Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het wordt natuurlijk niet echt een 2.8 RSR-replica maar meer een F model met turbo schermen
Hier nog wat vorderingen van de afgelopen tijd.
Lekker op mijn gemak verder gegaan met demonteren en het verbaast mij hoe makkelijk de meeste dingen los komen.
Eerst maar eens de achterruitjes eruit gehaald, op zich niet heel spannend maar je moet wel weten waar het precies vast zit.
De schanierpunten waren makkelijk te vinden maar hoe hij aan de B-spijl vast zat was even een raadseltje.
Vooral omdat ik de schroefjes niet kon zien zitten. Nadat ik het uitgevogeld had was de tweede echt appeltje eitje.
De strip die onder de ruitjes zit was echter vastgelijmd en deze kwamen er nou niet bepaald heel mooi vanaf.
Hopelijk kan ik ze nog wel weer mooi maken als ze weer op moeten.
Toen was het olieklepje aan de beurt, het klepje zelf was geen probleem. Dit zit gewoon vast met 2 imbusjes, het mechanisme om het klepje te openen had wel
wat meer voeten in de aarde. Ook hier geldt weer: als je niet weet hoe het zit is het wel weer een zoektochtje en omdat ik niks wil slopen ben ik soms misschien iets te voorzichtig.
Het borgpennetje op de laatste foto was echt een gepriegel.
Het kachelgedeelte viel gelukkig allemaal wel mee vooral omdat hier grote delen gewoon los zaten of maar met één schroefje vast.
De twee verdeel systemen die er voor zorgen dat je de lucht naar de voorruit blaast of naar je voeten zijn ook eenvoudig los te maken.
Even de kabeltjes losmaken, daarna de roostertjes aan de binnenkant losmaken en de luchtbuizen en je haalt ze er zo uit.
Dat extra luikje in de kofferruimte en het stuur was ook goed te doen.
Ook maar eens voorzichtig gekeken naar de achterruit en hoe deze er uit moet.
De strip die in het rubber zit ging er vrij makkelijk uit, al verboog deze wel een beetje.
Het is een kwestie van een schuifje opzij schuiven en dan rustig aan de strip omhoog wippen.
Maar hoe nu de ruit uit het rubber moet weet ik niet. Een kameraad zei dat ik deze gewoon van binnenuit met mijn voeten eruit moet drukken.
Alleen vind ik dat wel een beetje spannend, dus alle tips en trucs zijn welkom. Ik krijg sowieso het idee dat dit wel iets is om met twee man te doen, anders trap ik hem eruit
en klettert die zo kapot op de grond. Zijn van die zuignappen een pre bij dit klusje?????
Zo...dat was het voorlopig weer even.
Het leuke van het demonteren vind ik dat het allemaal kleine klusjes zijn, dus als ik af en toe een uurtje over heb kan ik lekker ff aan de slag.
En omdat ik nu geen kabaal hoef te maken (slijpen, zagen of met de compressor) kan ik ook bezig terwijl de kiddo's op bed liggen!
Als het zo doorgaat dan verwacht ik wel dat hij nog deze zomer naar de straler gaat.