Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
We hebben Corona - voorlopig althans - onder controle hier in Melbourne, met nu al 25 dagen geen enkele nieuwe lokale besmetting. Er is een lange lockdown voor nodig geweest, maar het is heerlijk om weer redelijk normaal te kunnen bewegen en leven. ...en het betekent dat we weer aan de slag kunnen. Ik ben gisteren ook weer eens bij de workshop langs geweest, nadat het project bijna 3 maanden heeft stil gestaan. Ik had de nieuwe benzinepomp meegenomen, zodat we de benodigde bevestiging konden bepalen. Verder had ik ook de fuel cell & housing en 'dry-breaks' bij me, zodat we konden kijken hoe dat allemaal past. De onderkant van de fuel cell gleed gemakkelijk in positie en past perfect. Pfewwww. Helaas krijgen we de bovenkant niet in positie geschoven; het lijkt erop alsof de lip aan de achterkant net iets te lang is. Volgens detail-plaatjes van R6 en zusje R5 (beiden uitgerust met zo'n fuel-cell) is er niet in het metaal gezaagd, en gelukkig maar want aan de linkerkant zit daar het chassisnummer. Uiteindelijk moet het geheel in een keer eringeschoven worden, want de onder en bovenkant zitten aan elkaar geschroeft, en die schroeven aan de achterkant krijg je niet gedaan als je eerst onderkant, dan de cell en dan de bovenkant in de auto zet. Even passen en meten dus, maar zodra ie zit, kunnen we bepalen hoe lang de 'filler-neck', inclusief de dry-breaks moet worden, om net onder de klep te blijven. Foto: Maxted-Page's R6 tijdens de restauratie: Verder heb ik de remschijven besteld en ontvangen, en kon ik dus gaan meten of het allemaal zo'n beetje past, de wheelhub, remschijf, Zuffenhaus remmen en de 9" Braid Fuchs-replica. Het past net niet lijkt het (caliper raaks de spaak van het wiel), dus er is toch een spacer van een paar mm nodig; ik ga uiteraard niet aan de ribben van die mooie remmen klooien om het te laten passen. Mooi spul; jammer dat je het achter de velg amper gaat zien
|
26 nov 2020 0:50 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Prachtige update weer, Thanks!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
26 nov 2020 7:10 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Heerlijk om dit allemaal te lezen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
26 nov 2020 9:34 |
|
|
Nine-6-four
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Deze foto zou ik op canvas laten printen en ik de garage ophangen, heerlijk
|
26 nov 2020 10:15 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik vind 'm zo al mooi: Oh, en de fuel cell past! Typisch Porsche, de standaard drie gaten voor de klemmetjes om een 65l tank op z'n plek te houden, die werken voor de cell gewoon ook. Top jongens!!
|
27 nov 2020 5:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Go Patrick!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 nov 2020 14:02 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi dat je het project weer eens kon bezoeken Bedankt voor de update en succes
|
27 nov 2020 19:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inmiddels 6,5 jaar sinds ik de donor auto kocht en al twee jaar sinds we begonnen met het metaal werk. Lijkt me duidelijk welke van de project-management drie-eenheid: "kwaliteit, duur en kosten" ik bereik Anyway, geen grote updates, maar we hebben de zogenaamde 'dog-bowls' voor de benzine vuller gefabriceerd, en ook de brackets voor de benzine pompen. Verder heeft de 1973 F-serie 911 een paar brackets aan de linker binnenkant van de wielkast waarop het zekering-paneel is bevestigd. De donor was een 1976S en had deze dus niet, en aangezien deze nergens als optie te bestellen zijn, heb ik de maten genomen van m'n gele 1973 T-tje en ze maar zelf gemaakt. Nog een aantal kleine dingetjes, voordat we in Januari de laatse primer laag kunnen 'wet-sanden' en eindelijk naar de spuiter kunnen. Vanuit een nog steeds CoVid-vrij Melbourne wens ik jullie allemaal een goede kerst & nieuwjaar, en sterkte met de lockdown!
|
23 dec 2020 6:25 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Die projectmanagement wijsheden blijken toch prima op te gaan! Het duurt langer, je maakt meer kosten, maar hij wordt ook steeds mooier!
|
23 dec 2020 20:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
laatste paar metaal dingetjes - de beugels voor de 2 benzine pompen zitten erop, nog een typisch G-series dingetje in de frunk is geifxed and de zekering beugels zijn erop gezet, een gat voor de olieleidingen en nu dus voor de laatste keer in de primer. Gisteren even een dagje geschuurd, en nog een dag of twee om het (inclusief onderkant) af te krijgen. Volgende maand gaat de eerste verf erop: wit voor de onderkant, motorcompartiment, interieur en voorkant, daarna het zilver over de buitenkant, zoals de Martini fabrieksauto's dat hadden.
|
27 feb 2021 3:06 |
|
|
MY00
Cayman S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Blijft fantastisch om dit project te volgen.
_________________________________________ Mvg,
René
|
27 feb 2021 11:40 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik heb ook wat gelezen hier. Mooi project. Kwam nog een YT filmpje tegen van vorig jaar april met Gijs en de originele nr. 8. https://youtu.be/JjqMYAxuRAkTARGA FLORIO met ex-F1-coureur GIJS VAN LENNEP en zijn 911 RSR (10 miljoen) | Cars and Characters #1 Heb even gekeken en zag 'm nog niet genoemd in dit topic.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
27 feb 2021 13:00 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Heb niet echt veel te melden maar heb een vraagje en twee nieuwe fotootjes Het chassis staat nog steeds bij m'n metaalwerker, die de afgelopen twee maanden heeft gebruikt om te verhuizen naar een boerderij nog verder buiten Melbourne waar hij een grotere loods heeft om nog meer hooi op z'n vork te kunnen nemen Verder zijn er wat projektjes voorgekropen (een zoon die de eerste Mercedes van z'n in Juni 100 wordende pa teruggekocht heeft en denkt dat een volledige restauratie in 2 maanden kan....) en denk ik dat de laatste loodjes typisch klusjes zijn die je probeert zo lang mogelijk uit te stellen. Anyway, long story short - er is weinig gebeurd met de auto dus. Ik heb afgelopen vrijdag zelf maar weer even aan de auto gewerkt, en nu is dus alles behalve de onderkant ge-rubbed (nat-schuren, heeft dat zo?) en klaar voor de spuiter. Het enige chassis werk wat nog moet is de klep voor, waar de gaten voor de brandstof-vullers nog op de juiste plek gemaakt moeten worden en het vast lijmen van de balsa-hout strips voor versteviging aan de binnenkant van de klep nog moet. Dan gaat de hele auto in de 'grandprix wit' voordat het echte (detail) werk begint. Vraagje: Ik zag op Instagram dat Lammertink recentelijk een Martini RSR kloon gemaakt heeft. Er staan helaas maar een paar plaatjes op hun IG maar het lijkt alsof ze alles handmatig geschilderd hebben. Dat ben ik zelf ook van plan (want zo was het origineel) maar er zijn niet veel replicas/clones die het zo grondig aanpakken. Is er iemand hier die meer weet van dit projekt, foto's heeft (of een kontakt)? of die weet welke kleurcodes ze hebben gebruikt?
|
20 mei 2021 0:30 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
In een ander topic van vandaag meldt een Lammertink stagiair zich met de vtasg of we zijn enquete voorvzijn stage opdracht/onderzoek ajb willen invullen. Doen er veel hier voor hem. Om zijn onmetelijke dank te tonen kan hij je vast wel helpen
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 mei 2021 4:32 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
nog steeds niet helemaal klaar voor de eerste lak laag, maar de onderkant is inmiddels ook roest-beschermt en in de primer gezet. Verder nog 1kg gewicht besparing per achterwiel door replicas van de 'rear disc bells' te kopen (Thanks: Twinspark Racing). Tis mooi spul, maar niemand die het straks gaat zien links is de 'standaard' turbo disc, met geintegreerde bell-hat, rechts de disc met aparte lichtgewicht bell-hat. Volgende maand spuiten dan maar...?
|
01 jul 2021 8:04 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi man, hoe is het met Covid bij jullie?
|
01 jul 2021 9:05 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
01 jul 2021 9:27 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Schiet niet echt op hier met het project zo tussen de verschillende lockdowns door, maar deze week toch weer wat kunnen doen. De auto is in z'n geheel geschuurd nu en klaar voor spuiten, maar de klep moet nog gedaan worden. Dat betekent dat de vul-trechters gepositioneerd moeten worden en er op de juiste plek gaten in de klep gemaakt moeten worden. Helaas bleken de trechters ('dog bowls' noem ik ze hier) te diep dus onze aluminium man moet even wat nieuwe versies maken. Nou ja, heb ik voor vrienden met honden voorlopig iig wel wat kadootjes zullen we maar zeggen Zodra dit klaar is kunnen de balsa houtstrips aan de onderkant van de klep, de af-dichtingen erop en dan zijn we (durf het bijna niet te zeggen) klaar. Vergeleken met foto's van de echte R6 RSR zitten de gaten echt precies op de juiste plek.
|
30 jul 2021 8:15 |
|
|
Arnoud69
991 Carrera 4S Cabrio (06/14)
Targa 911 SC (01/81)
RSR “achtige” (10/74)
Ex Boxster 718 S (09/17)Omgeving Hilversum
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hi, je zegt elke keer dat het niet zo opschiet maar het is een super project om te volgen. Succes met alles daar aan de andere kant van de wereld (voor ons dan).
_________________________________________ Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E
|
30 jul 2021 11:01 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Echt respect voor jouw oog voor detail. Elke keer weer verrassing wat je nu weer hebt gedaan.
Jammer dat die auto straks niet in Nederland te zien is!
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
30 jul 2021 15:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De nieuwe spill-trays zijn klaar. Veel beter! Ik vond zelf de bevestiging van de dry-break met 12 schroefjes zoals Maxted-Page die bij R6 heeft gedaan een beetje over de top, dus wij doen het hier met 8. Weet niet of ik dat al eerder gemeld had, maar deze dry breaks zijn echt originele NOS, en die heb ik toevallig een paar jaar geleden via Keith (Zuffenhaus) op het amerikaanse early911s forum gevonden. Een klein detail, maar wel eentje die het net weer wat realistischer maakt. Nu echter nog even verzinnen hoe ik in hemelsnaam de brandstoftank aan de pomp kan vullen...
|
18 aug 2021 8:54 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Netjes!
Kun je je mooi vermaken tijdens de strenge lockdown; paar weken geleden nog gebeld met iemand In Eltham.
Succes en ik lees mee.
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
18 aug 2021 9:03 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Kun je uitleggen hoe zo'n "dry break" werkt? welk gedeelte wordt ingedrukt? Hoe ga je dat inderdaad (veilig ) doen als je aan de pomp staat? succes Partrick! schiet aardig op.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
18 aug 2021 9:49 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Deze meenemen? Maar zonder gekheid, misschien zijn er adapters? Geweldig project, respect!
|
18 aug 2021 19:27 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inderdaad, zo deden ze het in 1973 inderdaad, maar lijkt me niet handig om zo'n ding mee te slepen onderweg. Het principe is heel simpel. Denk dat de foto het beter weergeeft dan dat ik het kan verwoorden. Het idee was dat we deze dry-break op de vulpijp zouden zetten, maar op een manier dat het hele deel los te halen is en je de vulslang bij de pomp gewoon kan gebruiken. Schroefdraad mischien, of met een rubber tussen de twee delen en een haakje wat je los moet maken of zoiets. turn & pull? er zijn verschillende manieren waarop het kan. komen we vast wel uit, maar echt handig is het uiteraard niet.
|
19 aug 2021 0:59 |
|
|