Auteur |
Bericht |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Re: 911 HotRod project
Goed bezig
|
21 aug 2011 8:33 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: 911 HotRod project
Waardeloze doelstelling Deze moet je koesteren Wat een schitterend project
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
21 aug 2011 8:56 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Ja eccht waardeloze doelstelling! Van daar ook de opmerking "Tot zover de theorie!". Deze kost straks meer als m'n S, maar we gaan hem toch echt lekker gebruiken waar we hem voor gemaakt hebben. Vrijdag te horen gekregen van Peter (P&P in Roggel, waar de auto nu staat) dat de motor en bak er inmiddels in zitten. Volgende stap wordt de olieleidingen fabriceren naar de voorste koeler. (De oldtimerdag gaan we vast niet halen...)
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
21 aug 2011 9:29 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Re: 911 HotRod project
WOW! ... idd zo is het met mijn Supra ook ooit begonnen, inmiddels ietsje meer dan een tracktoy
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
22 aug 2011 16:29 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 911 HotRod project
Het jeukt bij jou ook he Mars
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 22 aug 2011 22:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 aug 2011 18:35 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 911 HotRod project
Gewoon de eerste keer dat je op trappen zit niet denken wat het allemaal gekost heeft dan blijft hij (en jij) over het algemeen wel heel ....
|
22 aug 2011 22:04 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Was ook nog met een 2e Hotrod projectje bezig voor m'n 2 kids Nu ook bijna klaar, alleen nog ff griptape monteren......... tis geen hobby meer, tis een afwijking Deze serie is nu uitverkocht, maar er is net een 914 variant uitgebracht in een limited serie. Zie ook pelican parts draadje hier onder: http://akalikoskateboards.myshopify.com ... ra-rs-deckDit draadje even in de gaten houden: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... board.html
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 25 aug 2011 17:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2011 14:00 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 HotRod project
...cool
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 aug 2011 15:06 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Net 6 van deze filtertjes besteld in de US voor op de open kelken van de 3L motor. Over een paar weken live in de motorruimte . http://www.bills-b-racing.com/index1.htmlNu nog even regenschermpjes maken voor in de grille. Ook wel handig dat niet alles vol met water komt te staan in onze 'reg(en)io'
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
Laatst bijgewerkt door 911_2.2T op 25 aug 2011 19:47, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 aug 2011 17:36 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 HotRod project
geen 906 'rain hats' ? volgens mij zijn die vrij eenvoudig uit een stukje plaat te kloppen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
25 aug 2011 18:54 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Wel over gedacht, 906 rainhats heeft inmiddels Iedereen op z'n hotrod, worden in replica gemaakt voor niet al te veel in de US, maar past er bij ons ook niet op. Kelken zijn te hoog en te breed. Nog maar 3,5 cm ruimte voor de filtertjes in de motorruimte....
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
25 aug 2011 19:33 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 911 HotRod project
Ben me flink aan het inlezen op kelken vlak. Kelken op de carbs is echt hogere tuningswiskunde! Diameter, vormgeving, lengte en ronding van de bovenkant hebben allemaal invloed op de motorprestaties. Met name de lengte bepaald of je trekkracht onderin hebt of juist bovenin het vermogen hebt. Gaasjes zijn wel handig ... de laatste sessie op Zandvoort hadden twee Formule Vee's een steentje in de kelk liggen. Zij monteren het gaasje over het algemeen tussen de kelk en de carburateur om zo min mogelijk nadeel te ondervinden van de voorversnelling die al in de kelk plaatsvindt bij hoge toeren. Ik zie dat jullie gaasjes zo fijn mazig zijn dat het onderhand filters zijn. Ga je ze van de kelken halen op het moment dat je op het circuit wil gaan rijden om optimaal te profiteren van je kelken?
|
25 aug 2011 22:51 |
|
|
porsche@911
|
Re: 911 HotRod project
Pffff ... mooi werk hoor
|
26 aug 2011 0:10 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Re: 911 HotRod project
Maar wel een mooie dan
|
26 aug 2011 9:42 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Regenschermpjes zijn ook af, volgende week maar weer eens een keer naar Limburg afreizen om ze in de klep te plakken. (leiver geen schroefjes aan de buitenkant in de klep, blijft het lekker strak om de grille ) We zijn uitgegaan van een simpele oplossing zoals ook in vroeger tijden gebruikt door simpelweg een aluminium plaatje onder de grille te maken met omgebogen hoeken om de regen die op de kap komt om de kelken van de carberateurs te geleiden. Een beetje water op de motor is niet erg, maar water ipv lucht is niet zo handig. Met een 0.85mm plaatje aluminium, een contructie bedrijf dat wel eens een klein klusje tussendoor wil doen (knippen, buigen/zetten), een busje verf en een paar droge kwartierjes met een waterig zonnetje, kom je een eind.
|
31 aug 2011 14:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 HotRod project
Nice
|
31 aug 2011 16:13 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: 911 HotRod project
mooi zwart spuiten en de schermpjes iets laten zakken. Er was vroeger een origineel schermpje dat ook lager hing.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
31 aug 2011 16:30 |
|
|
cabrioman
|
Re: 911 HotRod project
prachtig project ! is dat een originele stabi of een aftermarket exemplaar ?
|
31 aug 2011 17:09 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Ik denk dat jij het 912 regenscherm bedoeld, maar dat is een beetje lomp en zit veel te laag. Zoveel ruimte heb ik niet meer (schermpjes zijn al zwart hoor) Voorste is een Weltmeister atermarket, achter komt voorlopig standaard.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
31 aug 2011 17:13 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 HotRod project
simpel maar doeltreffend wbt de stabi's... is de Welt een 19 of 22mm? en hoeveel mm komt er achter? heb je ook andere torsies?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 aug 2011 17:20 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Weet ik zo uit m'n hoofd niet. Stabi's is nu nog vrij standaard uit de RS van cees. De welt zat onder m'n S die helemaal terug naar standaard gaat. Hadden ze mee geraced in de US en heb ik ook nog hele dikke torsie's van liggen. We gaan eerst rustig beginnen, met de Bilstein sport (neurenburg setting) is het al wat stugger, dus meteen alles dik zorgt ervoor dat ie spijker hard word. Da's niet zo fijn voor op de weg, zeker niet als je ook nog lage Toyo Proxy's hebt...... Eerst maar eens zorgen dat alles 'gewoon' in elkaar zit en we kunnen rijden.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
31 aug 2011 17:53 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 HotRod project
Beetje afhankelijk van de maat van de torsies, maar over het algemeen doen de stuggere dempers het beter in combi met stuggere torsies Standaard torsies zijn over het algemeen niet sterk genoeg voor de stuggere uitgaande slag van de sportievere dempers, waardoor het JUIST oncomfortabel wordt (stuiterig/klapperend rijgedrag)
De stabi's effe opmeten, anders zit je straks met een combi met heel veel onderstuur
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
31 aug 2011 18:17 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 911 HotRod project
Over het onderstel en de combinaties, diameters etc zijn al pagina's vol discussie, die hoeven we hier niet nog eens te herhalen. Wij gaan eerst de auto op de weg zetten. Vorig jaar deed hij het prima met dit onderstel, dus we gaan eerst kijken wat het effect van doorlassen, verstevigen, de zwaardere motor, kooi en laten vervallen van zware onderdelen op het geheel is. Het aanpassen van het onderstel is peanuts vergeleken met het proces waar we inmiddels al doorheen gegaan zijn
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
31 aug 2011 19:17 |
|
|
cabrioman
|
Re: 911 HotRod project
Sorry, een beetje off topic maar de plaatjes van je wielophanging inspireren mij. Ik sta op het punt om een 1968 911T te kopen met erg moegestreden schokdempers:
Koni en Bilstein worden het meest gekozen als vervanging van de originele dempers. Welke van deze twee merken is het meest aan te raden voor (sportief) straatgebruik en MET behoud van wat comfort ?
|
01 sep 2011 20:05 |
|
|
Niels
|
Re: 911 HotRod project
Bilstein for sure. Zijn errug goed
|
01 sep 2011 20:45 |
|
|