Auteur |
Bericht |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Wat is ie mooi geworden zeg!! Kleur grandioos, ducktail top! Echt een ge-wel-di-ge kar !
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
02 jun 2013 15:47 |
|
|
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
nee hahah niet motormeister, die verhalen ken ik...
|
02 jun 2013 16:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Gelukkig .. dan is het nog wel te redden
|
02 jun 2013 17:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Mijn auto werd door RV in 1x beter afgesteld dan bij Piet Kraan in 5 pogingen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
02 jun 2013 19:32 |
|
|
bully
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Kraan is goed met carburateurs....
|
02 jun 2013 19:52 |
|
|
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
ik ben gister naar Visser geweest en kwam met de staart tussen de benen terug. Hij zag er geen heil in, vondt dat de motor met verkeerde keuzes was opgebouwd, het zou veels teveel tijd gaan kosten om het goed te laten lopen.
enfin hier lopen de meningen wat uit elkaar want ik heb inmiddels al een aantal mensen gesproken incl Alan van canford classics ( UK ) die zeggen dat dit juist een hele goede setup is. er zijn er meer die een 2.7 of 2.8 op 40 mm webers hebben met dezelfde set up als mijn motor.
enfin ik stond op het punt om er maar een 3.2 in te gaan lepelen maar twijvel nu toch...
|
12 jun 2013 9:18 |
|
|
964HP
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
De gemiddelde Porsche garage zal geen rollenbank of engine dyno hebben staan om de zaak goed te kunnen diagnostiseren en vervolgens met de nodige expertise en niet te vergeten een grote voorraad sproeiers, emulsion tubes etc. Af te kunnen stellen.
Je praat nmm momenteel dan ook met de verkeerde mensen. Kijk bijvoorbeeld eens wat respectievelijk Duel, Beek autoracing, Bccp of Autosport Company voor je kunnen betekenen voordat je nieuwe motoren gaat inlepelen (wat echt onzin is!)
Reken erop dat je zo een halve dag tot een dag bezig bent.....
Succes!
|
12 jun 2013 10:32 |
|
|
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
@ 964HP.
thanks voor de motivatie, ik had duel al geprobeerd maar die repareert alleen hun eigen motoren. Ik heb die andere een mail gestuurd en ik denk dat ik toch maar even doorga met dit blok .
gr, bas
|
12 jun 2013 11:59 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Met de klassieke 911 club zijn we vorig jaar te gast geweest bij http://www.basautoservice.nl/. Die naam moet je toch bevallen en hij heeft ervaring met klassieke Porsches. Na die meeting zijn een aantal clubleden bij hem langsgegaan en zonder uitzondering zijn de ervaringen positief. Enige naddel is dat Lichtenvoorden niet echt in de buurt is van Haarlem, maar even bellen om het te bespreken kan altijd.
|
12 jun 2013 12:39 |
|
|
Niels
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Had ik in andere post ook al aangegeven. Voor alfa motoren wordt Basautoservice al jaren zeer hoog aangeschreven.
|
12 jun 2013 14:19 |
|
|
Patrick D
718 Cayman GTS-4.0
993 Carrera (ex)
WRX-STi TD05-18G
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Wordt weer een beauty! Schitterend project.
_________________________________________ Life is a carrera Am besten fährt man Porsche
|
12 jun 2013 15:02 |
|
|
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
autootje gaat vandag weer naar de garage voor een olielekkage, het hele blok moet uit elkaar want de krukaskeering lekt, grmpf daarna een afspraak bij bas auto service om het blok goed te laten lopen en er de 200 pk die erin zit uit te halen. gisteren is de auto getaxeerd op 57 k dus dat is wel weer een fijne opsteker. gr, bas
|
18 jun 2013 10:12 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Dat had ik ook na mijn blokrevisie. Bleek dat de keerring helemaal scheef zat. Ik dacht dat ik het zorgvuldig had gedaan en het was me ook niet opgevallen bij het monteren van het vliegwiel. Ik heb de keering toen geplaatst samen met de krukas en waarschijnlijk in de hectiek om de blokhelften goed en snel op elkaar te krijgen dit over het hoofd gezien. Ik heb er nu een nieuwe ingeduwd met wat Curil T aan de buiten zijde en gezorgd dat hij net iets onder de rand zit, maar niet zo diep als de uitsparing. Ik hoop dat hij zo de olie-retour gaatjes van het de kruk-as niet blokkeerd en op een vers stukje krukas afdicht. Ik heb namelijk gelezen op Pelican dat er in de krukas een heel klein "geultje" ontstaat waar de vorige keerring de as heeft geraakt. Ze adviseerde daar ook de binnenste veer van de keerring wat in te korten, maar dat heb ik niet gedaan. Ik ben benieuwd naar de resultaten bij Bas...het wordt vast een kanon! link Pelican
|
18 jun 2013 13:01 |
|
|
500gls
zwarte 911 Targa 2.4 T '73 witte 911T nu zwart '70 verkocht. 911 2.7 RS in opbouwhaarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
update : heb na veel overwegingen toch gekozen voor het sterkere 7R carter omdat er ergens zo'n 200 pk op komt te staan en dat was wat teveel voor het 3R carter. Motor dus weer helemaal uit elkaar geweest en weer opnieuw opgebouwd. ga de 911 morgen weer halen en ben benieuwd naar de performance, die liet met de vorige configuratie wat te wensen over. en mezelf getrakteerd op een nieuw stuurtje !
|
09 jul 2013 15:44 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Klasse bezig !
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
09 jul 2013 19:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
wowie!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2013 20:17 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
nog ff en je doet het met je ogen dicht hoop voor je dat de problemen hiermee zijn opgelost en dat je maar spoedig kan
|
09 jul 2013 20:33 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Is heel fraai geworden Bas; zie je wel een keer rijden hier in de buurt. Je hebt wat andere keuzes gemaakt dan ik en dat maakt het nu juist leuk, de kleur is in elk geval en de taxatiewaarde geeft mij weer moed
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
09 jul 2013 22:02 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Enig idee of basautoservice ervaring heeft met de MFI-pomp?
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
10 jul 2013 10:15 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Dat weet ik niet, maar ik zou ze gewoon even bellen.
|
10 jul 2013 10:29 |
|
|
Niels
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Heeft ie, anders Blankenmeijer, Kraan, Twinspark racing.
Is ook weer niet zo complex. De betere dieselpomp reviseur kan het mits hij de gegevens heeft.
|
10 jul 2013 10:33 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Wil dat de auto op een testbank wordt (fijn) afgesteld - die heeft niet iedereen...
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
10 jul 2013 11:11 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Die heeft Bas zeker, een hele mooie zelfs.
|
10 jul 2013 11:14 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Ja dat weet ik. Vandaar mijn vraag. Ik was benieuwd of er tijdens die dag met de Porsche club ook is gesproken over het MFI systeem. Ik heb inmiddels een afspraak staan!
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
10 jul 2013 11:24 |
|
|
Niels
|
Re: mijn 911 T naar een RS resto
Michiel, ik denk dat de fijnafstelling in de auto moet. Dwz rijden met sensor in uitlaat etc. Waren Peter en ik mee bezig voordat ik een aanvaring kreeg.
Het specifieke karakter van het blok kun je dan meer inregelen. Heb nog een manual van Peter waar e.e.a. instaat, kan ik je mailen.
|
10 jul 2013 12:16 |
|
|