Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx caelin!
Maar het is niet allemaal roze geur en maneschijn!
Vandaag geprobeerd om een stuk te vervangen wat nog al wat meer werk was om na te maken.
Dit is het gedeelte achter waar 2 moeren in zitten zodat de bumper opgehangen kan worden.
Niet dat mijn mega strakke aftermarket bumper dit nodig heeft maar ik vond het wel "netjes" om het zo
origineel mogelijk te houden.
Het is een soort verstevigde plaat met daarop 2 moeren gelast en deze plaat zit weer gepuntlast in het chassis.
Dat gaan we dus eens even fijn namaken.
Nog een best werk om het mooi te krijgen aangezien ik niet naar mijn oom kon gaan om zijn zetbank te gebruiken.
Dus dat was een kwestie van rammen met een hamer op mijn aambeeld (lees groot stuk H-profiel).
Het stukje met de moeren erop loopt aan één kant ook een beetje rond dus je klopt het er ook niet zo maar even in.
Tot zo ver ging alles lekker.....maar toen....twee bouten erin gedraaid met het "nieuwe stukje chassis" zodat ik ff kon passen of het allemaal
wel lekker gelast zou kunnen worden.
Beetje buigen....beetje hameren en jawel, dit zou moeten lukken.
Toen ff de bouten stevig vast gedraaid om te gaan puntlassen.
Eén bout ging niet zo lekker dus deze er maar geprobeerd uit te draaien, en dat ging dus niet meer.....K#T!!!
En jawel.....uiteindelijk knapte de bout....
Dat wordt dus uitboren en nieuw draad tappen, maarja mijn gekochte ijzerboortjes van de Action (in het kader van: al doen ze het drie x dan hebben ze hun geld wel verdiend)
dachten daar dus anders over.
Gelukkig heb ik in mijn tapsetje (ALDI) nog een paar andere boren en deze klaarden de klus wel (maar ik denk dat deze ook niet al te best zijn)
Stuk bout eruit, dan kan ik nu eens gaan proberen om draad te tappen.
En ook hier bewezen de spreekwoorden zich : "goed gereedschap is het halve werk" en iets met "goedkoop is duurkoop"
Ik ga nu alleen maar het hoekje met de bout namaken en deze aan het andere stuk lassen....scheelt behoorlijk wat werk.
Hopelijk gaat het strx wel allemaal goed!