Auteur |
Bericht |
Patrickk
|
Begonnen met de motorrevisie 911 T restauratie 1972
Persoonlijke introductie Beste porsche liefhebbers. Bij deze wil ik mezelf introduceren op dit forum en mijn eerste porsche restauratie project met jullie delen. Ik ben Patrick en ben autotechnicus en studeer verder voor ingenieur in de autotechniek. Naast mijn studie restaureer ik klassieke Mercedessen. Voor jullie is dit natuurlijk vloeken in de kerk. Ik doe dit nog steeds en na 3 jaar wilde ik eindelijk een eigen project starten. Mercedessen zijn leuk alleen mijn passie licht toch echt bij porsche’s. Toen begon de treasure hunt… De auto Met veel geluk ben ik op een 911 T uit 72 gestuit. Met het niet veel voorkomende olie tank klepje. Dit is een eenjarig model. De auto zag er op het oog goed uit. De motor liep niet maar ging wel goed rond. De auto was compleet. Maar had wel enige wijzigingen ondervonden in het interieur. Voor de zekerheid heb ik alle nummers nagelopen en geinformeerd bij porsche duitsland, hieruit bleek dat de auto volledig matchend was. Na wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en de porsche gekocht. Op het werk kreeg ik een eigen plek toegekend, wat ik heb veranderd in mijn eigen garage. Helaas lag de garage niet op de begane grond. Ik kneep hem wel toen de porsche 5m in de lucht bungelde. Hij is heelhuids boven gekomen. Het strippen kon beginnen…… Demontage Bij een grote klus als deze is ordening belangrijk. Ik begon met het demonteren van het interieur de tellers, stuur en bestuurders stoel ging er als laatste uit…. Alles ging lekker soepeltjes. Nu het interieur was verwijderd kwam het exterieur aan bod. Nu zat ik alleen nog met het probleem hoe krijg de motor eruit. Aangezien ik niet in het bezit ben van een brug, en de motor er aan de onderkant uit moest, ben ik opzoek gegaan naar een gigantische krik.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 17 jul 2015 21:48, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 jan 2015 22:34 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Voordat ik de motor eruit had gehaald heb ik hem eerst lopend gemaakt. Het bleek heel eenvoudig te zijn, gewoon een kwestie van even de contact puntjes afstellen dit was een behoorlijke meevaller. In minder dan 80 uur had ik de volledige auto gedemonteerd en alles netjes geordend. Me lievelings werk kon beginnen… uhhhm kugkug. Krabben Dit is een lang en intensief werk, maar als je een auto als deze goed aan wil pakken dan moet die tot de laatste laklaag kaal zijn. Om bij de moeilijke plekken te komen heb ik een kantelbrug gebouwd. Stralen Toen die eenmaal kaal was kon die naar Bert Spies de zandstraler gebracht worden in Rhenen. Bert heeft de porsche weer netjes gestraald En weer omhoog…. In overeenstemming met Bert Spies de straler hebben we besloten dat die na het plaatwerk nog een keer na word gestraald. Om de vliegroest die tijdens het plaatwerk ontstaat te verwijderen. Ook heeft die wat niet weg wou tijdens het stralen (vergeten kit en coatingsresten) laten zitten, omdat anders het plaatwerk eromheen er niet veel beter van word. En het is een koud kunstje is om kit resten te verwijderen met een verfbrandertje. Dan dat je er een paar minuten op staat te stralen. Plaatwerk Nu de porsche kaal en ontdaan is van roest kan het plaatwerk beginnen. Nieuwe binnen/buiten dorpels, linkerachterscherm, bodem, neus, kriksteunen en verstevigings stukken voor in de wielkast. Ik begon met het verwijder van de binnen en buiten dorpel. Achter de binnen dorpel zag het er nog super netjes uit. De nieuwe kon er dus meteen tegenaan.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 30 jan 2015 21:35, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 jan 2015 22:38 |
|
|
arjan
|
Re: 911 T restauratie 1972
Mooi project, is deze kleur origineel?
|
11 jan 2015 22:41 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 11 jan 2015 22:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jan 2015 22:44 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 11 jan 2015 22:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 jan 2015 22:46 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
11 jan 2015 22:47 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ik verwacht dat het plaatwerk met 2 weken klaar is. Dit was het voor voorlopig
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 22 mei 2015 20:37, in totaal 2 keer bewerkt.
|
11 jan 2015 22:49 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
De kleur die erop zat was inderdaad orgineel (aubergine) Gr, Patrick
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
|
11 jan 2015 22:52 |
|
|
bully
|
Re: 911 T restauratie 1972
Dan zou ik em in de originele kleur doen. Schitterend project btw
|
11 jan 2015 23:02 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 911 T restauratie 1972
Blijft altijd indrukwekkend dit soort topics
|
11 jan 2015 23:03 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: 911 T restauratie 1972
A stijle zelf gemaakt?
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
11 jan 2015 23:12 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: 911 T restauratie 1972
Welkom Patrick, Wat een mooi "project" , graag veel foto's. Is het een ex USA? manmanman
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 jan 2015 23:18 |
|
|
giulia
|
Re: 911 T restauratie 1972
Knap! Lekker doorgepakt ook Ik vind die originele aubergine kleur geweldig. Houwen zo....
|
11 jan 2015 23:20 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: 911 T restauratie 1972
wat een mooi project! veel succes en plezier tijdens de rit.
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
11 jan 2015 23:27 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: 911 T restauratie 1972
Mooi project, respect hiervoor. Maar ik zou ook voor de orginele kleur gaan. Ben van het weekend in Maasticht geweest en daar stonden er veel P's maar volgens mij heb ik er geen in het aubergine gezien.
_________________________________________ Mvg,
René
|
11 jan 2015 23:33 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Re: 911 T restauratie 1972
Erg mooi project. De originele kleur zou ook mijn voorkeur hebben.
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
11 jan 2015 23:42 |
|
|
Beavers
718 Spyder '21 Gentian Blue
Ex 987 Boxster Spyder '11 Black
Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue
Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue
|
Re: 911 T restauratie 1972
Als ie matching is zou ik ook voor de originele kleur gaan!
_________________________________________ -718 Spyder -Ex 987 Porsche Boxster Spyder -Audi TT '04 3.2 V6 Quattro -Audi Etron 55 Quattro Navarra blue
|
11 jan 2015 23:42 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 911 T restauratie 1972
is de rest vd wagen matching dan zou ik voor originele kleur gaan ! als de rest niet matching is zou ik kleur uitkiezen die makkelijk verkoopt of die jouw zef zint kleur ligt er ook aan wat voor wielen eronder komen wel mooi om te zien hoor dat je een echte die hard liefhebber bent ondanks je hem verkoopt lever je zover geen half werk mocht je problemen hebben met kleurtjes ik kan eventueel als het moet als je een goeie foto hebt die foto in bijna ieder gewenste kleur aanpassen voor je succes met het project. .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 jan 2015 23:45 |
|
|
Liam
964C2010
|
Re: 911 T restauratie 1972
Wow. Mooi project. Jammer dat ik daar de skills en tijd niet voor heb! Originele kleur is het beste
_________________________________________ Life's too short to drink bad wine or drive boring cars
|
11 jan 2015 23:49 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: 911 T restauratie 1972
Mooi project, en dat allemaal op een zondag? Je werkt lekker door... (Hoe lang ben je nu bezig?)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
11 jan 2015 23:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: 911 T restauratie 1972
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 jan 2015 0:18 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Re: 911 T restauratie 1972
Ik gok zo dat ie momenteel een jaartje bezig is...
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
12 jan 2015 0:57 |
|
|
Donckie
België
|
Re: 911 T restauratie 1972
Knap project. Mocht je nog niet overtuigd zijn: originele kleur behouden. Zowel binnen als buiten.
_________________________________________ Passion, Perfectionism, Performance...Porsche
|
12 jan 2015 1:37 |
|
|
Patrickk
|
Re: 911 T restauratie 1972
Het was niet enigste plek waar ze hebben lopen prutsen. Heb er maar meteen een nieuwe bodem in gezet.
_________________________________________ viewtopic.php?f=33&t=43558
Laatst bijgewerkt door Patrickk op 27 jan 2015 23:51, in totaal 3 keer bewerkt.
|
12 jan 2015 9:56 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Re: 911 T restauratie 1972
Prachtig project. Mooi om te volgen En redelijk uniek met dat olieklepje & ook nog matching numbers. Voor verkoop: absoluut voor de originele kleur gaan Grt Marco
|
12 jan 2015 9:58 |
|
|