Auteur |
Bericht |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
08 feb 2010 18:59 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Ik heb even naar je album gekregen. Ik zag een ding wat ik echt herken, je grijns Ik zag ook waar je avatar naam vandaan komt, Ver over de twee honderd. Das toch hard (vind ik)
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
08 feb 2010 19:08 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Het is altijd weer een feest om in te rijden. De topsnelheid was met airco aan! De volgende keer ga ik het zonder airco proberen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
08 feb 2010 19:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Maakt in principe niet zoveel uit hoor. Pas als de compressor aanschakelt merk je dat je wat PK's kwijt bent. Zet ook je verlichting en radio uit, scheelt nog ongeveer 0,5 kW - 1 kW motorvermogen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 feb 2010 23:09 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Begin dit jaar heb ik veren, dempers, stabilisators en uitlaat vervangen. De laatste keer bij het autobahnrasen liep de auto 260 km/h op de teller en met wat verder aandringen zal de 265 km/h op de meter ook nog wel lukken.
De auto bevalt erg goed, maar ik zou motorisch eigenlijk een "S" willen. Inruilen en een "S" terugkopen vind ik te duur worden, dus gezocht naar een andere nieuwe optie! Mede omdat mijn huidige Boxster erg goed bevalt.
Dat lijkt te gaan lukken, het wordt een soort 2.7S, met de volgende specs: 2,7 liter motorinhoud 250 pk 300 Nm 1275 kg
Over het hoe en met wie kom ik de komende 1,5 week terug, als ik het vermogensdiagram heb kunnen bekijken. Maar zoals jullie zullen begrijpen kan je een atmosferische motor niet zomaar even chippen met een hogere turbodruk.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 dec 2010 0:56 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
De beslissing is genomen. Een jaar na de eerste modificatie (M030 ondersteld bestaande uit nieuwe veren, schokdempers en stabi's) en een cargraphic sportuitlaat, ga ik nu verder met een motorupdate. Deze zal bestaan uit: - Een sportluchtfilter - Een volledig herschreven motormanagement - Nieuwe uitlaatspruitstukken - nieuwe sportcat's - de erbij behorende uitlaat had ik al. De set komt van via Carnewal van Cargraphic en zal wederom door hen geplaatst worden. Wanneer het gaat gebeuren moet nog even geplanned worden ivm het weer en de planning bij Carnewal. Bij elkaar duurt het even, want het herschrijven gebeurt bij Cargraphic. De vorige aanpassing gaf ook een aanzienlijk verschil in het rijden. Ik verwacht hier ook veel van, want de PK/gewicht verhouding is op een beter niveau, de luchtdoorstroming wordt beter en natuurlijk is extra koppel ook van invloed! Zodra het erop zit, laat ik jullie weten wat de ervaringen zijn!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 dec 2010 12:55 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Blijkbaar geniet jij (en wij) van je plannen. Maar ik vraag me af, waarom al die mod's? Wil je gaan racen of rally rijden of zo
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
24 dec 2010 13:43 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Ik ga niet professioneel rally rijden of racen, maar ben wel diverse keren met de auto op het circuit geweest.
Daarnaast vond ik na een aantal jaren dat er wel nog iets meer power in kon. Dan kan je de auto natuurlijk gaan inruilen tegen een Boxster "S" of tegen een 996 carrera, maar dat moesten dan auto's zijn die weer een jaar of twee nieuwer waren, zeg maar van 2002/2003 en die stap is vooralsnog te groot.
Nu kan ik een voor mij vanaf nieuw bekende auto naar eigen wens aanpassen voor minder geld.
Het onderstel heb ik bewust aangepast omdat ik het standaard onderstel in bochten niet strak genoeg vond en dat is met het M030 onderstel opgelost.
De uitlaat is er gekomen, omdat ik het geluid iets stoerder wilde hebben!
Aan de auto is alleen zichtbaar dat er een andere uitlaat onder zit, verder blijft deze zoals hij is.
Dus eigenlijk is het een optimalisering van een auto, die mij al jaren zeer goed bevalt. Wat de kosten ook relatief beperkt houdt, is het feit dat ik een aantal zaken vervang op het moment dat deze toch op zijn eind lopen en anders vervangen hadden moeten worden door nieuwe standaard componenten.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 dec 2010 14:42 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Oh! Nou ik moet je zeggen dat ik wel eens verlangend kijk naar een S en zelfs wel eens naar een 911 maar dan denk ik aan onze vakanties met de Boxster (zie picasa link) en dan blijf ik maar bij mijn eigen lekker vertrouwde 1997 karretje. Ook dikwijls naar diverse golfbanen met m'n tas met clubs achterin en de trolley voorin! Er zitten stiekem toch veel voordelen aan een Boxster
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
24 dec 2010 15:35 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Afgelopen zaterdag de auto naar Carnewal gebracht. De set lag al klaar! Alleen nu hopen dat het geherprogrammeerde motormanagement op tijd terug is, zodat ik de auto, zoals afgesproken, a.s. weekend weer kan ophalen. Buiten dat de auto meer power heeft, ben ik vooral benieuwd naar het grotere gemak waarmee de auto in- en uitademt. Het voelt alsof je toch weer een nieuwe auto gaat ophalen. Genieten
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 feb 2011 23:52 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Moet je mij binnenkort even bijpraten Jürgen. Ben toch erg benieuwd naar deze wijzigingen. Zeker de moeite waard!!
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
28 feb 2011 0:12 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Ga ik zeker doen Ber, voor de 2.5 heeft Cargraphic een set die gaat tot 240 pk, als ik het goed heb!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 feb 2011 0:19 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Hoe kan Cargraphic de auto opnieuw programmeren zonder de auto....? Kan wel, maar dan is het niet "op maat".
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
28 feb 2011 10:49 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Naar verluidt is de wijziging tov de fabriek door en door getest, zowel bij hun zelf als bij RS tuning. Zij herprogrammeren de bestaande module. Het bestaande motormanagement van Porsche zal ook niet bij elke auto individueel bepaald worden.
Zowel Carnewal, Cargraphic als RS tuning in the UK bevestigen de goede resultaten. Natuurlijk zal ik dat moeten geloven en na volgende week moeten ervaren. Ik heb er op dit moment vertrouwen in. Zeker omdat het een complete set is ( inlaat, uitlaat, katelysators, uitlaatsspruitstukken, motormanagement).
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 feb 2011 13:31 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Meet het huidige vermogen eens en meet het daarna nog eens op dezelfde bank dan weet je echt wat je uiteindelijk wint.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
28 feb 2011 13:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Bedoel je daarmee zo iets? inlaat: open luchtfilter K&N uitlaat: meer geluid dus ook opener kat.: idem (sportkats.) uitlaatspruitstukken: gelijke lengte alle cilinders DME: her programmering
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 feb 2011 14:16 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Dan heb je er weer 6 PK bij. Toch wel interessant.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 feb 2011 14:29 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Nou, ben benieuwd wat je ervaring is als je hem zaterdag gaat ophalen....!
|
28 feb 2011 14:34 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Boxster gemodificeerd!
meten is weten.. denk dat het vooral de beleving is... en dat is inderdaad waar het toch om gaat
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
28 feb 2011 14:44 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
| | | | Paul II schreef: Bedoel je daarmee zo iets? inlaat: open luchtfilter K&N uitlaat: meer geluid dus ook opener kat.: idem (sportkats.) uitlaatspruitstukken: gelijke lengte alle cilinders DME: her programmering | | | | |
Zoiets Paul. Alleen als je meer geluid wil, laat je gewoon je bestaande uitlaat modificeren, zoals de Carnewal GT versie. Al die tuning bedrijven leven van niet kloppende verhalen en teleurstellingen . Ik geloof in deze versie. Natuurlijk is meten weten. Natuurlijk stond ik er eerst ook sceptisch tegenover. Ik ben begonnen met het onderstel, wat me ook veel heeft opgeleverd, terwijl je toch zou denken dat een Porsche al goed genoeg op de weg ligt. Ik heb Statistieken van koppel en vermogensopbouw bekeken. Maar vaak is het niet alleen het vermogen maar ook het gemak waarmee de motor oppakt. Ik heb er in ieder geval zin in!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 feb 2011 16:23 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Zo is het Jurgen, als jij er een goed gevoel bij hebt dan is het goed. Kan ook niet geloven dat het niets brengt, dan zouden al die tuningsbedrijven allang niet meer bestaan. Ook zij moeten het hebben van mond op mond reclame. De meeste rijders met het echte geweld staan hier altijd sceptisch tegenover, altijd leuk om te lezen. Ik loop ook al zeker een jaar te dubben om mijn motormanagement te laten aanpassen, heb al 3 pogingen gedaan maar tot op heden is er nog geen 1 geweest die het kon, te gek voor woorden. Ben tot nu toe nog niets opgeschoten. Het blijkt nog niet zo een voudig te gaan bij mijn type, het zal wel...........
We zullen het zien Jurgen, ik heb al vaker achter je gezeten in DL en weet dat het verschil nu bijna te verwaarlozen is. Ben dus benieuwd of het verschil nu merkbaar is..
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
28 feb 2011 21:27 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Sta er persoonlijk ook sceptisch tegenover omdat ik meer dan eens te horen kreeg tijdens bezoeken aan serieuze tuningbedrijven dat er weinig te halen valt bij natuurlijk ademende Porsche benzine motoren. Laatst nog bij Beek Racing. Daarvoor bij RICA in Wateringen die aangaven bijv. wel héél veel te kunnen winnen bij diesels, zoals bekend. Dit bedrijf noemt veel merken op hun website maar geen Porsche! Die mond op mond reclame werkt zeker, van mensen die zeggen en vinden en beleven dat hun auto duidelijk sneller is geworden. Dat zeggen mensen nadat ze geld hebben uitgegeven en alleen met meer lawaai leek de bromfiets tig jaar geleden ook sneller
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 maart 2011 9:48 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Het is heel simpel.... om meer vermogen te genereren zal er meer brandbaar mengsel de cilinders in moeten. Dus als je geen turbo of compressor hebt dan moet je gaan 'spelen' met andere nokkenassen en/of grotere kleppen en/of een uitlaat die het voor elkaar krijgt om de verbrandde gassen sneller uit de verbrandingskamers te krijgen.... Of de motor zó construeren/herbouwen dat ie hogere toerentallen aankan, immers als de zuigersnelheid hoger is dan trekt ie meer en sneller de cilinders vol (heel simpel gezegd even). In combinatie met een remap waarbij men bij een atmosferische motor hoofdzakelijk de onsteking scherper (lees: vroeger) probeert te zetten (mits ie dit toelaat zonder pingelen) kan en zal dit vermogen opleveren. Daarom zei ik ook: meten vooraf 'n achteraf. Mooie geprinte grafiekjes zeggen niks, kan ik ook maken in Excell
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
01 maart 2011 11:18 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
We gaan het afwachten!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
02 maart 2011 19:11 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Boxster gemodificeerd!
Gisteravond mijn auto opgehaald en de eerste 250 km er mee gereden. Het bevalt Supergoed . Motor draait veel vrijer, het koppel is merkbaar beter ( als ik vanaf 3000 toeren wegtrek in zijn vijfde versnelling bijv.). Ik vind het verschil aanzienlijk. Het doortrekken in de versnellingen naar hoge toeren gaat makkelijker. Ook het geluid is super, zowel het inlaatgeluid als het uitlaatgeluid ( zit dicht tegen een 996 gt3 geluid aan). Carnewal heeft een puik stukje werk geleverd! Ik kan het iedere Boxsterrijder aanraden! Voordat jullie losbranden met vragen: Er zijn (nog) geen metingen uitgevoerd.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
12 maart 2011 12:07 |
|
|