Auteur |
Bericht |
erik911E
|
Re: Motor revisie 2.2T
Dit draadje is mooi om te volgen !
|
03 mei 2012 14:01 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
06 mei 2012 23:15 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Schiet alweer op. Als het blok weer dicht zit heb je toch weer een mijlpaal bereikt. Mooie grijze dirko lijn tussen de 2 blokhelften.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
07 mei 2012 12:25 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
14 mei 2012 10:50 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
Re: Motor revisie 2.2T
zeer fraai fijne vakantie
_________________________________________ de specialist op het interieur gebied!! rovako.com like ons op facebook!!
|
14 mei 2012 11:52 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Motor revisie 2.2T
Vakantie??? Als je door werkt kun je deze zomer nog rijden Grapje, fijne vakantie. Motor ziet er goed uit, je bent goed bezig .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 mei 2012 12:33 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Eindelijk weer wat kunnen klussen. Aan de keukentafel in alle rust, zonder geweld de zuigers in de cilinders geplaatst. Het was even proberen hoe ik het beste resultaat kreeg met de zuigerring compressor. Nu ze er allemaal inzitten ga ik morgen de eerste op het blok monteren om de deck-hoogte te kunnen meten. Ook nog even langs bij het revisiebedrijf om te kijken hoe het staat met de koppen.
|
01 jun 2012 22:26 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
02 jun 2012 22:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Motor revisie 2.2T
gewoon zo laten en lekker naar kijken
_________________________________________ oud is beter
|
02 jun 2012 22:54 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Motor revisie 2.2T
Flatsix porno.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
03 jun 2012 8:15 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er weer uit als nieuw Bijna zonde om het in te bouwen.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
03 jun 2012 8:19 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
De meetresultaten:
0,7 mm "deck height" (afstand van de zuiger tot de rand van de cilinder) 1,0 mm"piston to head clearence" (afstand tussen de zuiger en de kop).
Meting is uitgevoer met standaard koperen voetpakking van 0,25mm. Ik denk er nu aan deze te gaan vervangen door eentje van 0,75 mm en zodoende een een deck hoogte van 1,2 mm te krijgen en een zuiger/kop speling van 1,5mm.
Helaas kan ik de pakkingen morgen pas bestellen.
|
03 jun 2012 11:57 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Motor revisie 2.2T
Waarschijnlijk worden dat dan 3 pakkingen van 0,25 om 0,75 te krijgen.
_________________________________________ Rebel engineering
|
03 jun 2012 13:55 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
17 jun 2012 17:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
17 jun 2012 17:31 |
|
|
bully
|
Re: Motor revisie 2.2T
Dat ziet er weer uit alsnieuw
|
17 jun 2012 17:35 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er inderdaad goed uit. Zaterdag even de boel op tijd zetten en dan even afbouwen. Ik ben er tussen 08:00 en 08:30.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
18 jun 2012 16:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Motor revisie 2.2T
.. beetje door buffelen en jullie kunnen aan het einde van de dag rijden
|
18 jun 2012 16:50 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Erg mooi. Hoe heb je nou de S zuiger afstand opgelost?
|
18 jun 2012 16:56 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Aangezien de S-zuigers diepere klep uitsparingen hebben dan de T-zuigers geeft het met het behoud van de T-nokken assen geen probleem. Ik heb op TDC 6mm speling en de maximale positie van de kleppen volgens het boekje is dan 2,9 mm open met de T nokken as. Ik heb wel een dikkere voetpakking geplaatst (0,5mm) voor het compenseren van de bewerkingen van het blok en de koppen. De dek hoogte is hiermee is 1 mm. Dat is een beetje de onderzijde van de norm, maar ik wil ook oppassen dat de nokken-assen niet te ver van de kruk-as komen ivm met de montage van de ketting behuizing. Daarnaast ben geen racer aan het bouwen en een beetje extra compressie is bij een T ook wel fijn. Ik ga trouwens nog wel de "echte" speling meten als de nokkenassen op tijd staan, maar verwacht eigenlijk dat we dan de zuiger niet eens kunnen raken, zelfs bij maximaal indraaien (3 mm is dan best veel)
@Olaf dat zou mooi zijn, maar we hebben beide andere verplichtingen in de middag. Maar het moment komt nu wel in de buurt.
|
18 jun 2012 18:50 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Motor revisie 2.2T
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
18 jun 2012 22:05 |
|
|
erik911E
|
Re: Motor revisie 2.2T
Fijn om te volgen , vakwerk !!!
|
19 jun 2012 18:06 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: Motor revisie 2.2T
glas plaatje er op en als bijzet tafeltje in de kamer
|
19 jun 2012 18:35 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
De kettinghuizen, nokkenassen, tandwielen en spanners zijn gemonteerd. Ook de tuimelaars voor cilinder 1 en 4 gemonteerd, dus helemaal klaar voor het op tijd zetten zaterdag.
|
21 jun 2012 22:34 |
|
|
Stam
|
Re: Motor revisie 2.2T
Wat een vakwerk! Knap hoor!
Waar heb je de onderdelen laten reviseren?
_________________________________________ Boxster 986 2.7 Geel
|
23 jun 2012 9:08 |
|
|