Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:50

Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende
Johann's 924 Turbo - een cult in de dop. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Avonturen met mijn 924 Turbo
ik zal het hem doorgeven, hij staat nu met natte voeten in de wasplaats zijn andere liefde te wassen :mrgreen: niks voor zijn tijd dus, ziet er niet uit die 964 :bang:

28 jul 2016 11:59
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Zo gisteren weer een hele dag kunnen sleutelen. :cheers: :ba:

Eerste op de agende was het vervanging van de linker stuurkogel. Deze klus kan lastig zijn, maar ik heb 8 jaar geleden een speciaal stukje gereedschap gekocht toen ik de stuurhuis van de 968 heb gereviseerd en ik kon eindelijk weer mijn "Universal ball joint remover" uit de winterslaap halen. Waar je meestal eindeloos moet hameren en beunen om de stuurkogel los te halen kan je met deze stukje gereedschap de boel los hebben in geen 5 minuten. Goed gereedschap verdiend zichzelf weer terug :cheers:

Afbeelding
Afbeelding

Maar over goed gereedschap gesproken...bij de PBVH zijn we aardig profi en kunnen we heel veel klusjes klaren met de materiaal die we in huis hebben maar voor de volgende klus hadden we net niet de juiste spul in huis. Ik moest de wiellagers rechtsachter vervangen en dan heb je een dop 36 nodig, een momentsleutel die 350nm aan kunnen en een breekijzer die een mogelijk vastgeroeste moer die ooit met 350nm vastgezet was los te halen.

Gelukkig kent de werkplaatschef iedereen in de wijk en heeft hij aan enkele touwtjes getrokken en een voor een kwam ze naar de clubhuis met zware materiaal. Dus in no time hadden we een breekijzer en 36mm vergezeld met een ervaren 4x4 monteur op de clubhuis en de centrale moer was snel los gebroken en konden we verder. Bedankt Rijk :thumleft:

Ik had ook mazzel want de PBVH koekhapper kwam ook aanwaaien en ik kon zijn hulp heel goed gebruiken. De achter wiellager is toch echt een klus voor vier handen.

Afbeelding

Het was soms wel zoeken naar de juiste manier om de boel te demonteren. De instructies voor de 924 waren niet helemaal juist en de instruxties van de 944 ook niet. Maar met veel kijken en zoeken en voelen is het ons gelukt om alles te demonteren met weinig tegenslag

Afbeelding

Hierna hebben we even pauze genomen en de werkplaatschef even geholpen met andere logistiek zaken. Eenmaal terug op de clubhuis kwam Bob Hahn, onze nieuwe in-house profi sleutelaar naar binnen gelopen met en joekel van een momentsleutel om de moer weer vast te zetten.

Dus maar even de boel weer goed ingevet.

Afbeelding

Voor de liefhebbers hebben we ook een korte filmpje gemaakt :mrgreen:

Zo zie jullie, aan advies ontbreekt het nooit op de clubhuis....een of twee man sleutelen en 5 man aan het adviseren :lol:

Vlak na 21:00 hebben we de wagen van de brug gereden en weer een testrit op de industrieterrein gemaakt en de auto deed het voortreffelijk :drive:

Vandaag hoop ik wat onderdelen te kunnen ophalen voor de benzine toevoer en dan kan ik opnieuw een poging wagen om een APK te halen 8)

29 jul 2016 11:42
Profiel WWW
Good Job!

Het is dat ik zaterdags de winkel moet runnen anders was ik een keer komen aanwaaien.

29 jul 2016 13:14
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Zo, we zijn alweer een week verder en er is weer een hoop gebeurt aan de 924 :D De APK is zo dichtbij ik kan echt niet meer wachten :cheers: :ba:

Zoals eerder gemeld heb ik geconstateerd dat de benzinepompen en drukregelaar kaduuk was. Helaas zijn ze allemaal best prijzig om te vervangen en ik was echt niet van plan €1600 neer te tikken om ze te vervangen :shock:

Dus na veel onderzoek, bellen en mailen ben ik bij Porsche geslaagd voor de "in tank" brandstof filtertje voor €50. Deze filtertje vervangt de €800 kostende in tank benzinepomp die volgens mij en 98% van 924 eigenaren geen toegevoegde waarde hebben. Voor de rest van de onderdelen hanteren Porsche echt belachelijke prijzen. Gelukkig ben ik voor de pomp en drukregelaar voor 50% goedkoper dan Porsche geslaagd bij de Brezan in Zeist. Gewoon voor Bosch...waarom Porsche na korting nog steed het dubbele moeten hebben voor hetzelfde onderdeel in een goedkopere doosje weet ik echt niet :bang:

Met de onderdelen in huis ben ik met de Koekhapper een avondje druk geweest om de tank leeg te halen, benzinepompen te demonteren en de drukregelaar te vervangen. In tegendeel tot meeste onderdelen tot dusver zat de slangen aan de drukregelaar muurvast maar na bijna een uur worstelen met de leidingen is alles gelukkig los gekomen en kon ik de filter, pomp en regelaar plaatsen. Het was wel een erg vieze klusje

Afbeelding

Zoals altijd heb ik meteen nadat alles weer aan elkaar zat enkele rondjes van de industrieterrein gedaan om de boel te controleren en om een rare tok-tok-tok geluid te diagnoseren die ik in linkshandige bochten hoorde. Met de nieuwe onderdelen liep de auto heel goed en soepel zonder gestotter dus de ingreep was een success!. Maar dat tok-tok-tok...Ik dacht eerst dat het een versleten stuurkogel was. Een versleten stuurkogel was ook geconstateerd gedurende mijn eerste APK en die heb ik inmiddels vervangen, maar de tok-tok-tok is niet verdwenen. Na een rondje of tien spelen met de stuur en gas werd het me duidelijk dat ik een versleten homokineet had op een van mijn aandrijfassen. :?

Afijn, ik moest toch al de ashoezen vervangen, dus ging ik weer op zoek naar een oplossing. Uiteraard weer met Porsche gebeld maar ze vragen €180 per homokineetrevisieset en ik moet vier hebben :shock: Als alternatief kon ik twee nieuwe assen kopen voor iets meer dan €700. Ik heb ook gebeld met alle gebruikte onderdelenboeren maar alles die ik aangeboden kregen waren veel erger dan de assen die er onder heb zitten. Dus maar weer met Brezan gebeld en ja hoor, voor €80 per setje geholpen, dus misschien overbodig om vier homokineten te verang, maar voor de veschil in prijs met een ashoessetje vond ik het wel de geld waard.

Vandaag dus weer met de koekhapper aan de slag gegaan om de aandrijfassen van de 924 te reviseren. Na een uurtje of 4 sleutelen met koffiepauzes doorheen zat er twee gereviseerde aandrijfassen onder.

Wederom een zeer smerige klusje maar zie ze glimmen 8)

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard weer enkele rondjes industrieterrein gedaan en geen tok-tok-tok meer :D

Laatste klusje voor de APK is het vervangen van de rechter achterlamp...nu nog een goed gebruikte zien te scoren.

05 aug 2016 23:26
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
De loods heeft misschien wat liggen?

Fantastisch om te zien Johann. Heb je hele topic gevolgd en ik wou dat ik de tijd had om te knutselen. Komt nog wel.

Heel veel succes verder en wellicht leuk om bij de Porsche Herfstmeeting je Turbo in het echt te zien.

Cheers Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

07 aug 2016 10:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ede
Ja, erg leuk om te volgen!
En man; wat een enthousiasme! Waar je de tijd vandaan haalt naast een volledige baan is me een volslagen raadsel.

Wat de Porsche onderdelenprijzen betreft: Troost je....het zijn nog geen 911 prijzen :lol:

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79
Ex 987 S 3.4 '06

07 aug 2016 11:28
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Hey Johann,

eindelijk eens tijd gemaakt en je hele topic doorgenomen.
Zalig project. Ik heb het normaalgezien niet zo voor een 924, maar een turbo blijft toch iets speciaals.
Doet me denken aan mijn hogeschool. Er was daar een medestudent die dagelijks met een 924 turbo naar school kwam, zo in twee kleuren. Zilver en rood als ik me goed herinner. Keek er altijd gefascineerd naar, terwijl ik de trein en bus moest nemen.

Jammer dat ik zo ver van jullie woon, anders zou ik komen meehelpen of leren :-)

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

07 aug 2016 12:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Idd goed bezig :thumleft: en zo zie je maar, als je wat rond belt, je een hoop geld kan besparen.
Leuk topic

07 aug 2016 12:17
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Dank mannen!

leander schreef:
De loods heeft misschien wat liggen?

Daar heb ik als eerste aangeklopt, maar alle lampen die ze hebben liggen zijn het helaas net niet :(

MPH schreef:
Waar je de tijd vandaan haalt naast een volledige baan is me een volslagen raadsel.

:lol: Het valt echt wel mee met de uren hoor. ongeveer 8 - 12 uurtjes per week sleutelen en dat doe ik meestal 's avonds en over de weekend. Daarnaast heb ik de mazzel dat ik een baan heb waar ik word afgerekend op output en kan ik mijn uren redelijk flexibel inrichten en dat geeft ook iets meer vrijheid.

Maar het meest belangrijke is dat ik bijna nooit alleen aan het sleutelen ben. Ik ontvang enorm veel hulp met name van Piet aka PTT, de PBVH koekhapper maar zeker ook de rest van de PBVH. We maken aardig snelheid tussen de koffie, kletsen en koeken door en een extra setje handen of twee helpt enorm om een klus te klaren. Zeker als je een beetje gefrustreerd bent omdat je iets niet voor elkaar krijgt, dan staan er weer iemand klaar die het ook even willen proberen en meestal lukt het dan wel.

07 aug 2016 15:03
Profiel WWW
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
JAAAAAAAAAA!

Afbeelding

Hij is binnen 8)

Afbeelding

Twee jaartjes APK :drive:

12 aug 2016 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Ben je nu het industrieterrein al af gereden? :mrgreen:

12 aug 2016 22:59
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Jazeker, zonet de A28 onveilig gemaakt 8)

12 aug 2016 23:09
Profiel WWW
Net twee te veel voor je, maar toch gefeliciteerd.
924 in je kenteken was wel de bomb geweest.

12 aug 2016 23:16
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Gefeliciteerd :thumleft:

12 aug 2016 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ha, goed bezig en mooi grondig hoor! Brezan Zeist? Das 'om de hoek' voor mij!

13 aug 2016 8:59
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Dank allemaal :thumleft:

@Ronaldbm: Ja, Brezan Zeist. Zeer vriendelijke medewerkers die echt hun best doen de juiste onderdelen te vinden. Ik geef ze een Porsche onderdeelnummer en zij vinden de Bosch/Gates/FAG/... variant. Ik heb best veel onderdelen bij ze gehaald en geen enkele keer was het de verkeerde onderdeel. Bij Porsche gaat het met regelmaat mis, ook met de 964 :roll:

13 aug 2016 9:43
Profiel WWW
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Vandaag weer eventjes gesleuteld...beetje aan de ouwe hok van de koekhapper een beetje aan de ouwe hok van mij.

Koelsysteem ompnieuw ontluch, want volgens mij zat er een luchtbel in. Daarna de ontsteking afgesteld en als kaarsje op de taart de CO afgesteld. De auto loop nu een stuk beter maar stationair is het nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Vanavond ga ik even de stationairklep demonteren een schoonmaken.

Ook de 924 Turbo decal met de hulp van de de werkplaatschef geplaatst

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

14 aug 2016 20:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Beste Johann, met veel interesse volg ik je avontuur met je 924 Turbo, ik geniet van je perfectionisme en je handigheid! De 924 krijgt steeds meer waardering en dat is ook volledig terecht. Ik heb zelf een 924 gekocht en geniet iedere rit van de geweldige balans en voor die tijd vooruitstrevende techniek.....onbezorgd toeren en genieten!
Ik blijf je avonturen volgen en wens je veel rijplezier toe!

14 aug 2016 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
+1 succes Johann :thumleft: :res: :drive:

14 aug 2016 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 coupe '87
Flevoland
Mooi Johan, eer van je werk. :res: Eindelijk mag je de echte baan op.
Zie ik nou dat de decall niet recht zit?? Je weet dat de werkplaats chef al moeite heeft (zijn eigen woorden) om een parkerschroef gaatje te vinden.... :mrgreen:

15 aug 2016 22:44
Profiel
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Het is weer tijd voor een update. Nu de wagen van de koekhapper op de brug staan voor een interventie en omdat mijn wagen een verse APK heeft heb ik hem naar huis genomen. :drive:

Ik heb met vrouwlief al enkele rondjes gereden om te laten zien waar al de uurtjes heen is gegaan :D Ook heb ik de auto al een keertje naar kantoor meegenomen om hem even aan mijn collega's te laten zien. Onderweg naar kantoor ook een mini fotoshoot ingepropt 8)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het sleutelen gaan gewoon door, alleen ben ik nu op 10 meter afstand van het huis aan't beunen en dat vind vrouwlief fijn. Maar wat heb ik allemaal de afgelopen tijd gedaan?

Ik ben steeds bezig de wagen stukje bij beetje schoon te maak. Beugeltjes poetsen, plastic en rubber onderdelen in de bumper care zitten. Daarnaast ben ik druk met rammeltjes opsporen oplossen en dat gaat aardig de goede kant op. De dashboardlampjes waren allemaal een beetje dof en sommige deed het niet meer, dus ben ik ook massaal aan het lampjes vervangen geslagen.

Terwijl ik door alle systemen lopen kom ik ook aardig overbodige bedrading voor aftermarket spullen tegen die al lang niet meer in de auto zit. Ik ben daarom ook bezig de bedrading te traceren en te verwijderen waar nodig (Stroom is bij verren niet mijn sterkste punt, dus dit stukje gaat super langzaam). De interieur heb ook aardig beetgepakt met wondersponsjes en de resultaat mag er zeker zijn.
Afbeelding

De wisserarmen en stadslamp/noodflisters hebben de auto een beetje in de steek gelaten omdat ze heel veel steenslag had. Dat heb je natuurlijk met een zwart auto. Alle zwart trim moet tip top zijn anders steek het heel erg af. Dus de wisserarmen opgeschuurd en de heleboel met enkele lagen satin black gespoten.

Gedurende restauratie
Afbeelding [
Na
Afbeelding Afbeelding

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding Afbeelding

Als laatste heb ik een nieuwe achterkleprubber gemonteerd. De oude was erg versleten.

Afbeelding Afbeelding

Komende weekend ga ik het volgende doen:
- De verstuivers vervangen
- nieuwe stuursok links monteren
- Nieuwe stuurkogel rechts monteren
- Busjes vervangen in de schakelpook.
- opnieuw de CO afstellen
- Vacuumlek zoeken

Genoeg te doen dus :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Johann op 24 aug 2016 21:50, in totaal 1 keer bewerkt.

24 aug 2016 21:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Citaat:
- Vacuumlek zoeken

succes ....... :?

24 aug 2016 21:16
Profiel
Sigaar, en rook erin!

24 aug 2016 21:22
Forum Admin
Utrechtse Heuvelrug
Ja, je kan het ook met carbcleaner of zeepsop doen, maar alle pijpen en bochtjes kost nog geen €100 en ik merk dat heel veel rubber de 20 jaar stilstand niet heeft overleefd. Het is misschien best om alle vacummleidingen gewoon te vernieuwen.

Het is gelukkig geen grote lekkage want de auto is goed af te stellen, het is gewoon dat de auto stationair wat rommelig lopen.

24 aug 2016 21:56
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
rommelig ?? wij dachten dat er nieuwe paus gekozen was :mrgreen: :mrgreen:
aankomend weekend hebben wij er geen last van en jij de ruimte. :wink:

25 aug 2016 8:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Volgende