Auteur |
Bericht |
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Busje komt zo 
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
13 maart 2012 16:56 |
|
 |
Elflamo
|
 Re: Motor revisie 2.2T
1600 Eur? 9 maanden geleden mijn set mahle (2.4S cilinders en zuigers) gekocht voor 2800 Eur bij Ahnendorp en kon nergens goedkoper vinden. Die set is daar nu 3650 Eur. Blijkbaar fluctueert het nogal, zal met aanbod te maken hebben. Misschien leuk speculatie-object ipv aandelen
|
13 maart 2012 22:17 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Ik heb net de olietank en airdeflectors opgehaals bij de poedercoater. Dat ziet er weer als nieuw uit. Bijna jammer dat je deze onderdelen straks niet meer terug ziet. Direct even de dichtringen en het beugeltje van de olietank gehaald zodat ik deze weer in elkaar kan zetten. Dan gaat toch het opbouwen alweer een beetje beginnen. 
|
14 maart 2012 16:14 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
glimt lekker......
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
14 maart 2012 16:42 |
|
 |
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
 Re: Motor revisie 2.2T
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
16 maart 2012 20:46 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
@aher, dank je voor de tip, maar dat zijn alleen zuigers ik moet complete sets hebben. In het kader van kleine dingen waar je blij van kunt worden:  Alle bevestigingsmiddelen funkelnagelneu. Dat wordt straks heerlijk sleutelen alles schoon en nieuw 
|
19 maart 2012 15:18 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Is idd lekker, schoon sleutelen. Mooie spullen allemaal, ik hou ook van dat soort doosjes met nieuwe spielerei....
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
19 maart 2012 19:49 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Weer even een update. Metingen door het revisiebedrijf vielen een beetje tegen.  Het blok moet worden gelijnboord, de cilinders en zuigers moeten worden vervangen. De scheuren die ik eerder liet zien in de koppen bij de geleiders van de inlaat kleppen zijn niet te repareren dus ik heb daarvoor andere koppen aangeschaft. Daarnaast ga ik helicoils laten plaatsen voor de cilinder draadeinden. Gelukkig zijn de kruk- en nokken assen nog goed, deze worden alleen opnieuw ge-superfinished. Ik heb alle vervangingsdelen besteld in Duitsland en die ga ik over drie weken ophalen. Dan is het revisiebedrijf hopelijk ook klaar en kan ik weer beginnen met de opbouw. Om de tijd te doden ga ik de kleppendeksels wat opfrissen en de kettinghuizen schoonmaken. Volgende keer zal ik weer wat foto's plaatsen.
|
31 maart 2012 15:08 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Was het noodzakelijk om helicoils te laten plaatsen? M.a.w kwamen de draadeinden uit je blok? Zaten er bij mij nog muurvast in en heb ze dus ook lekker laten zitten.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
31 maart 2012 15:24 |
|
 |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Helicoils voor bv bak en motorsteun montage of ook voor de kopbouten? Voor kopbouten begrijp ik namelijk dat helicoils niet zo'n gelukkige keuze zijn (liever timeserts of casesavers).
|
31 maart 2012 17:59 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Het revisiebedrijf gaf aan dat het toch wel verstandig is, mede omdat de kopbouten wat roestig waren en dus vervangen moeten worden. Of helicoil de juiste benaming is weet ik niet maar er komen inserts in met nieuwe draad.
|
01 apr 2012 10:42 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Ok. Dus ook nieuwe kopbouten erin dan? Of kun je die hergebruiken na wat roestcontrol.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
01 apr 2012 11:25 |
|
 |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Gaan er dan ook weer normale (stalen) kopbouten in of ga je upgraden naar dilavar oid?
|
01 apr 2012 13:20 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Staal schijnt wel veel beter te zijn, zeker voor de uitlaat kant. Dilavar zijn toch wel wat issues mee geweest, op pelican parts hele verhalen van mensen die ook hun 993 vorzien hebben van staal. Is ook nog eens goeiekoper. 
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
01 apr 2012 14:56 |
|
 |
Niels
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Ik begreep dat ze raadselachtig breken na verloop van tijd. Dit schijnt te komen door de wisselingen in temperatuur en belasting. Wellicht dat de Werkstatt hier een mening over heeft ?
|
01 apr 2012 15:58 |
|
 |
hisolid
|
 Re: Motor revisie 2.2T
beetje offtopic, kun je bij fabory ook per stuk kopen, of alleen als je een paar sokken bij koopt 
|
01 apr 2012 16:36 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Gewoon orgineel staal.
Bij fabory hebben ze wel draadeind per strekkende meter maar dit is volgens mij toch volgens andere specs.
|
01 apr 2012 18:15 |
|
 |
hisolid
|
 Re: Motor revisie 2.2T
nee ik bedoel het assortimenten doosje met al die losse zakjes, of zijn die niet van Fabory?
|
01 apr 2012 19:04 |
|
 |
Heinz
911 T Targa 1970
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Als je in de winkel langs gaat kunnen ze kleinere aantallen leveren. Je betaalt wel iets meer natuurlijk. Ik denk dat je de sleutel handschoenen aanziet voor sokken 
|
01 apr 2012 20:23 |
|
 |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Ik koop mijn hardware altijd bij http://www.wegertseder.com/ Het meeste spul is ook geel verzinkt verkrijgbaar en dat staat toch beter dan normaal verzinkt.
|
02 apr 2012 9:12 |
|
 |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Origineel zijn de t-cilinders ijzer, dat werkt prima samen met stalen kopbouten (vergelijkbaar uitzettingscoefficient). Nu ga je over op nickasil cilinder en gaan de uitzettingscoefficienten dus afwijken. Misschien geen probleem voor een relatief laag belaste t-motor in ons klimaat, maar wel iets om een bewuste keuze voor te maken.
|
02 apr 2012 14:59 |
|
 |
Niels
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Peter, is er ook een alternatief voor Dilavar? Mooie van deze dingen is dat ze dezelfde uitzettingscoeeficient hebben als de lichtmetalen zuigerhuizen. Is wel fijn ivm eventueel breken van tapeinden of uitklappen van de draad in het blok.
|
02 apr 2012 15:12 |
|
 |
hisolid
|
 Re: Motor revisie 2.2T
ok, das mooi, ze zitten hier praktisch om de hoek! oh........ sleutelhandschoenen, gaat het dan gelijk beter? succes iig, aan de spullen zal het niet liggen iig.
|
02 apr 2012 16:06 |
|
 |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
 Re: Motor revisie 2.2T
Wat zat er af fabriek op een E of S? Was volgens mij ook gewoon staal toch? Ik weet dat er nu andere materialen zijn, etc. Je komt dan meteen in de hi- tech spullen van supertec en andere motorbouwers/tuners. Lijkt me een beetje overbodig op een straat elfer......
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
02 apr 2012 23:07 |
|
 |
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
 Re: Motor revisie 2.2T
E en S gewoon staal icm biral cilinders. Op de 2.7 gaf dat dus in combinatie met nicasil cilinder wel problemen. Ik heb ook gewoon de bestaande stalen bouten opnieuw gebruikt, maar als Heinz nu toch nieuwe kopbouten moet kopen is het prijsverschil met dilavar of iets meer exotisch niet eens zo groot meer.
|
02 apr 2012 23:19 |
|
|