Re: 964 spuiten, bijspuiten, gradaties van aanpakken?
Even een foto van mijn 964 die net vrijwel helemaal strak gemaakt is, voor het grootste deel zonder te spuiten. Dat kost meer tijd, maar behoudt de originaliteit. Toch mooi dat vrijwel alle parkeerschadetjes van de afgelopen 200.000km er weer uit zijn. Ik heb hem net weer opgehaald, maar er nauwelijks in gereden omdat ik hem gelijk heb omgeruild met de M3 die nu weer even in de garage staat.
Als je zo'n auto ophaalt denk je "ziet er op zich strak uit, maar hij was ook al mooi". Maar ik zie nu net wat foto's van net voordat ik hem naar de spuiter / restyler bracht en daar zie ik ineens allemaal kleine deukjes in de zijkanten zitten doordat het licht daar dan bochtjes maakt op de foto. Nu ik onderstaande foto (en andere van dit serietje) weer zie, realiseer ik me dat ze er veel meer uitgehaald hebben dan ik me herinnerde dat er in zaten!
Het is dus geen full restoration geworden, maar een restyle met respect voor de auto en het "patina", maar waarbij drie lelijke plekken die niet gerestyled konden worden grondig zijn aangepakt en opnieuw zijn gespoten (roest onder koplamp, gebroken lak op bumperdeel linksachter en een blaasje op de spatbordrand). Kosten totaal: 1500 euro.
Black Porsche with white sheep by
frnkvizr, on Flickr