Auteur |
Bericht |
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
GT3 in ere herstellen
aangezien het voorstel topic er niet voor gemaakt is open ik hier maar een topic over mijn GT3 het is een 996 GT3 mk1 heeft straat en track verleden. is redelijk tot goed onderhouden de auto had een tweetal modificaties, door Porsche dealer uitgevoerd en gedocumenteerd een singlemass vliegwiel een kortere bak verhouding had wat TLC nodig toen ik hem overnam. inmiddels is er een aantal maanden verstreken waarin ik veel heb laten doen. alle werkzaamheden zijn uitgevoerd door APP. de cosmetische aanpassingen en evrbeteringen (in mijn ogen) zijn eind 2014 is het volgende groot onderhoud gedaan interieur remhendel vervangen (schade door vierpunts gordels) scharnier klep middenconsole vervangen (was afgebroken) diverse interieur panelen vast gezet alarm plastic omhuizing op dashboard vervangen hemel bekleding vervangen voor alcantara (origineel 996) stuur en pook hoes vervangen voor alcantara exterieur nieuwe porsche classic nummerplaat houders nieuwe uitlaattips achterbumper laten spuiten nieuw dopje in voorbumper voor sleepoog nieuwe nummerplaten nieuwe porsche classic nummerplaat houder nieuwe naafdoppen met gt3 opschrift daklijsten zijn opnieuw gespoten ivm lichte corrosie hoes laten maken bij car covers in de UK motor en gehele auto met droogijs laten reinigen technisch nieuwe banden toyo r888 op originele set originele wiel set opnieuw laten spuiten MK II set met nieuwe bridgestone banden nieuwe plastic bodem delen diversen nieuwe rem air ducts (RS model) volledige bakrevisie met upgrades incl US modificaties als secodn gear pop out fix etc nieuwe schijven en blokken nieuwe remklauwen nieuw ohlins onderstel nieuw hitteschild grote beurt incl filters litronic koplamp units geplaatst nieuwe draagarmen en stabi's nieuwe uitlaat porsche cup met wpipes en 100 cel cats gehele motor opnieuw verpakt volledige motorrevisie incl koprevisie en diverse slijtage delen uit voorzorg vervangen kleppen, zettingen, geleiders, veren blokbouten ketiingen etc etc aantal lampjes vervangen gehele onderstel wordt opnieuw gestraald en gespoten (droogijs en glasparelen) alle bussen en rubbers worden vervangen nieuwe stabi's nieuw expansievat koelsysteem gordel vast gezet aan de vloer en niet aan de stoel! update januari 2015 RSS lock plate kit 15mm spacers tow hooks brandblusser met stoelbevestiging incl. rennline stoelbevestiging stappenmotor schoongemaakt nieuwe achteruitrijschakelaar op de bak geplaatst gordel doorvoer plastic van de rijdersstoel vervangen ivm afgebroken schroef direhoekjes in koplampen (transparant) vervangen ivm vocht in de driehoekjes rode toerentellerplaat auto swissvax laten behandelen update februari 2015 nieuwe condensatoren nieuwe stappenmotor nieuwe luchtmassameter update maart 2015 ram air montage RS schakel kabels monteren nieuwe radiateurs en beugels groter gaskleppenhuis en plenum update mei 2015 NOS gt3 mk1 wielset gekocht michelin pilot sport cup 2 banden gekocht verstelbare stabis voorzijde van porsche motorsport carbon hendels motorkap en kofferklep poetsen aico leiding vervangen zat een gaatje in update september 2015 APK titanium wielbouten nieuwe matten nieuwe speakers alpine voor en achter accu lichtgewicht accu bevestigingsplaat rennline met switch
update januari 2016 olie beurt nieuwe kooi kooi laten coaten nieuwe gordels ECU laten aanpassen op de uitlaat en gasklep, zelfde tolerantie gehouden als standaard cup shifter bussen bak mount inserts rem vloeistof vervangen cup 6 pods klauwen voor en nieuwe schijven 350 mm nieuwe blokken pagid yellow stuff
update april 2016 [list=]rennline vertselbare stabi spiegel zonneklep vervangen porsche classic radio geplaatst iphone 6 houder[/list] update november 2016 schokbrekers voor laten reviseren carbon deurgrepen update januari 2017 hier een aantal foto's van het project tot zover. ik verwacht over een paar weken klaar te zijn.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
Laatst bijgewerkt door thomas1665 op 29 jan 2017 22:05, in totaal 29 keer bewerkt.
|
14 sep 2014 19:58 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: GT3 in ere herstellen
Welkom Thomas, goed bezig
_________________________________________ Less is more !
|
14 sep 2014 20:02 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heeft Marcel het onderhoud wat laten zitten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 sep 2014 20:04 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
dat durf ik niet te beweren, maar laten we zeggen dat mijn standaard wat anders is. misschien wel iets te perfectionistisch, maar dat zal zo.
|
14 sep 2014 20:06 |
|
|
MarkGT3
|
Goed bezig, GT3's kunnen geen genoeg liefde en onderhoud krijgen
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
14 sep 2014 20:10 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
En vooral foto's plaatsen
|
14 sep 2014 20:47 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Man, wat vind ik dat toch mooie auto's!
_________________________________________ rouge et noir
|
14 sep 2014 20:51 |
|
|
Niekjan
|
Hallo Thomas,
Ik dacht dat ik kritisch was, maar dit lijkt op een flinke rebuild.
Ik heb zelf ook een 996GT3 MK2 CS, netjes gemaakt na aankoop. Is TOP om mee te rijden, adrenaline machine vooral op circuit.
Wie doet dat alcantara stuur en pook, kijk ik ook naar.
Gr. Niekjan.
|
14 sep 2014 21:23 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
haesleerbekleding.nl gaat dat doen. http://www.haesleerbekleding.nl/autostuur/30 september gaat de auto er heen. hoop dat de hemel van de auto tegen die tijd binnen is om de kleur te matchen!
|
14 sep 2014 21:57 |
|
|
chelsea
ex: 3.2 Targa
ex 964 c2 coupe
ex 993 Targa
BMW 02 1975
|
Zo kan het dus ook....een technisch en optisch wat mindere Porsche kopen en dan zelf de puntjes op de I zetten. (hopelijk was de prijs er dan ook naar)
_________________________________________ Nie janken.
|
15 sep 2014 5:26 |
|
|
Porsche freak
eigen baas
|
blijven super auto's dit type
en zeker om in te rijden
goed bezig
_________________________________________ 2e jeugd ..... tot inzicht gekomen ..... dus een Porsche gekocht
|
15 sep 2014 8:18 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
ik ben er door schade en schande achter gekomen dat het, voor mij, loont om auto's op deze manier te kopen. 'van een oud vrouwtje',' nieuwe koppeling maar helaas geen nota' , 'elk jaar z'n beurt, maar ik betaal altijd contant', 'ik zou hem eigenlijk willen houden, maar heb ruimte gebrek' ik ken ze allemaal. uiteindelijk is het allemaal preken voor eigen parochie.
kilometerstand vind ik oninteressant, staat van onderhoud redelijk oninteressant, prijs in relatie tot de marktwaarde in goeie staat en schade verleden des te meer! per saldo had ik voor het geld wat ik nu uitgeef een goeie 996 gt3 mk1 kunnen kopen met de helft aan kilometers met een redelijke aantoonbare geschiedenis. dit lijkt interessant, maar nu heb ik een optisch en technisch perfecte 996 gt3 waarvan ik elk hoekje ken en ook weet welke delen er de aankomende jaren aan gaan komen (al dan niet preventief). iig stap ik zonder aarzelen in voor een rondje ring of rit naar italie.
|
15 sep 2014 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
that's the spirit. mooi project! wel opgelegde letters op je nieuwe platen toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2014 19:10 |
|
|
drknauf
|
nee man dat poetst lastig gast .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 sep 2014 19:12 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
ja opleg letters.. ondanks het gewicht! haha op porsche classic plaat houders. self fulfilling profesie.....
denk ik.
|
15 sep 2014 19:20 |
|
|
horn
PF #57
|
996 is net een classic geworden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 sep 2014 19:24 |
|
|
drknauf
|
peuterse die vliegen uit je nummerplaat met opgelegde letters wel vet hoor die rebuild van je gt3 .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 sep 2014 19:26 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
het is allemaal koffiedik kijken, maar ik denk gezien de ingrediënten van mijn gebakje: laatst hand gebouwde 911 GT1 en luchtgekoelde basis (bak en motor) 1800 exemplaren waarvan een flink deel in de prak (tnx Boxi) laatste Porsche zonder veiligheidssystemen en hulpjes (op abs na) dat we een kans(je) maken in de rij van classics tzt. (zo rechtvaardig ik dit project bij het thuisfront... haha) Bron: http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=29197http://www.vierenzestig.nl/8501/996-gt3 ... st-deel-1/en nog wat beelden van zaken die onderweg zijn...
Laatst bijgewerkt door thomas1665 op 16 sep 2014 19:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 sep 2014 19:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Niet mijn smaak, maar iedere GT3 wordt een klassieker, ook de 996
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 sep 2014 23:06 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Fout. Het zijn er 1850. Leuk, je hebt de oude van Marcel? Groeten, Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
16 sep 2014 11:40 |
|
|
MickRS
|
Hehe, hij heeft het eindelijk begrepen...
|
16 sep 2014 21:22 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Geschiedvervalsing
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
16 sep 2014 21:33 |
|
|
MickRS
|
|
16 sep 2014 21:34 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
(zo rechtvaardig ik dit project bij het thuisfront... haha) hoop voor je dat ze niet stiekem mee lezen
|
17 sep 2014 13:45 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
die lest zeker niet mee..
ik zit inmiddels al 16 dagen op een set rem klauwen te wachten... usps.. wat een drama
|
18 sep 2014 21:47 |
|
|