Auteur |
Bericht |
MPH
Ede
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Man man, hoe ver kan je gaan in de details.. respect en super om te volgen!
Wat je vraag betreft. Wat hier al geopperd is: Stuur de beste man een bericht met de detailfoto's van je project en neem hem mee in jouw verhaal. Het enthousiasme straalt er vanaf. Misschien is hij hier gevoelig voor en schakelt hij op...
_________________________________________ 944S ‘87 Nijlgroen
ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration ex 924 T ‘79 ex 911 3.0 Targa '79 Ex 987 S 3.4 '06
|
02 apr 2020 10:22 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hoi, de foto van het dashboard met labels is van de museum auto (911.360.0020 / R2) terwijl de andere/nieuwere foto Targa winnaar 0588 / R6 is. De museum auto zowel als R7 hebben andere stuurwielen dan R6 had. R6 had volgens mij een 'gewoon' 380mm RS/RSR stuur. Da's in ieder geval wat Maxted Page heeft gedaan, en ik meen op andere foto's ook gezien te hebben dat het een 380mm dikker RSR stuur is; anders heb ik het verkeerde stuur op de kop getikt...
|
02 apr 2020 15:08 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Heb nog wat meer beelden gevonden van de gerestaureerde R6: https://www.youtube.com/watch?v=bKcsbBwVCSU
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 apr 2020 14:52 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
met op 19s ZUNDUNG zonder umlaut
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
03 apr 2020 16:24 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
En LICHTUNG ipv LICHTSCH.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
03 apr 2020 19:04 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hahaha, dat was dan een matige restauratie!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
04 apr 2020 6:21 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Precies, ze hebben wel meer foutjes gemaakt bij deze restauratie. Zo zijn de rubber straps voor de voorklep te ver naar buiten, zit de brandblusser op de verkeerde plek en heeft ie de verkeerde crossmember en nog wat van die dingen. En inderdaad, “lichtung” is geeneens een woord
|
04 apr 2020 7:11 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Jawel: open plaats in het bos. In het NL: laar
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 apr 2020 16:34 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gelukkig heeft Jason (mijn metaalwerker) niet zo'n last van de COVID epidemie, want hij is drukker dan ooit. Alle panel-gaps zijn nu precies goed, en inmiddels heeft ie de eerste laag primer erop gezet. We zijn die nu met 180 grit aan het schuren om de auto echt zo strak mogelijk te krijgen. Je ziet namelijk op zilver straks echt alles! In de tussentjd heb ook ik niet stilgezeten. Ik kan Jason welliswaar niet echt helpen (aherm, in ieder geval niet officieel) nu vanwege dat we de deur niet uit mogen behalve voor 'essentiele dingen', maar er is nog genoeg te bestellen dus zolang ik nog een baan heb... De complete wiring harnesses moesten nog gekocht worden, en 'Kroon' staat wat dat betreft internationaal erg hoog aangeschreven. Ze zijn niet bepaald goedkoop, en de lage Australische dollar help ook niet echt, maar ja, een inferieur product - of de originele 46 jaar oude kabels - in een zo goed als nieuwe auto stoppen is natuurlijk ook niet slim. Daarbij heeft Kroon ervaring met het aanpassen van kabelbomen (denk: twin plug, dubble brandstofpomp, baterij op andere loatie, etc.) dus die keuze was makkelijk. De spullen kwamen afgelopen woensdag aan, dus weer een item minder op de 'to-do list'. Zuffenhaus heeft ook eindelijk weer wat van zich laten horen; de 917 style remmen worden deze week op druk getest, en zouden binnen een week of twee ook verstuurd moeten worden. Da's 14 maanden na de bestelling.... Over geduld hebben, gesproken. Nog steeds niks over de fuel cell van m'n vriend in de VS. Kevin (Gunnar) heeft het nogal druk met een 914GT op het moment, maar hij reageert in ieder geval weer op m'n berichtjes. Ik ben inmiddels wel aan een plan C bezig, omdat het allemaal veel te lang duurt. Plan B was het benaderen van andere experts, maar niemand is echt behulpzaam of van plan informatie te delen. Jammer, maar begrijpelijk aangezien het om een replica gaat. Dus nu maar kijken of we zelf deze fuel cell in elkaar kunnen zetten. Anyway, nog wat recente plaatjes:
|
04 mei 2020 2:52 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi mooi mooi!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
04 mei 2020 6:38 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
04 mei 2020 9:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik ben nog steeds aan het schuren. de eerste laag primer is nu met 240 schuurpapier - met 't handje uiteraard - strak gemaakt, nu komt de tweede laag, die vervolgens nat geschuurd gaat worden. Een hoop werk, maar omdat je op zilver straks echt alles ziet, moet het goed gedaan zijn. Het duurt dus ook nog wel even voordat ie in de lak kan; wit met aan de buitenkant zilver. Verder ben ik tegen een ander uniek item aangelopen. Een NOS (nieuw old stock) origineel Porsche 911 2.8RSR High Butterfly injection kit. Deze stond al sinds januarie te koop, en behalve de prijs vond ik eigenlijk dat dit op een echte RSR thuis hoort. Maar ja, er is een limiet aan hoe vaak ik 'nee' kan zeggen, en toen ie vorige week nog te koop stond, en de eigenaar bereid was te onderhandelen, was het snel bekeken. Nu nog uit de VS naar Australie verschepen, maar da's weer een mooi echt item voor m'n projekt. Voordat de verf erop gaat moet de voorklep ook nog 'versterkt'worden met wat reepjes balsa. De RSRs hadden dat in 1973 omdat op hoge snelheid de voorklep doorboog door de wind-druk. Balsa is echt extreem licht en hier alleen te krijgen in hobbie winkels (modelvliegtuigjes vooral). Grappig is dat wat speurwerk aantoonde dat de oorspronkelijke leverancier in Duitsland van deze latjes ook een modelbouwbedrijfje was. Typisch. voorbeeld. ^^ Verder nog tegen wat nieuwe Targa Florio foto's aangelopen die wat leuke details laten zien en die bevestigde wat ik al dacht; Gijs' auto reed op de training dag zonder de alumunium zijvlakjes op de achterkant, en die werden er s'avonds pas opgezet. Ook is toen de 'Bilstein' sticker vervangen door een witte met 'Schell'. Vanwege de goedkeuring ga ik de auto bouwen zonder deze vleugels, maar dan ben ik in ieder geval nog correct als in dat het de auto weergeeft als de dag voor de race.
|
01 jun 2020 9:41 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuk weer die update patrick die oude foto's van de Targa Florio kun je die hier posten?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 jun 2020 16:41 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Man man man, wat wordt dat een auto!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
01 jun 2020 22:23 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ja hoor. Eerst deze foto, die bewijst dat R6 op de training dag zonder zijschotjes reedt. Andere details: Er is nog geen schade aan de voorbumper (later zwart en slordig overgeschilderd) en de auto heeft een zwart over zilver Bilstein sticker op de flank (boven de Dunlop sticker). Deze foto had ik al vaker gezien. Het zijn de 3 Martini Porsches bij het start/finish punt naast elkaar. Ws na de oefensessie op zaterdag. Deze foto is echter belangrijk om de volgende serie foto's in perspectief te kunnen plaatsen. Je kan namelijk duidelijk bij deze foto zien dat het nummer 8 is, en dat er twee monteurs aan de achterkant bezig zijn; beide in een blauwe overal. Bij deze twee foto's kan je dezelfde achtergrond en mannetjes zien, en dus concluderen dat het werk aan nummer 8 (Gijs & Herbert's auto) is. De ene monteur aan de linkerkant is dus de provisorische zijschotjes op de flanken aan het zetten, en het is ook duidelijk dat de stickers niet geverfd maar ook echt stickers zijn, want "Bilstein" is inmiddels al verwijderd (zat boven de Dunlop sticker). Wat verder nog opvalt hier is dat er 'R8' op het schotje staat, terwijl deze auto (911.360.0588) toch echt prototype R6 is. Dit bewijst voor mij dat de originele #107 auto (die wat volledig total loss was gereden door Pucci op de training dag) R8 was - en dus ook in de proto categorie zou rijden omdat de onderdelen bedoeld voor die auto nu deels overgezet zijn op de nieuwe 107 (die in de sport klasse ging rijden), #9 (de museum auto op een 1972 chassis) en dus op R6. Ik had het er al met verschillende experts over, dat de R6 of R8 codes door de monteurs gebruikt werden om aan te geven welke auto wat was. Veel makkelijker dan chassis nummers uiteraard, en op deze bekende foto is (welliswaar vaag en ondersteboven) te zien dat op de achterklep van #47 met ducktail ook R6 staat. Oh, en tijdens het eindeloos bladeren door Targa Florio plaatjes kwam ik ook een detail foto tegen van de registratie sticker die op 't rechter ruitje zat. Wat rommelen met fonts en zo, maar die krijg ik wel redelijk goed nagemaakt: Bedankt voor het volgen van het topic allemaal
|
02 jun 2020 0:46 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dank voor het posten, en de toelichting! Geweldig om te zien dat er gewoon even een vleugeltje werd "opgepopt"
Helaas is 1 foto niet te zien voor mij.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
02 jun 2020 7:07 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
welke is niet te zien? misschien iets verkeerd gedaan met share-rights of zo.
|
02 jun 2020 8:25 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik had het er al met verschillende experts over, dat de R6 of R8 codes door de monteurs gebruikt werden om aan te geven welke auto wat was. Veel makkelijker dan chassis nummers uiteraard, en op deze bekende foto is (welliswaar vaag en ondersteboven) te zien dat op de achterklep van #47 met ducktail ook R6 staat. Afbeelding
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
02 jun 2020 8:47 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Typisch - hij verschijnt gewoon voor mij, zelfs al ik bij Google photo's ben uitgelogd. Anyway, dit is de foto - hoop dat het nu wel werkt. Het is de bekende garage in Teloche, bij Le Mans, waar R6 links staat als #47 met de latere, geintegreerde Mary Stuart kraag. Op de klep is ondersteboven in het wit vaag 'R6' te lezen,wat aangeeft dat deze 'code' door de monteurs gebruikt werd om de juiste delen bij de juiste auto te houden.
|
02 jun 2020 9:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Bizar die aandacht voor detail Keep up the good work.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 jun 2020 9:26 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Korte update: een stap voorwaarts, en ook weer eentje terug. Kevin heeft de behuizing voor m'n fuelcell klaar - YAY - maar de vraag is nu hoe we de blaas (bladder) gaan doen. KJ was aardig genoeg om de details van de vorige cell die ie gemaakt heeft in 2008 (voor 'n echte Martini RSR die door de jaren geupgrade was) te delen, maar FuelSafe in de VS reageert niet, dus ik geloof niet dat ze geinteresseerd zijn in de klus. ATL nu dan maar aan het proberen, maar misschien moet ik de behuizing gewoon naar Australie verschepen en het hier lokaal uitzoeken. Verder niet veel te melden; de RSR remmen en de HighButterfly stacks zijn allebei nog onderweg en men is ook nog bezig met Gijs z'n helm. Niet veel tijd gehad om aan de auto zelf te werken, maar dat komt hopelijk in de komende weken weer. Doe het verder een wat rustiger aan, want wie weet of ik over een maand of zo nog werk heb....
|
16 jun 2020 1:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
|
16 jun 2020 11:27 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Snap ik ook wel, hopelijk raakt het je niet. Heb je nog hulp nodig met die raamsticker?
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
16 jun 2020 11:31 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Re: werk; We zullen zien. Het is niet direct Covid gerelateerd, maar ik werk voor een overheidsbedrijf dat z'n grote en enige projekt dit jaar gaat afronden. Zit er dus gewoon aan te komen, en vandaar dat ik beter een beetje reserve $$ kan houden en het RSR projekt even op een lager pitje moet zetten. Maar eerst nog even wat $$ spullen Ik heb zoals eerder vermeld een set NOS 2.8RSR High Butterfly Injection stacks gescoord en die werden gisteren geleverd. Even stress want de doos zag er beschadigd uit, maar het lijkt erop alsof alles compleet en onbeschadigd is. pfewww. Verder werden gisteren de Zuffenhaus 917/RSR remmen ook afgeleverd. Deze had ik al een maand of 16 geleden besteld, en ik begon al haast te twijfelen of het mischien een scam was, maar goed, ze zijn er en het ziet er perfect uit; jammer dat je ze straks achter de giganstische Fuchs wielen amper gaat zien eigenlijk. Verder nog meer goed nieuws; KJ heeft de behuizing voor de fuel cell af; maar aangezien ie geen tijd heeft om het hele ding te maken ben ik nu uit aan het zoeken wie en hoe ik dit ding af kan maken. FuelSafe of ATL zijn logische candidaten, maar aangezien ik niet met de auto ga racen ben ik ook aan het zoeken naar goedkopere alternatieven (bladders zijn $3000+ en gaan maar een paar jaar mee; niet echt effectief dus). Anyway, ik laat me wel weer horen wanneer we eruit zijn.
|
17 jun 2020 1:17 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Blijft een fantastisch topic. Hoop dat je na het project nog aan het werk kunt blijven. Anders 'gewoon' even een boek schrijven over deze 'nieuwbouw'.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
17 jun 2020 6:54 |
|
|