Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:35



Antwoord op onderwerp  [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Motor revisie 2.2T 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Dit draadje is mooi om te volgen ! :res:


03 mei 2012 14:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Vanavond het blok weer gesloten. Het was ondanks goede voorbereiding nog een hele klus om alles vast en op moment te krijgen binnen de droogtijd van de Loctite, maar het is gelukt :D .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


06 mei 2012 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Schiet alweer op. Als het blok weer dicht zit heb je toch weer een mijlpaal bereikt. Mooie grijze dirko lijn tussen de 2 blokhelften.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


07 mei 2012 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Het shortblok is nu klaar. Op naar de cilinders, maar eerst vakantie :D

Afbeelding Afbeelding


14 mei 2012 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
zeer fraai :res: fijne vakantie :thumleft:
_________________________________________
de specialist op het interieur gebied!!
rovako.com
like ons op facebook!!


14 mei 2012 11:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Vakantie???

Als je door werkt kun je deze zomer nog rijden :mrgreen:






















Grapje, fijne vakantie.
Motor ziet er goed uit, je bent goed bezig :thumleft: .
_________________________________________
http://www.renntech.nl


14 mei 2012 12:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Eindelijk weer wat kunnen klussen. Aan de keukentafel in alle rust, zonder geweld de zuigers in de cilinders geplaatst. Het was even proberen hoe ik het beste resultaat kreeg met de zuigerring compressor. Nu ze er allemaal inzitten ga ik morgen de eerste op het blok monteren om de deck-hoogte te kunnen meten. Ook nog even langs bij het revisiebedrijf om te kijken hoe het staat met de koppen.

Afbeelding Afbeelding


01 jun 2012 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Bij het revisie-bedrijf langs geweest en alles was klaar :cheers: . Allemaal mooie spullen en groot respect voor het vakmanschap van deze mannen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Vervolgens aan de slag met de deck-hoogte meting. Aangezien ik nu bollle "S" zuigers heb heb ik gebruik gemaakt van de methode waarbij je een soort klei laat pletten tussen de zuiger en de kop. Volgens het boek van Dempsey is dit gelijk aan de deck-hoogte, maar op Pelican lees ik nu dat er een verschil is tussen de "deck height" (afstand van de zuiger tot de rand van de cilinder) en de "piston to head clearence" (afstand tussen de zuiger en de kop).
Iemand hier ervaring met beide metingen en de geadviseerde minimum en maximum waardes?

Nog een paar foto's:

Afbeelding Afbeelding

Het wordt nu toch wel echt heel mooi :mrgreen:


02 jun 2012 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
gewoon zo laten en lekker naar kijken 8)
_________________________________________
oud is beter


02 jun 2012 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Flatsix porno. :ba:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


03 jun 2012 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er weer uit als nieuw :thumleft:
Bijna zonde om het in te bouwen.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


03 jun 2012 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
De meetresultaten:

0,7 mm "deck height" (afstand van de zuiger tot de rand van de cilinder)
1,0 mm"piston to head clearence" (afstand tussen de zuiger en de kop).

Meting is uitgevoer met standaard koperen voetpakking van 0,25mm. Ik denk er nu aan deze te gaan vervangen door eentje van 0,75 mm en zodoende een een deck hoogte van 1,2 mm te krijgen en een zuiger/kop speling van 1,5mm.

Helaas kan ik de pakkingen morgen pas bestellen.


03 jun 2012 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Waarschijnlijk worden dat dan 3 pakkingen van 0,25 om 0,75 te krijgen.
_________________________________________
Rebel engineering


03 jun 2012 13:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Deze week weer wat stappen gezet. Begin deze week heb ik de cilinders, zuigers en lucht-geleiders gemonteerd.

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens de voorbereidingen getroffen voor het monteren van de koppen en nokken-as huizen. Aangezien dit weer een klus is waarbij je binnen de droogtijd van de Loctite alles volgens het juiste patroon op moment moet moest vastzetten, heb ik de het weer als ware het een operatie voorbereid.

Afbeelding

Dit weekend heb ik de klus geklaard. Het begint nu toch echt weer op mijn motorblok te lijken, alleen dan wel heel erg schoon :D .

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu de ketting huizen en spanners weer monteren en dan kunnen we komend weekend de nokken-assen op tijd gaan zetten


17 jun 2012 17:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
:thumleft: :thumleft: :thumleft:


17 jun 2012 17:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Dat ziet er weer uit alsnieuw :thumleft:


17 jun 2012 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er inderdaad goed uit. Zaterdag even de boel op tijd zetten en dan even afbouwen. Ik ben er tussen 08:00 en 08:30.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


18 jun 2012 16:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
.. beetje door buffelen en jullie kunnen aan het einde van de dag rijden :wink:


18 jun 2012 16:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Erg mooi. Hoe heb je nou de S zuiger afstand opgelost?


18 jun 2012 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Aangezien de S-zuigers diepere klep uitsparingen hebben dan de T-zuigers geeft het met het behoud van de T-nokken assen geen probleem. Ik heb op TDC 6mm speling en de maximale positie van de kleppen volgens het boekje is dan 2,9 mm open met de T nokken as. Ik heb wel een dikkere voetpakking geplaatst (0,5mm) voor het compenseren van de bewerkingen van het blok en de koppen. De dek hoogte is hiermee is 1 mm. Dat is een beetje de onderzijde van de norm, maar ik wil ook oppassen dat de nokken-assen niet te ver van de kruk-as komen ivm met de montage van de ketting behuizing. Daarnaast ben geen racer aan het bouwen en een beetje extra compressie is bij een T ook wel fijn. Ik ga trouwens nog wel de "echte" speling meten als de nokkenassen op tijd staan, maar verwacht eigenlijk dat we dan de zuiger niet eens kunnen raken, zelfs bij maximaal indraaien (3 mm is dan best veel)

@Olaf dat zou mooi zijn, maar we hebben beide andere verplichtingen in de middag. Maar het moment komt nu wel in de buurt.


18 jun 2012 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'88 928 S4
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
:thumleft:
_________________________________________
All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)


18 jun 2012 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Fijn om te volgen , vakwerk !!!


19 jun 2012 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
glas plaatje er op en als bijzet tafeltje in de kamer :thumleft:


19 jun 2012 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T Targa 1970
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
De kettinghuizen, nokkenassen, tandwielen en spanners zijn gemonteerd.

Afbeelding Afbeelding

Ook de tuimelaars voor cilinder 1 en 4 gemonteerd, dus helemaal klaar voor het op tijd zetten zaterdag.

Afbeelding


21 jun 2012 22:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Motor revisie 2.2T
Wat een vakwerk! Knap hoor!

Waar heb je de onderdelen laten reviseren?
_________________________________________
Boxster 986 2.7 Geel


23 jun 2012 9:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 324 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.