Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 17:38

Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Boxster 986 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Boxster 986
Goed bezig :!: Herken je aanpak. De voldoening die je hebt als je de reparaties zelf hebt gedaan en met een :D achter het stuur zit...priceless

14 jun 2016 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 C2, 944 RS-style
Martinos schreef:
Ik verwacht op ongeveer 3500 euro uit te komen qua onderdelen. Als je dat optelt bij de lagere Aanschafprijs kom ik op de prijs van een redelijke Boxster qua aanschaf. Maar dan weet ik nu exact wat het is en hebben ik veel nieuw. Dat is bij de Boxster die je "kant en klaar" koopt de vraag. Wil je daar meer zekerheid in, kom je nog een prijsklasse hoger.
Leuk lijstje, en als je zoveel zelf kan een logische stap! Dan weet je wat je daarna in handen hebt ... En als alles klaar is lekker :drive:

14 jun 2016 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
924 - 986S
Den Bosch
Martinos schreef:
Ik verwacht op ongeveer 3500 euro uit te komen qua onderdelen. Als je dat optelt bij de lagere Aanschafprijs kom ik op de prijs van een redelijke Boxster qua aanschaf. Maar dan weet ik nu exact wat het is en hebben ik veel nieuw. Dat is bij de Boxster die je "kant en klaar" koopt de vraag. Wil je daar meer zekerheid in, kom je nog een prijsklasse hoger.

Hoewel dat voor mij niet de reden was een goedkope te kopen. In de eerste plaats liep ik hier bij toeval tegen aan (terwijl ik zocht naar een 996) daarnaast is het hobby voor mij. Voor mijn werk sleutel ik aan Italiaans spul (Alfa, Fiat en een enkele Maserati ) dus dit zie ik als een nieuwe uitdaging.

Leuk! Ik blijf voorlopig even meelezen :D

14 jun 2016 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Martinos schreef:
Ik vind het allemaal wel nodig ja ;) deels achterstallig, deels preventief. Maar, zo kan ik voorlopig weer optimaal genieten van de Boxster. Wordt niet goedkoop, maar het scheelt dat ik alles zelf doe
Vandaag de motor eruit gehaald!
Afbeelding

Zoals te zien erg vies. En de achterzijde vet door de lekkende krukaskeerring, klepdekselpakkingen enz.
Afbeelding

Afbeelding

De koppeling was ook wel echt aan vervanging toe;
Afbeelding

Goed bezig en idd mazzel dat je ook handig bent. scheelt enorm in de prijs. ik blijf je topic volgen. :thumleft: 3.5K valt me nog mee. van die koppeling was het mooie er ook wel af ja

15 jun 2016 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Op de rustige zaterdag middag maar eens een begin gemaakt met het schoonmaken van de motor. (eindelijk... auto staat me al veel te lang stil naar mijn zin. ik wil rijden!)

Schoonmaken van de buitenzijde:
Afbeelding
Afbeelding

Inlaat demonteren om deze goed te kunnen reinigen
Afbeelding

Nadat de buitenzijde zo goed als schoon is, de kleppendeksels gedemonteerd. die gaan in t wasmachine en worden even fris gestraald.
(zelfde geld overigens voor diverse alu steunen, en achterwielophanging delen, zodat alles er ook weer een beetje fris uitziet na t onderhoud)
Afbeelding

Ondertussen kan ik nog de laatste dingen schoonmaken (inlaat zelf, slangen, beugeltjes enz... klein spul) en dan is het wachten op de nieuwe delen!
(pakkingen, keerringen, koppeling+vliegwiel, schokdempers, draagarmen, rubbers, revisie dynamo, revisie startmotor, enz enz...)

25 jun 2016 17:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
stille hint

Afbeelding

25 jun 2016 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Oei, die oogt erg fraai!!

25 jun 2016 20:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Groningen
Jammer dat je er niks van terug ziet.

25 jun 2016 21:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Klopt... tenzij er een kijkvenster gemaakt wordt :)

Nee, maar ja... de motor schoonmaken zie ik straks ook niets meer van, maar vind t toch een prettig idee.

Dp rode, weet je van welke motor die komt? Ik heb 1 dikke aanzuiging in t midden. Deze heeft 2 dunnere, maar lijkt me beter dan het originele van mijn 2.5

25 jun 2016 21:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
ga je het IMS lager ook nog controleren nu je de boel los hebt? je kan er nu zo bij.

die intake zit op een S of een 996

26 jun 2016 16:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Martinos schreef:
... dPride, weet je van welke motor die komt? Ik heb 1 dikke aanzuiging in t midden. Deze heeft 2 dunnere, maar lijkt me beter dan het originele van mijn 2.5

de 3,2L van de boxster S en de 3,4L van de 996 hebben dergelijke dubbele buizen tussen de intake manifolds

Afbeelding

26 jun 2016 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Het IMS lager wordt vernieuwd! Better Safe than sorry.

26 jun 2016 20:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Zo is dat. Ook nog koel mod.?

30 jun 2016 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Daar ben ik nog mee bezig. Kan alleen nog niet vinden wat er exact gedaan word. Veel verder van een "vage". Beschrijving kom ik niet.

Ander waterpomp, een koelkanaal aanpassen en de thermostaat verplaatsen.. maar hoe en wat exact??

02 jul 2016 9:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Waarom zou je een koel modifcatie doen? Is toch niet nodig. Heb net 3 weken in plus 30 graden gereden en temp is niet boven de 95 graden uitgekomen en ik heb zachtjes gezegd aardig lopen stampen op de binnenwegen....

Laatst bijgewerkt door giulia op 02 jul 2016 12:32, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jul 2016 10:44
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Koelmodificatie is MI niet om de temperatuur lager te houden, maar om de temperatuur over alle cilinders ongeveer gelijk te houden :idea:

02 jul 2016 10:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Koelmodificatie ? :scratch:
Het werkt of het werkt niet.
Je gaat je dashboard toch ook niet preventief vervangen.
Wat je wel zou kunnen doen is je koelsysteem een keer doorspoelen.

02 jul 2016 16:37
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
olle griese schreef:
Koelmodificatie ? :scratch:
Het werkt of het werkt niet.

Het werkt blijkbaar niet ... in die zin van: het kan beter - met daardoor minder kans op schade aan de motor :wink:

Ook hier géén koelmodificatie :popcorn:

02 jul 2016 17:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
giulia schreef:
Waarom zou je een koel modifcatie doen? Is toch niet nodig. Heb net 3 weken in plus 30 graden gereden en temp is niet boven de 95 graden uitgekomen en ik heb zachtjes gezegd aardig lopen stampen op de binnenwegen....

Heb vandaag weer lekker lopen gassen met de boxster op de slalom en mijn temp wordt ook niet "eng" hoog idd. 90-95 graden.

02 jul 2016 21:14
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Dat is de temperatuur van het koelwater - niet de verschillende temperaturen van de cylinders :idea:

02 jul 2016 21:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Das waar. Maar Resto gaat zijn geheim natuurlijk niet verklappen wat ze nou exact doen.

03 jul 2016 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Het verschil in temperatuur tussen de cilinderbanken is inderdaad waarom de modificatie gedaan wordt.
Als ik het even simpel (en hopelijk goed) uitleg, de ene cilinder rij krijg direct goede koeling door een mooie door stroming, en de andere kant krijgt in het begin, voor de thermostaat open gaat, slechte doorstroming, waardoor deze in het begin slecht koelt.

Tevens zou de olietemperatuur lager blijven na de modificatie, waardoor de oliedruk iets hoger blijft.

04 jul 2016 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Knap werk, zie ik daar nog ergens een verdwaalde Citroën Mehari staan? :D

04 jul 2016 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Scherp Oliver! Die is ook van mij. Ooit begin jaren 90 was deze van mijn opa, hij was er helemaal gek op, maar oma minder. Uiteindelijk heeft hij hem toen met veel tegenzin verkocht. De eigenaar daarna kwam ik jaren later tegen en die had de auto op de camping achter zijn caravan staan onder een zeiltje. Na een kleine 4 jaar zo af en toe eens polsen heb ik hem uiteindelijk "terug" kunnen kopen en sinds. Sinds dien (zal ergens rond 2001/2002 zijn) heb ik hem. Helaas was hij erg slecht van het buiten staan, en uiteindelijk heb ik pas vorig jaar de stap gezet eraan te beginnen. Hij is nu bijna klaar, maar mijn vrije uren zijn schaars, en dan heb ik ook nog projecten zoals de Boxster ;)

Voor hen die het leuk vinden:
Zo was de Mehari toen hij vorig jaar. Naar binnen kwam voor de restauratie
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat hij er nu ongeveer bij (helaas te weinig tijd voor de laatste dingen)
Afbeelding
Afbeelding

Ook nog even een boxster update:
Vrijdag al alle bestelde delen van rosepassion binnengekregen en vandaag de Koni FSD dempers van carnewall mogen ontvangen.
Als alle delen terug zijn van de straler kan het opbouwen beginnen!
Afbeelding

05 jul 2016 0:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Leuk ding die citroen. Maar mooie veerpootjes :ba: Je bent lekker bezig.

Maar was het nou veel werk om het blok er onder uit te trekken? Kan me van mijn 911 carrera 1 3.2 nog wel herinneren, dat met 1.5 uur het blok op de grond ligt. Is dat bij een Boxster net zo?

06 jul 2016 22:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende