.000, dus dit bod sluit daar logisch op aan.

20 jan 2026 9:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 -996 2004 sold 912 , 1965 irish green
is dit niet vergelijkbaar , maar dan wel met het onderhoud gedaan?

https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... oduct=none

20 jan 2026 9:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Ja zo een dus, het is an sich een erg mooie auto maar technisch compleet verwaarloosd in de loop der jaren. Aha, deze uit de link heeft wel stuurbekrachtiging, ik vond het al vreemd toen hij dat zei, dus daar mankeert wellicht ook iets aan. S2 Cabrio was in die tijd nu ook geen goedkope auto.
Gek genoeg lekt ie totaal niet (behalve het stoffen dak), maar je zou het op de brug moeten zetten om dat echt goed te zien.
Johann zat in de buurt van wat ik zelf dacht, 6-7K maar geen 3K.

20 jan 2026 10:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]