Iets meer info over mijn 964
De oorsprong is nogal divers zeg maar.
Hij is ooit gebouwd/besteld/op voorraad voor een Amerikaanse klant. Dus ook US Specs. Hij is echter nooit verkocht en is naar EU specs gebouwd minus een paar US stickers zoals voor de benzine (octaan). Hij is gewoon via een Duitse dealer in Duitsland verkocht. in 1994 heeft hij voor 18000 DM een complete motorrevisie/modificatie gehad.
Op een gegeven moment is hij door Lammertink naar NL gehaald alwaar een heer uit Enschede er 10 jaar plezier van heeft gehad. De 964 heeft hij verkocht aan een bedrijf ergens in Groningen met de minutieuze historie van rekeningen en alles erbij. De nieuwe eigenaar heeft de heer uit Enschede later naar de historie gevraagd omdat het bedrijf in Groningen die blijkbaar gewoon heeft weggegooid!!!
Het "vreemde" aan mijn 964 is dat hij als optie (sticker onder kofferklep) de code 999 heeft wat volgens mij een Sonderfarbe is in Porschetaal. op het linker binnenscherm zit echter de originele kleursticker met als vermelding Leinen Metallic (wat ik ook dacht dat het was) maar dat is het dus niet. Hij is in een exacte Mercedes kleur gespoten (732 rauchsilber). Dit kwam ook na kleurmeting direct naar voren. Mij een raadsel.
De 964 heeft een aantal opties waaronder de verdwenen goudkleurige Carrera striping, cruis control , achterwisser, en nog zo wat dingetjes.
Ik heb dus niet de historie van de 964 in de vorm van facturen (behalve wat kostbare Duitse facturen) maar wel een keurig afgestempeld boekje (voor wat het waard is) met de tellerwissel ook gedocumenteerd)
Het is wel een 964 waarin ik me erg prettig voelt en die om me heen groeit. Zoals met al mijn vorige voitures wil ik hem wel altijd even naar mijn smaak maken door andere velgen, stickers, enz toe te voegen.
Voorlopig ben ik er nog heel erg blij mee!