Auteur |
Bericht |
hilmp2
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Geweldig man. Zet me aan het denken. Mooi he mensen met dat soort kennis.
|
13 apr 2013 10:48 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Sterk spul die Jupiler kratjes Leuk project
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
13 apr 2013 12:32 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Nog nieuws?
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
02 nov 2013 4:21 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Update!!
Sorry voor het lange wachten.
ongeveer 1000 uur verder... vrijdag is het APK tijd. 944 motor zit erin met nieuwe koppeling, remmen, hoofdremcilinder, radiator, luchtfilter, uitlaat, kabelboom, injectoren, etc. etc.
Het was een mega klus en ik ben roze van de littekens maar alles waard. Na APK even tijd voor foto´s en een uitgebreid proza.
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
21 apr 2015 23:14 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Ik kan niet wachten. Laat de foto's maar komen!
|
22 apr 2015 22:33 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
+1 Kom maar door....erg leuk om te volgen!
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
23 apr 2015 10:17 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Ben zelf ook bezig met de 924S. Kom tot de vaststelling dat verschillende zaken reeds moeilijk of niet meer leverbaar zijn. Dit wordt m.i. een verhaal zoals de 914, onder de 10k heb je een donorwagen of erger en onder de 20k heb je een wagen met achterstallig onderhoud of het is in ieder geval geen 2 liter ... Komaan, laat die beelden maar kwamen.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
23 apr 2015 18:02 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Jammer jammer jammer!!! Net nog even snel een proefritje rijden, inhouden als een beest± - Bougies: Check - LMM: Check - Gasklephuis: gepolijst en schoner dan operatieapparatuur: check - Speedsensoren: 0.8mm clearance: check - DME: check (heb nog een reserve) - Temperatuursensoren op ohmse waarde: Check - Injectoren... tja die waren ranzig, evenals de inhoud van de brandstofrail. Gedemonteerd, testopstelling gebouwd in no time met een mooi drukknopje, opgeofferde laptop voeding, slag, pomp en een vaatje remreiniger. Resultaat: mooie cones, terug gemonteerd. Starten en mooi lopen, 2 minuten draaien en ... cilinders vallen uit, blijft lopen op 1 of 2 cilinders... Brandstof toevoer leiding los, pomp aan... pis straaltje van een vent met een prostaat zo groot als een basketbal. Pomp los, in een bad met benzine: Fontijn Concusie: Voorfilter verstopt! Tijd: 21:30. Dit wordt afzeggen die keuring morgen. Snel een nieuwe besteld bij een of andere bootwinkel die van die mooi transparanten hebben Dan kan je tenminste zien of er schmeck in zit.
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
23 apr 2015 21:54 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Ha Hendrik, Als je tips nodig hebt, ik heb in de loop der jaren hééél veel adresjes opgebouwd die tegen vriendelijke prijzen onderdelen verhandelen. Zelf heb ik ook nog een garage vol liggen aan wat ik er bij mij heb afgesloopt Qua techniek heb ik ook alle boutjes en moeren van een 924 en 944 in mijn handen gehad, van krukas tot achter het dashboard, van achterlicht tot die hoerige roeststaven waarmee je je versnellingsbak ophangt. Laat maar horen, we zijn hier om elkaar te helpen
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
23 apr 2015 22:03 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Heel vriendelijk, zal ik onthouden. Mijn achteras is eronderuit bij CCR om nieuwe metalen brandstofleidingen te steken en enkel nieuwe soepele waar er al soepele zaten. Een verhaal op zich, maar dat is geregeld. Meteen zijn alle rubbers vervangen en de hele achterkant netjes gezet natuurlijk. De kleine metalen bevestigingetjes van filter en pomp zijn niet meer leverbaar, maar waren gelukkig nog goed. Blijkt er ook een rubberen bus (of lager of oog zo je wil) niet los leverbaar: Die van een kever past netjes, maar is smaller. Misschien een 911 onderdeel? Gele Koni sportdempers zijn ook al moeilijk te vinden. De volledige veerpoten vooraan zijn niet meer te krijgen. (8741-1038Sport, voor alle 924 en de eerste 944 met M030.) De patronen 8641-1038Sport wel, met redelijk lange levertijden of er wordt een ander merk ter vervanging aangeboden. Als je nog mooie (lege) houders hebt (zonder patroon), vast houden. (De achterste zijn enkel voor 924S met M030.) Het lukt. Zo eenvoudig die foto's. Eindelijk. Snap niet dat ik het ooit moeilijk vond.
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
23 apr 2015 23:34 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Ja dat zijn dr zelfdzame krenten uit de pap. Rose passion heeft ze een tijd geleverd alleen wel voor een prijs...
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
24 apr 2015 8:59 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Dat rubber kan je zeker krijgen bij van zweeden in Middelburg. Vragen naar Rob van Zweeden. Ti's een echte Zeeuw maar hij heeft alles!
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
24 apr 2015 9:00 |
|
|
hendrik914
924S M755Leieland
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Hoor net dat ze het bij Van Kessel vonden. (edit: vond dit ook nog als noodoplossing.)
_________________________________________ 924S M755 "Sportliches Sondermodell" 914-4 1,7 L Weber
|
24 apr 2015 12:24 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
O das ook een goeie! Wel duur die site!
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
25 apr 2015 8:39 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Zo, brandstof filter vervangen. Nog niet starten :haat
Morgen kop eraf
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
25 apr 2015 19:43 |
|
|
SpeedyF
JohannesburgSouth Africa - ex-993 C4 Cabrio. Nu 997.2 Carrera S - PDk Cabrio
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Mooi verhaal.
Ik val ook ergens in die 30-65 jaar, zeg niet waar, hahaha maar inderdaad vroegahhh.
Mijn IVA tijd op straat een koppelingsplaat vervangen van mijn Fiat 127. En inderdaad hing alles nog net aan dat ene boutje wat niet los wilde, maar toen het los kwam bleek er toch nog wat meer olie in het blok te zitten dan we afgetapt hadden...
's Avonds staan schrobben met Dreft en zoutzuur, mooie tijden waren dat.... (1989)
_________________________________________ Speed kills
|
26 apr 2015 9:26 |
|
|
Arno928s
hendrik-ido-ambacht
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
En, is hij al klaar?? Mijne is bijna klaar, staat bij J&S Alblasserdam. Eind volgende week hopelijk klaar.. Groet de schilder
_________________________________________ 8 cylinders rule!
|
20 mei 2015 21:32 |
|
|
Knudde
924
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Ha Arno! Cool om je hier te horen . Je hebt gelijk, update tijd. Hij staat bij de garage voor APK en ze kwamen nog wat ongewenste gewichtsbesparing (tuning zoals ik het noem) in de vorm van roest tegen. Gezien ik wel een beetje staal aan elkaar kan lassen maar het een ophangpunt van de achteras betreft gun ik hun de klus. Verder zit ik nog even te rommelen met het inspuitingssysteem. De tank is vuil en die gaan ze spoelen. De brandstofrails heb ik hier liggen en heb ik, samen met de injectoren, nu schoon. Morgen komen de brandstofdrukregelaar en demper voor de rails (weer € 200,00 maar vooruit) en kan het rialsje, gepolijst en schoon met schone injectoren, weer in elkaar. Ik hoop dan dat de garage de tank gespoeld heeft en dat de motor weer netjes loopt na montage van de rails. Betreft de remmerrij gaan zij het verder voor me oplossen. Ik heb alles eraan gedaan maar kom er gewoon niet uit. Iedereen roept lucht maar het is natuurkundig onmogelijk dat er na 5 liter vloeistof nog lucht zit. Ik heb ook de leidingen buiten de auto gevuld, atmostferisch geprobeerd, doorgespoten etc. etc. het blijft gewoon hamlappen. Ik hoop volgende week te horen waarin ik heb gefaald. Daarna moet het APK tijd zijn. Optimistisch hoop ik in Juli herrie te kunnen maken (die zich uit in verplaatsing) Leuk om te horen dat jouw 8 pitter ook goed vordert! Als we samen klaar zijn wordt het tijd voor een plezierrit
_________________________________________ Het stuurt zwaar, het stinkt, het start soms en het vreet al me weekenden... Een oude Porsche is het vetste wat er is!!
|
20 mei 2015 23:35 |
|
|
Arno928s
hendrik-ido-ambacht
|
Re: Knudde's 924 Project Fase II
Bij mij was de hoofdremcilinder lek.... En daardoor blijft het abs lampje branden.. Helaas zijn de koppelingsplaten op, dat is een duur grapje. Dan nog laten spuiten, maar eerst ff een paar km's maken.. Ik hoop dat ik hem heb als die meeting bij auto Zeeuw is de 6e.
_________________________________________ 8 cylinders rule!
|
23 mei 2015 23:46 |
|
|