Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 17:38

Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Rometsch Spyder Replica 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Rometsch Spyder Replica
ha ha, jij bent ook niet nieuwsgierig .....
Voor wat betreft de klassiekers, die zijn luchtgekoeld en onderweg uit Amerika.
De motor die ik net voor mijn vakantie heb opgehaald is ook luchtgekoeld en stond bij een oude baas in de weg. Ik heb 25 jaar mijn motorrijbewijs, nooit een motor gehad, en het leek mij nu het goede moment om er eens eentje te gaan bouwen ...
We praten over een Suzuki GS 550 e en ik ben nu ideetjes aan het opdoen om hem te transformeren naar Cafe racer.

29 aug 2014 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
We zijn benieuwd :mrgreen:

29 aug 2014 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
924S M755
Leieland
roondejong schreef:
... Ik heb 25 jaar mijn motorrijbewijs, nooit een motor gehad, en het leek mij nu het goede moment om er eens eentje te gaan bouwen ... om hem te transformeren naar Cafe racer.

:shock: Klinkt als een oud Belgisch rijbewijs. :lol:
Wees toch maar een beetje voorzichtig. :|

29 aug 2014 23:04
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Ik weet eigenlijk niet of hij hier al eens voorbij is gekomen maar jij hebt vast al wel eens gehoord van de Frankfurt Flyer van Christopher Runge?
http://megadeluxe.com/interviews/frankf ... hris-runge

There are no old Porsches, only new owners.

29 aug 2014 23:29
Profiel
Neppert
Neppert
@ Roondejong:

Goede progressie! Ga je voor dit project nog wel tijd vrij krijgen nu je allemaal nieuwe speeltjes aan het binnen halen bent? :mrgreen:

Mooi werk trouwens van die Christopher Runge :thumleft:

30 aug 2014 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Zijn geen speeltjes Neppert ... Ik heb van de zomer mijn top notch VW Samba met 2.4 914 blok aan een Franse Porsche handelaar verkocht en daar komen weer wat Samba's voor terug. ...
Wel leuk dat hij meteen "best of show" op VW Le mans werd met deze auto.
We hebben er gelijk drie op verkocht.
Is dus gewoon hobby, werk en handel tegelijk.

30 aug 2014 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Oh, ik geloof dat ik even een update-je moet doen hier ...

Ik heb de aluminium afdek kap gemaakt waar de motorkapsteun aan vast zit. De motorkap zit straks aan de voorzijde vast met een leren bandje dat weer vast komt te zitten met Tenaxsluitingen. De aluminium afdekkap is demonteerbaar (blindklinkmoeren) en loopt iets de motorruimte in om het inzicht wat af te dekken. de rand van het alu is omgezet om een mooi dik randje te krijgen. Verder de hoofdstroomschakelaar gemonteerd en de brandblusser gemonteerd. Een FIA blussysteem was me even te gortig dus maar even goed gekeken hoe dat in elkaar zat en zelf aan de gang. De strekkabel zit naast de hoofdstroomschakelaar en als je er aan trekt dan is het blussen geblazen. Aan de andere kant naast de motor komt er ook nog eentje als ik de andere motor met dubbele carbs monteer. Verder nog de draad einden in de trommel gedraaid en de drumskinz even gepast.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

07 sep 2014 19:51
Profiel
Neppert
Neppert
:thumleft:

Komt er op de spuitmond van de blusser ook nog een soort van verdeelstuk, zodat het niet maar in één straal eruit komt?
Of is dit toereikend genoeg?

09 sep 2014 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
He alert Neppert! Aan de andere zijde van de motor komt ook nog zo'n zelfde 1 kg. brandblusser (in serie met de huidige). De spuitopening van de standaard brandblusser heeft door een wat grotere opening als de gerichte nozzles uit een FIA blussysteem een vrij breed spuitgebied en ik wil de beide brandblussers gericht hebben op de onderdelen waar benzine komt (carburateurs, pomp en ontsteking). Op dit moment is deze blusser dus gericht op de ontsteking, pomp en carburateur van de huidige motor (centrale carburateur). Aangezien ik nu onderdelen aan het verzamelen ben voor de bouw van de uiteindelijke motor (die twee carburateurs aan beide zijden van de motor gaat krijgen), komt de tweede brandblusser op een later tijdstip. Op dat moment zal ik ook het leidingwerk aanbrengen en de gerichte spuitnozzles gaan plaatsen. Het leuke is dat het FIA leidingwerk gewoon op deze blussers aangesloten kan worden. De draad van de basis nozzle is hetzelfde.
Met de huidige motor (die er in moet blijven tot na de RDW keuring) ben ik dus voldoende beschermd. De motorkap heb je straks niet zo snel geopend en een blusser leek mij dus wel handig. Deze blusser is niet gevuld (universeel) met hetzelfde blusmateriaal als een FIA blusser maar het gaat mij er om dat het vuur te blussen is, just in case.

09 sep 2014 15:16
Profiel
964 c2
Den Haag
Mooi hoor.
En bedien je die blussers dan met een hendel ergens? Met beveiliging erop neem ik aan?

09 sep 2014 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Misschien dat ik daar nog iets aan moet doen als hij ergens geparkeerd staat maar raceauto's hebben daar ook geen voorziening voor behalve de stalen pinnen op de blussers zelf. En ik doe die pinnen er wel in als de auto APK gekeurd moet worden.

09 sep 2014 17:02
Profiel
foxtrot / oscar
Er zijn ook T-greepjes waar een veiligheidspen door kan

Afbeelding

09 sep 2014 17:38
Profiel WWW
Neppert
Neppert
Duidelijk verhaal, het leek me al vreemd dat je het zo zou laten.
Voor wbt de veiligheid is die optie van Jeroen914 niet verkeerd.
Maarja...dan moet de hele kabel er weer uit, misschien zelf fabriceren?

10 sep 2014 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Redelijk duur kabeltje Jeroen .... Voor het prijsverschil van een goede fles cognac maak ik de borging dus weer zelf. Bedankt voor het idee!

10 sep 2014 8:39
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ga je de bodem ook nog deels dichtmaken dan?
Zodat het blusmiddel goed zijn werk kan doen?

10 sep 2014 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Die ga ik inderdaad nog dichtmaken maar niet omdat dat zo lekker blust. Wel om straks een optimale motor en oliekoeling te hebben.

11 sep 2014 0:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Waarom een poederblusser?, geeft een hoop rotzooi!!! bij gebruik. Gewoon een CO2 blusser of nog beter AFFF (soort zeepachtige substantie) blusser gebruiken dan hou je bij calimiteiten je spul OK! Groetjes Frans

11 sep 2014 15:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik hoop dat ik ze nooit nodig heb . De rommel die het geeft vindt ik geen probleem. Als het vuur maar uit gaat. Alles is vervangbaar maar niet de carrosserie .... Daar is en blijft er maar een van.

13 sep 2014 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Via het Porsche forum werd ik door mr. 9Gear geattendeerd op een trekkabel met borgveer voor bediening van het blussysteem. Google is je vriend dus je komt dan uit op een kabel die in de Nascar series gebruikt wordt in Amerika. $ 89 plus verzenden, plus ... Even gekeken hoe het werkt en dus maar zelf gemaakt. Een 15 mm einddop van de waterleiding past precies, gaatje er in en de originele borgpen met elastiekje erdoor. Wel een veilig gevoel dat je er niet per ongelijk met kleding o.i.d. achter kan blijven haken. Verder hou ik niet van bewegende achterschermen als de auto wat harder rijdt dus maar een paar dunwandige steunen in de achterschermen gemaakt. Ook de spiegel even in kleur gespoten om te kijken hoe het staat.
Verder er achter gekomen dat standaard schokbrekers te lang zijn en de korte te kort .... mmmm weer een uitdaging.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

15 sep 2014 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Even updaten ...
Constructief moet ik nog een aantal dingen (voornamelijk de grille, de voorste motorkap sluitingen en de aluminium bodypanelen aan de binnenkant van de body) maken maar het eind is in zicht.
Ik vond het dashbord wat te hoog boven de auto uitsteken dus heb deze nog 1,5 cam verlaagt en heb de polycarbonaat voorruit gemaakt. De remmen zijn klaar, afgesteld en ontlucht. Verder heb ik de achterlichtunits van 2 functie naar 3 functie ledverlichting gemaakt zodat alle functies nu in 1 lamp zitten. Verder ben ik met strakmaken aan de voorzijde redelijk klaar en ben daar inmiddels met korrel 600 aan het schuren. Ook heb ik de uitlaat iets aangepast (dempers verwijdert maar kunnen wel makkelijk teruggeplaatst worden voor bijvoorbeeld APK) en door de body gemaakt.
Eind is in zicht ... ik hoop in maart.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

20 nov 2014 14:42
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
W O W ! wat jij een handige harrie :cheers:

enige puntje van kritiek (als dat mag?) is het "teken" voor de brandblusser dat je gebruikt. Een "E" is niet voor iedereen duidelijk terwijl er zat andere plaatjes zijn die dat duidelijker weergeven in mijn ogen! (zie https://www.google.nl/search?q=brandblu ... 80&bih=609)

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

20 nov 2014 14:53
Profiel
foxtrot / oscar
outletvalve schreef:
...Een "E" is niet voor iedereen duidelijk...

De "E" is het (enige) internationale symbool voor brandblusser in de racerij, dus geheel juist
Geen van die andere pictogrammen ooit op een race-auto gezien...

20 nov 2014 15:40
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
klopt als een spuitbus

20 nov 2014 15:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Marco schreef:
klopt als een spuitbus

Misschien om hem een beetje doorleeft uiterlijk te geven ... It's a racecar! :D Ben een beetje aan het stoeien met spuitbusjes kleur en blanke lak en Scotchbrite om de gewenste finish te krijgen.

20 nov 2014 16:42
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Patina komt vanzelf, use it and abuse it... :res:

20 nov 2014 19:44
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende