Auteur |
Bericht |
arjan
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Denk dat wat afwerking betreft alu geen slechte keuze is, kan alle kanten op spuiten, anodiseren, polijsten of fijn laten stralen. Of het sterk genoeg is weet ik niet, er worden voor motoren ook alu frames en sturen gemaakt die moeten toch ook wat kunnen verdragen lijkt mij. Maar een gepolijste alu rolbeugel lijkt mij erg gaaf staan 
|
01 maart 2011 18:58 |
|
 |
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ferrari laat de beugels ook wel eens met leer bekleden. Is ook erg mooi!
|
01 maart 2011 19:21 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
noem me een purist maar deze is altijd in mijn hoofd blijven zitten... 
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2011 19:22 |
|
 |
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Niet mooi, maar gewoon erg lekker....echte mannen auto 
|
01 maart 2011 20:13 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Na er nog 2 tellen langer over nagedacht te hebben ben ik toch geswitched naar chromolybdeen aangezien dit sterker is en je dus een dunwandiger buis kunt toepassen (wat bij mijn kooi ook het geval is). Ik herinnerde mij ineens uit mijn mountainbiketijd dat alu niet altijd lichter is (vaak dikkere buis met grotere diameter vanwege de sterkte). Polijsten vind ik iets voor de heer Knauf maar niet voor een vintage hotrod.
p.s. @Wolf wil je svp dergelijk lelijke hokken hier niet meer plaatsen, dank je.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
Laatst bijgewerkt door Wouter op 01 maart 2011 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 maart 2011 20:16 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Indien gekeurd op dezelfde norm zijn ze even sterk (vandaar de norm  ) ALuminium is als materiaal minder sterk dan staal. Bij een goede constructie heb je meer materiaal nodig dan bij staal. Dwz de gewichtbesparing is niet zo veel als men doorgaans denkt (ongeveer 30% geloof ik). Uitzonderingen hierop zijn speciale alu's zoals Duraluminium uit de vliegtuigbouw. Dit zijn prijzige legereingen. Chromolybdeen staal is een legering die het staal sterker maakt en meer bestand tegen hoge temperaturen. Het gewicht van de kooi zal dus lager worden en de diameter van de buizen kleiner. Ik weet niet hoeveel, want dat bepaalt of het zin heeft (is in ieder geval prijzig)
|
01 maart 2011 20:20 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Postings kruisten sorry
Dan rest de vraag van mij , of het prijzig is (pb) Ben wel benieuwd hou ik het ook in mijn achterhoofd
|
01 maart 2011 20:21 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ze zijn beiden gekeurd maar dat betekent niet noodzakelijk even sterk  . Ik zou zeggen; beiden sterk genoeg.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 maart 2011 20:27 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Is ook waar  en dat was wat ik eigenlijk bedoelde. Enkele italiaanse racers (jajaja nog meer  ) zweren ook bij staal of molybdeen staal. Is toch echt wel tandje sterker als je over de kop gaat. Tevens hebben die italiaanse dingen nog wat extra stijfheid nodig 
|
01 maart 2011 20:34 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Voel je erg goed hoor, een stalen doorgelaste kooi  geloof 40 mm doornsnee, ik weet nog wel een goed adres, Pb maar..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 maart 2011 20:44 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Hij is al besteld Steef, mijn Wiechers kooi.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 maart 2011 21:12 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ah joh laat mij nou eens een keertje jou wat vertellen over normen 
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
01 maart 2011 21:14 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
sorry hoor, laat lekker doorbouwen aan je boyracertje. voor op de boulevard in scheveningen.
_________________________________________ oud is beter
|
01 maart 2011 21:23 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
01 maart 2011 22:39 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Huh  Naadloos getrokken bedoel je zeker  Hoeveel race auto's hebben een alu kooi? Inderdaad NUL  Volledige kooi, of alleen een rolbeugel? Heb je bij Wiechers nog gechecked waar de voetjes op het chassis worden gemonteerd?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
01 maart 2011 23:14 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Moet het dak erdan af om de bovenkanten van de kooi goed rond te lassen, of kun je eerst het bovenste deel lassen en dan naar binnen hijsen?
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
02 maart 2011 13:42 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Zo, wolfie maakt vrienden.... 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
02 maart 2011 13:54 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
daarom moet je ook gedraaid staal nemen heb het ook maar een  keer gehoord hoor Jeroen....
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
02 maart 2011 16:27 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Dak hoeft er niet af, daar zijn truukjes voor 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
02 maart 2011 18:47 |
|
 |
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
D'r hoeft toch zeker geen FIA kooi in zeker? Beetje normaal in en uitstappen en een onbeschadigd dashbord is ook wat waard lijkt mij. Het werd toch een straat/ trackday auto of heb ik iets gemist?
Hoe is het eigenlijk met de achterbrug .... zijn de 911 draagarmen gelijk aan de armen van een 944?
Ben me een beetje aan het inlezen in dit hotrod gebeuren en het leuke vindt ik wel dat niets moet en alles mag .... met stijl. Er is dus heel veel ruimte voor eigen inbreng.
Feitelijk begin je met een kale shell .... leuk!
|
02 maart 2011 22:46 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Precies en ik heb dus een rolbeugel, geen rolkooi aangeschaft  bij Wiechers kun je deze zelfs later uitbreiden naar een volle kooi.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
02 maart 2011 22:54 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Ik zou het wel doen. Als je toch 1 keer bezig bent  Zo'n halve beugel brengt misschien wel iets meer stijfheid en een racy-look, maar zo'n volle kooi is wat functioneler - bijv. bij trackdays - en geeft een lekker rauwe uitstraling aan zo'n project. En je kunt altijd meedoen aan een mooi race-event mocht je dat willen, of mocht de volgende eigenaar dat willen  My 2 cents
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
03 maart 2011 11:21 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Hij heeft uiteraard TUV en ook DMSB - FIA.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
03 maart 2011 11:35 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Weet er iemand of je van de 911 uit de periode 1969 ook technsiche handboeken hebt zoals Hanes zeg maar? Ik wil zelf het een en ander gaan doen en dan zou dat wel eens heel handig kunnen zijn.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
03 maart 2011 12:08 |
|
 |
Niels
|
 Re: 1969 project R op mijn manier
Yep, kom maar eens bij mij koffiedrinken thuis
|
03 maart 2011 12:25 |
|
|