MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Hallo allemaal. Vandaag een lange intro, ik ga er even voor zitten
In vervolg op mijn topic " en toen begon het gedonder" in "even voorstellen" is het tijd om het topic van mijn zojuist aangeschafte 911 SC targa van 1979 te openen. Het is mijn eerste 911 na twee jaar een 944 te hebben gehad. In twee jaar tijd heb ik deze helemaal opgeknapt en ik had hem eigenlijk moeten houden. Maar ja ruimte... De auto is binnen een week vertrokken naar Belgie.
Het is mijn bedoeling om door de tijd heen de diverse modificaties en verbeteringen die gaan plaats vinden hier te posten. Daarnaast zullen er zeer waarschijnlijk regelmatig vragen zijn en tips zijn dan meer dan welkom.
Een echte sleutelaar ben ik niet. Ik haal mijn plezier uit het verbeteren van kleine dingen zoals sierlijsten opknappen, rubber verversen, interieur opfrissen etc. Ook het completeren van boordgereedschap en documentatie zijn dingen die mij blij maken. Sommigen vinden me ( te) kritisch. Ik vind het alleen maar leuk!
Wat is het dan precies geworden?
Een hellblau metallic 911 sc 3.0 SC targa van 1979 265.00 mijl op het klokje. Matching en.. Van tweede eigenaar.
Opties: airco (lijkt werkend,) sper dif, el. Spiegel, blauw leder ( speciale wens) 16 " Fuchs, bilstein en chroom delen zwart. En een complete sleutelset!
Bij aflevering.
Opgeladen en naar huis!
Alle onderhoudspapieren, kopie van titles gegevens 1e en 2e eigenaar zijn bij de auto. Inclusief een aankoopnota. Dat zijn dingen die ik leuk vind
50. 000 terug is zowel de motor als de bak compleet gereviseerd. Ook al moet de technische keuring nog plaats vinden heb ik groot vertrouwen in de technische staat. Maar goed, dit zal spoedig blijken. Motor zweet iets maar zeker niet nat. Geen rook of pluim bij de start.
Afgelopen zaterdag was het zover. Met hulp van de overbuurman naar Schijndel met een oprijwagen om mijn nieuwe aanwinst op te halen. Om 9.uur was Roan, een van de drie broers van
http://www.classiccarbrothers.nl al aanwezig. Ik moet zeggen, alleen maar lof voor deze club. No nonsense, eerlijk, terzake kundig, neemt alle tijd en helpt en denkt mee waar hij kan. Part of the deal was dat er bij de auto een origineel gereedschapset nageleverd zou worden. Afhankelijk van wat er binnen zou komen kon dat nog maanden duren. Geen probleem natuurlijk. Tot mijn verbazing lag er een compleet set in de auto. Had hij speciaal aangeschaft. Dat noem ik service! Inmiddels heb ik de originele kompressor ook aangeschaft dus dat is compleet. Nu nog een origineel serviceboekje van '79. Het instructieboekje heb ik al, alleen de "pflegepass" ontbreekt. Er staat er 1 te koop in Arnhem. Maar ruim 250 euro voor een boekje vind ik veel te veel van het goede. Dus al je een ( nadruk) serviceboekje van '79 weet, ik verneem het graag! Een nieuw exemplaar is net van dit jaar momenteel niet te bestellen. Ook de originele folder is inmiddels onderweg.
Zondag eens even gekeken wat ik nu eigenlijk gekocht heb en een eerste lijstje gemaakt.
Voorlampen vervangen door europese ( inmiddels gekocht gebruikt)
Amerikaanse stootblokken achter vervangen ( ook gebruikt gevonden)
bumper hoekstrippen ter vervanging van de Amerikaanse sideverlichting ( wie o wie heeft en setje??)
Achterlicht glazen hebben barstjes. ( nieuw besteld..)
Lederinterieur volledig in tact maar hier en daar vale plekken ( rond raamslinger en bovenzijde achterbank. Ik overweeg opnieuw zelf te kleuren in originele kleur. ( tips?)
Bekleding binnenzijde targabeugel laat los ( opnieuw bekleden of vastplakken?)
Knoppen airco vervangen, zijn wat vaal geworden ( bestellen bij rosepassion)
Handgrepen demonteren en spuiten
Targadak nog niet kapot maar sluit niet mooi strak op de vouwlijnen ( weet nog niet wat te doen)
Originele 3 spaak leder stuur opnieuw bekleden ( deze winter opsturen naar duitsland, zag op ebay mooie aanbieding)
Slechte plek omder accu. Laten lassen ( verder geen rottigheid geconstateerd)
Rubber strip tussen targabeugel en bovenzijde achterruit vervangen
Linker zijde laten spuiten. (Diverse kleine beschadigingen die mij behoorlijk storen)
4 verse conti's
Hart van de fuchsen op kleur brengen.
En waarscjinlijk nog veel meer......
Maar eerst aankomende zaterdag weer op de trailer naar VOF de Loods in den Dolder voor groot onderhoud. Lijkt me wel zo verstandig. Daarna naar het RDW voor een keuring.
Wordt vervolgd!