Auteur |
Bericht |
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Revisie werk is gedaan door van Rijn motorenrevisie uit Cruquius. Ondanks al mijn financiële input geen aandelen, maar echt vakwerk en goede service.
|
23 jun 2012 16:23 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Afgelopen weekend met behulp van Hessel de nokken-assen op tijd gezet. Het ging eigenlijk best vlot en alleen links moesten we twee keer doen. We hadden wat twijfel mbt de stand van de nokken-assen ten opzichte van elkaar, maar na het bellen van een hulplijn hebben de klus kunnen afronden. Vervolgens hebben we meteen de kettingspanners gemonteerd. Verder deze week de deksels op de kettinghuizen gemonteerd en de hydraulische leidingen voor de nokken-as huizen en kettingspanners weer terug geplaatst. Dan ziet het er toch alweer als een compleet blok uit. Ik ben vanavond begonnen met het terugplaatsen van de (magneti marelli)verdeler, maar ik kan geen TDC markering zien op het verdeler huis. Weet iemand van jullie waar het markerings streepje (zie foto) van de de rotor heen moet wijzen op TDC van cilinder 1? Alvast bedankt voor de reacties
|
27 jun 2012 22:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Motor revisie 2.2T
Mooi klusje mannen!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jun 2012 22:14 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Motor revisie 2.2T
Moet toch simpel zijn? Verdelerkap erop, kijken waar de bougiekabel van de 1e cilinder zit . . . ruwweg daar
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
27 jun 2012 22:34 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Klopt theoretisch misschien wel, maar omdat je het blok voordat het helemaal ingereden is niet dynamisch de timing kan afstellen (moet met 6000RPM) wil je dit wel zo goed mogelijk hebben.
Jasper, kijk even in de Haines manual. Daar staat een heel stuk over de magneti marelli in.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
29 jun 2012 12:17 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik ben er nog niet helemaal uit met de verdeler. Ik heb hem nu goed gezet volgens de suggestie van nine-eleven , maar denk toch dat het misschien niet nauwkeurig genoeg is. Ook vanuit de verschillende hulplijnen, Haynes en Pelican heb ik nog geen uitsluitsel kunnen krijgen. Zelfs nu ik ongeveer weet hoe hij moet staan zie ik daar op de behuizing geen streepje staan. Ik ben natuurlijk wel gewoon verder gegaan met het monteren van de tuimelaars. Op de asjes heb ik zogenaamde RS seals gedaan, die ervoor moeten zorgen dat hij niet gaat lekken langs de asjes. Tevens de klepspeling afgesteld, als je de motor zo voor je hebt een gemakkelijk klusje, maar ik moet er niet aan denken hoe dat straks gaat als de motor er weer in zit
|
30 jun 2012 14:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Motor revisie 2.2T
Klopt is ook alleen maar een grove manier van "timen", maar de verdeler staat in ieder geval ruwweg goed. Dan is dan weer een voordeel van de 993 . . . hydraulische stoters . . . Bougies (12 stuks) vervangen is bij de 993 dan weer een crime
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
30 jun 2012 16:36 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
30 jun 2012 22:22 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Weer wat verder. Blok is nu dicht, echter is de draad van de olieplug in de "sumpplate" dolgedraaid en dus ik heb een nieuwe deksel besteld. De warmtewisselaars zitten er nu ook op. De rest van mijn tijd besteed aan het kaal maken van de einddemper. Het is erg vreemd dat de zinkprimer er soms vanaf valt als je er na kijkt en soms na flink boenen nog steeds blijft zitten.
|
04 jul 2012 22:17 |
|
|
bully
|
Re: Motor revisie 2.2T
Heinz Ziet er weer heerlijk uit
|
04 jul 2012 22:25 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Motor revisie 2.2T
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
06 jul 2012 22:29 |
|
|
Erik997S
|
Re: Motor revisie 2.2T
_________________________________________ 997S
|
06 jul 2012 22:38 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Motor revisie 2.2T
Wow, wat een werk. Ziet er top uit.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
07 jul 2012 0:31 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
@Erik, dank je voor het meedenken, maar helaas vind ik in dit artikel het antwoord niet. Scheelt toch bijna 20 jaar.
|
07 jul 2012 7:54 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Je mag een Bosch verdeler van mij lenen om te kijken hoe en wat. Qua timing scheelt het nauwelijks
|
07 jul 2012 10:40 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
@Niels, dank je voor het aanbod. Als hij niet wil starten kom ik hem bij je ophalen. Het blok is nu echt dicht Het nieuwe carterdeksel is gemonteerd en ook de uitlaat zit er weer onder. Nu verder met de bovenkant. Alles weer een beetje opfrissen en weer terug monteren zoals het was.
|
07 jul 2012 15:50 |
|
|
Erik997S
|
Re: Motor revisie 2.2T
mmm, ziet er gelikt uit!
_________________________________________ 997S
|
07 jul 2012 22:17 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
08 jul 2012 22:28 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Motor revisie 2.2T
Prachtig dit.Maak even een videotje als hij eenmaal loopt !!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
08 jul 2012 22:33 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
|
14 jul 2012 22:34 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Motor revisie 2.2T
Het huwelijk . . . . gefeliciteerd
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
15 jul 2012 0:53 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Erg mooi heinz. Uitlaat is ook schitterend zo. Suc6 met starten
|
15 jul 2012 9:08 |
|
|
arjan
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ziet er goed uit ben benieuwd naar het moment van starten, hoop voor je dat alles goed gaat
|
15 jul 2012 9:12 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Gisteren wat het dan eindelijk zover. Alle voor bereidingen genomen, zeiltje onder de auto brandblusser paraat, verse brandstof in de tank en samen met Hessel alles nog een keer controleren. En toen starten ...... https://vimeo.com/46170980Hij doet het en dan direct 20 minuten draaien op 2000 toeren. Tijdens deze spannende 20 minuten goed kijken naar lekkages of andere rare dingen, maar op twee kleine lekkages na geen rarae dingen. Toen meteen een oliewissel en het eerste ritje. De auto reed wonderbaarlijk goed, onderweg nog een stop voor een oliecheck en toen weer naar huis. Direct weer een oliewissel en toen de garage in om af te koelen. Het is ongelooflijk hoe splinter nieuwe olie in 20 minuten veranderd in zilvergrijze glitter substantie. Hoewel zoveel oliewissels in een korte tijd misschien overdreven lijkt ben ik nu overtuigd dat de wel noodzakelijk is. Vandaag weer een voorzichtig ritje, morgen APK en dan kan het echte inrijden beginnen.
|
22 jul 2012 9:30 |
|
|
bully
|
Re: Motor revisie 2.2T
Lekker............
|
22 jul 2012 11:58 |
|
|