Auteur |
Bericht |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Wil je jezelf nog wat verwennen en de originele structuur maken dan is onderstaand puntlastangetje beslist de moeite waard. Ik heb hem gekocht in de veronderstelling dat het nooit wat kon zijn voor het geld (299), maar na wat afstellen zijn hier uitstekende resultaten mee te behalen.
|
12 aug 2015 12:49 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Waar heb je die gekocht dan? Dit is eventueel ook een oplossing.... blindklinkmoeren...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
12 aug 2015 13:27 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bij mij om de hoek zit Vocor tools. http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 44&lang=NLDe blindklinkmoeren zijn prima, en ik gebruik ze ook veel, maar in dit geval zou ik ze niet gebruiken. Het stropje geeft te weinig draagvlak en galvanische corrossie ligt op de loer. Deze blindklinkmoeren zijn van alu.
|
12 aug 2015 18:13 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt voor het meedenken heren! Mijn sterkteberekeningen zijn altijd "alles x 7" En ik vond het er wel mooi uitzien...maar daardoor is het wel mislukt. Iemand wees mij erop dat ik door het lassen en afkoelen het materiaal te hard heb gemaakt voor mijn draadtapper! Uiteraard heb ik hier nooit over nagedacht....terwijl ik het principe wel ken. Weer een leermoment!!!! Ik ga het werkstukje maar gewoon helemaal opnieuw maken....en dan met die houtinslagmoeren. Wel een behoorlijke tegenvaller want ik had de vaart er net een beetje in... Maarja.....een dag meer of minder op een 10 jaren plan merk je ook niet echt
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
12 aug 2015 23:38 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo weer even een kleine update. Het bakje met de moertjes wat mislukt was heb ik overnieuw gemaakt met de houtinslagmoeren. Dit ging inderdaad veel beter en het inlassen ging ook erg vlot. Ook is er een achterbalk in bestelling ( viewtopic.php?f=13&t=45840) en omdat ik eindelijk weer wat tijd had ben ik maar direct aan de gang gegaan met het verwijderen van de oude balk en gezien wat er onder vandaan kwam was het ook geen verkeerde beslissing Omdat de originele motorsteunen nog goed zijn heb ik er voor gekozen om deze te laten zitten. Er is mij verteld dat als ik een nieuwe balk wil plaatsen er sowieso één motorsteun af moet omdat je anders de balk er niet tussen krijgt. Dus ik dacht dat ik ze er allebei maar afhaal dan kan ik de originele laten zitten, dit scheelt me weer wat "pas en meet werk" aangezien de positie nogal nauw luistert! Ik moet wel eerlijk bekennen dat dit wel het meest spannende is wat ik aan de auto heb gedaan.. Echt een gevalletje van "Geen weg meer terug"!!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
05 dec 2015 15:56 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zorg dat de achterklep nog past als je de achterbalk er weer inzet... Je gaat de nodige warmte inbrengen die spanning in je "werkstuk" brengt...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
07 dec 2015 12:46 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Je bedoelt dat ik eerst de motorkap ga monteren om zo de positie van de balk te bepalen? Goed idee....kan ik ook eens met de nieuwe ducktail aan de gang.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
08 dec 2015 10:40 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ook om te voorkomen dat je straks geen of een veel te grote naad krijgt...
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
08 dec 2015 11:43 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Vandaag bezig geweest om de achterbalk een beetje passend te krijgen.... En dat was een best werkje! Ten eerste kwam ik erachter dat er nog wat meer slechte plekken zaten dus deze weg geslepen. Daarna de balk zoveel mogelijk op maat proberen te maken. De motorsteunen had ik van de week al verwijderd en één kant heb ik echt wel verpest. Uiteraard ga ik hier een nieuw stuk inlassen. De andere kant heb ik er heeeeeel voorzichtig uitgedremeld en deze is gelukkig wel goed. Daarna kon het proefpassen beginnen en door steeds hele kleine stukjes aan de auto / balk te tweeken gaat die nu redelijk op zijn plek.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
22 dec 2015 20:15 |
|
|
Jaspa
993 C2 '97Drechtsteden
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Pfff, het zweet zou mij uitbreken, waar ben je aan begonnen. Nu gewoon stug doorgaan en volhouden. Petje af
_________________________________________ beter snel, dan nooit
|
22 dec 2015 20:33 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als je een puntlas boortje koopt voorkom je deze drama's. Investeer een beetje in goed gereedschap en je resultaat verbetert enorm. Hou rekening met best aanzienlijke krimp als je de motorsteunen inlast. Doe dat niet in een keer. Verder inderdaad de klep er in en het slot ook passen. Misschien ook die cheap ass puntlastang kopen om de originele structuur zo veel mogelijk te behouden. Ik heb er veel plezier van.
|
22 dec 2015 22:25 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Puntlasboortje heb ik gebruikt.....alleen kon ik niet zien of het nou helemaal goed was weggeboord. Daardoor was ik bang dat ik door het andere gedeelte heen zou gaan en toen heb ik het verder afgemaakt met een tang en een beitel en een dremel. Dit zijn van die dingen waar mijn onervarenheid flink om de bocht komt zetten.... Die "cheap ass puntlastang" gaat idd in bestelling, vooral omdat ik daarmee mooi de gootjes, van het rubber dat om de motor heen zit, vast kan maken. Dat scheelt een hoop geboor en moeilijk gelas!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 dec 2015 10:46 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
@Jaspa: Thnx! Het zweet breekt mij soms ook wel eens uit hoor! Ik heb alleen gemerkt dat je niet bang moet zijn om wat te verkl0ten....het is altijd wel weer te fixen namelijk. In het ergste geval door iemand anders...gelukkig nog niet nodig geweest!!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 dec 2015 10:50 |
|
|
richard356
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nadat je weg was toch direct naar je project gezocht, vreemd dat ik hier over heen gelezen heb Komt zeker goed en geduld is een schone zaak Mocht je nog wat adressen willen weten dan hoor ik het wel.
_________________________________________ Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7
|
28 feb 2016 17:54 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt Richard, het was een gezellig en informatief bezoekje! Voor wat betreft de adressen weet ik je te vinden, vooral die van de stoelen zijn zeer welkom.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
28 feb 2016 21:12 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Whoehoeehoeee......wat een prachtige dag om te rijden! En aangezien dat nog niet lukt maar eens weer even flink aan de klus gegaan!!! Het roer is helemaal omgegaan en ik heb uiteindelijk besloten om er toch maar wat ouds van te maken. En na het zien van verscheidene projecten hier heb ik ook direct maar besloten om het grondiger aan te pakken dan dat ik eerst van plan was. Dus: de hele boel kaal maken, zandstraler eroverheen, mooi alles laten spuiten en dan weer opbouwen. Uiteraard moest eerst de auto helemaal leeggehaald worden en dat was best een klusje, aangezien deze als opslag fungeert. Gelukkig hebben mijn ouders een grote zolder, dus alles kon mooi daar naar toe Als eerste moest de voorbumper er aan geloven, ik had al een keer een voorscherm eraf gehaald dus dat scheelde weer. Ik weet niet wat normaal is maar deze bumper zat maar vast aan 3 bevestigingspunten per kant. 1 bij de wielkast aan het voorscherm, 1 grote die bij mij aan de accubak vast zit en 1 met een soort van beugel. Aan de andere kant precies hetzelfde en toen was hij eraf (komt nog in mijn verkoop-topic ) Daarna de kofferklep (ook straks te bewonderen in het verkoop-topic) en de deuren gedaan. Gelukkig stond mijn buurman buiten dus die kon me mooi even helpen met de kofferklep. De deuren waren een ander verhaal...hier had ik geen hulp bij dus dat was redelijk behelpen. Toen het andere voorscherm eraf gehaald en dat was een mooi gestuntel! Ik had wel gekeken naar de vulopening van de tank en zag dat deze gewoon los er tegenaan zat. Maarja...helemaal vergeten dat het mechanisme waarmee je het klepje opent een knopje in het interieur heeft. Dus daar stond ik met een scherm in mijn handen dat er niet af wou omdat een klein ijzerdraadje roet in het eten gooide! Uiteindelijk kon ik het scherm toch nog een beetje terug zetten en na het loshalen van het ijzerdraadje kon het scherm er toch makkelijk af Al met al lekkere progressie en ik ben nog geen extreem rotte plekken tegen gekomen. Een goede zandstraal douche zal gaan verhullen wat er echt onder zit...dus ik hou mijn vingers wel een beetje gekruist!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
Laatst bijgewerkt door Neppert op 03 apr 2016 8:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 apr 2016 20:58 |
|
|
P32again
3.2 coupe '87Flevoland
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo hee. Roer helemaal om dus?! Je schrijft dat t wat ouds moet worden, rs style vast en zekers..?? Ga je het zelf doen of gewoon meerjarenproject
|
02 apr 2016 21:10 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig Ik ben heel benieuwd naar je plannen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
02 apr 2016 22:49 |
|
|
olle griese
Groningen
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik volg het met veel belangstelling. Ik herken mezelf er in 25 jaar geleden. Zou het nu niet meer aandurven.
|
02 apr 2016 23:42 |
|
|
submerged
ex 914-6
Nu Boxster 986.Tolbert. Groningen.
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mooi project, succes ermee
|
02 apr 2016 23:53 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
zie nu je topic en geheel gelezen. Respect voor een onervaren techneut ga het volgen.
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
03 apr 2016 7:39 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hoe gaat je auto er nou uiteindelijk uitzien? Terug naar orgineel?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
03 apr 2016 7:41 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx heren!! Of ik dit over 25 jaar nog zou aandurven weet ik ook niet, maar vooralsnog doe ik het nog steeds met veel plezier en het blijft een DIY meerjarenproject. De plannen voor de auto zijn summier het volgende: geen rs-style en ook niet terug naar origineel, maar meer een "2.8 rsr hotrod achtige race bak"! Het moet natuurlijk wel een neppert blijven Ik hou de turbo brede spatborden maar geef hem wel een longhood neus. Het onderstaande is hiervoor besteld (bij restoration design europe) en ga ik op mijn schermen lassen. Dan moet nog wel het turbo brede deel erbij gemaakt worden en dat wil eingelijk wel van staal gaan doen. http://www.aasesales.com/products/rb4a-a73-210t-105626Voor in het interieur moet ik nog een paar kuipstoelen hebben en of ik daar voor iets moderns of ouds neem weet ik nog niet. Rolkooi komt er ook in, hoogstwaarschijnlijk gelast. En voor de rest zo kaal mogelijk. Wat voor een wielen eronder komen is nog een groot raadsel. Ik vind van die minilites wel gaaf maar een paar Campagnolo wielen vind ik ook niet verkeerd. Het nadeel is dat deze velgen bijna allemaal 15" zijn en ik wil eigenlijk ook wel graag een remmen-upgrade doen. Maar een setje turbo remmen is veels te duur dus zou ik iets moderns moeten gebruiken alleen passen die dan niet in de 15" wielen. Voor de achterkant heb ik al een bumper gekocht, oplettende onder ons hadden deze al voorbij kunnen zien komen. Wat voor een voorbumper erop komt weet ik nog niet dus daar blijf ik nog even lekker over fantaseren. De kleur vind ik één van de lastigste beslissingen omdat deze zo permanent is en je ook niet even snel weer verandert. Misschien wordt het wel een two-tone of iets met race strepen. Hier en daar komt er ook nog wel een stickertje op, staat ook "lekker racerig".
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
03 apr 2016 8:52 |
|
|
giulia
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Cool! Gaaf idee.
|
03 apr 2016 18:55 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Komende winter kaalmaken, voogend jaar zomer opbouwen..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
04 apr 2016 9:19 |
|
|