Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:54



Antwoord op onderwerp  [ 505 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
korte update

Ik heb eindelijk alle lijmresten uit het interieur verwijderd en ben begonnen met het verwijderen van 't dashboard.
Geen onverdeeld succes helaas (dashboard cover is niet meer), maar ja, aldoende leert men. :mrgreen:

Verder hoop ik dat de postbode snel m'n copie van de nieuwe 2015 editie van het "Carrera RS van Konradsheim" boek levert; Ik denk dat daar een hoop in staat wat gaat helpen bij bepalen wat nou specifiek anders was bij een RSR.

Verder komende week even bij een Australisch clublid langs die een 'dry ice blasting' machine heeft aangeschaft. Ik hoop namelijk dat ik binnen een paar maanden de body kan 'blasten' om eens echt te zien wat er aan roest-schade is.

groetjes uit een heet Australie (39 graden vandaag op oudejaarsdag) :pale:


31 dec 2015 7:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Niet echt een update te melden, maar ik heb op m'n blog een stukje gezet over de RSR en wat er qua body & interieur moet gebeuren om een 911 Carrera RS M491 te bouwen.
Geen kort lijstje, dus het gaat wel een tijdje duren voor dat ik daar klaar mee ben. :pale:

Ik ben nog steeds bezig de auto uit elkaar te halen; het zit even niet mee met een aantal schroeven die niet willen loskomen, maar zodra de auto echt 'leeg' is en op steunen staat plaats ik wel weer een update met wat foto's.


28 jan 2016 14:25
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Je lijst(je) geeft een mooi inzicht van wat er allemaal moet gebeuren voor een leek zoals ik.


28 jan 2016 21:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb geplaatst.
Ik ben nog steeds in het stadium van uitzoeken wat ik precies nodig heb, en waar ik het het best kan kopen. Ik betaal me scheel aan de verscheepkosten hier in Australie en de spullen die ik nodig heb zijn allejezus duur, dus het vordert maar gestaag.

Ik heb inmiddels een dolly dus ik kan nu beginnen met het verwijderen van de beschermlaag onder de vloer, de motor eruit halen en de auto voorbereiden voor het zandstralen en metaal werk.

In een ander topic had ik al gemeld dat ik in de VS een rollbar had gevonden; een exacte replica van de rolbeugel zoals die in Gijs van Lennep z'n RSR zat:
Afbeelding

Verder heb ik een setje Braid Fuchs replicas aangeschaft. De originele 9" & 11" Fuchs zijn gewoon echt niet te betalen dus dit was een compromis.
Afbeelding

Verder heb ik besloten dat de voorspatborden, inclusief de 'flares' van fibreglass worden, aangezien het aanpassen van m'n 1976 metalen voorspatborden met RSR 9" flares ook weer gig-duur gaat zijn.

De verbreding achter (11") is nu echter wel besteld (Aase in de VS), en dat zijn wel gewoon de stalen verbredingen als per origineel (dus geen 930 turbo flares). Verder zijn ook front latch panel, cut-off switches, tie downs, en wat andere goodies.

Hopelijk gauw wat echte updates....


16 dec 2016 1:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Gave velgen. Ik zie 19 inch. Waar heb je die gekocht?


16 dec 2016 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1974 Carrera RS 3.0 tribute
Oud-Verlaat aan de Rotte!
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Patrick Snel van Snel motorsport en Snel automotive is importeur van Braid.

Ik heb vorig jaar een set gekocht met toyo r888 banden voor de trackdays en kan ze aanbevelen.

Voor meer info.......

Snel Motorsport
De Compagnie 38
1689 AG Zwaag
T +31(0)229-750434
E info@snel-motorsport.nl
_________________________________________
Besmet met het Flat Six virus


16 dec 2016 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2, 981 Boxster S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
A-Line schreef:
Gave velgen. Ik zie 19 inch. Waar heb je die gekocht?


Waar zie jij 19 inch?


17 dec 2016 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik zie 15" op de doos staan.
_________________________________________
6 platte groeten, René


17 dec 2016 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De velgen zijn idd 9" x 15" voor en 11" x 15" achter.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


17 dec 2016 12:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
En de volgende lading met spullen zijn binnen: :cheers:
- RSR flares (achter)
- front 'latch' panel van een < 1973 model (Dansk) wat vervolgens weer voor de helft vernield moet worden om ruimte te maken voor de olie koeler... :mrgreen:
- parcel tray (want dat was redelijk doorgeroest op de 76er 911S)
- RSR verstevigingen
- tie-downs voor voor en achter
- cutt-off switches
- jack pads

AfbeeldingAfbeelding

Dat betekent dat ik nu de auto eindelijk op de dolly kan zetten, en zodra de benzine tank en motor eruit zijn, en de beschermlaag aan de onderzijde verwijderd is, ik eindelijk het metaalwerk kan laten doen.

Ik heb besloten dat ik de voorspatborden en voor & achter RSR bumpers hier lokaal laat maken in fiberglass; Een compromis, want de voorspatborden horen eigenlijk ook metaal te zijn, maar de kosten zijn astronomisch als ik eerst nieuwe < 1973 spatborden moet kopen, en de voor ST/RSR verbredingen... tja, het helpt wel weer het gewicht laag te houden.


30 jan 2017 23:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
:res: :res: Patrick, dat wordt een mooi project om te volgen :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


31 jan 2017 20:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooie vorderingen :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


31 jan 2017 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ik zou toch misschien wat schroefjes gebruiken of zo, ben bang dat die tape loslaat op een gegeven moment. Staat dan ook wat netter.

( :mrgreen: :mrgreen: )


01 feb 2017 6:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Ziet er goed uit Patrick, wanneer gaat het plaatwerken daadwerkelijk gebeuren?
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


01 feb 2017 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi project en ambitieus.
IK heb die RSR in het Porsche museum nog vastgelegd.

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


01 feb 2017 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Enguess schreef:
(...) ben bang dat die tape loslaat op een gegeven moment. Staat dan ook wat netter.

En ik had nog wel speciaal paarse tape gepakt. :!: :)

cloaca schreef:
Ziet er goed uit Patrick, wanneer gaat het plaatwerken daadwerkelijk gebeuren?


Ik heb met 't bedrijf wat het metaalwerk gaat doen afgesproken dat ik ze bel voor een afspraak zodra ik alle spullen heb (dat heb ik inmiddels) en wanneer de auto kaal is.
Dat laatste is waar ik aan het treuzelen ben; ik heb nl nog steeds niet bedacht hoe ik de auto op de dolly kan krijgen.
De twee krikken die ik heb krijgen de auto nl niet hoog genoeg om de dolly eronder te krijgen. :scratch:
Ik zou de wielen ondernde dolly uit kunnen halen en er balken aan lassen om het geheel vervolgens op te krikken en dan de wieltjes er weer onder zetten, maar ik heb twijfels of dat stabiel gaat zijn.
Afbeelding
Als iemand dit eerder gedaan heeft en tips heeft, graag!


01 feb 2017 12:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Hoeveel ruimte kom je te kort? Als het iets is kun je een tussenstap doen. Auto zo hoog mogenlijk krikken, op bokjes zetten en de krik daarna op een verhoging zetten (goede stevige balken bv) en daarna verder op krikken. Zo deed ik het voor ik de bruggen had ;).


01 feb 2017 14:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Patrick, hoe staat het met het project?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 jul 2017 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Te rustig....

Ik heb de laatste maanden weinig tijd en inspiratie gehad en familiebezoekjes en het bouwen van een badkamer kregen voorrang.
Verder liet de verlichting van de gele 911T me in de steek, wat m'n zelfvertrouwen in een behoorlijke knauw heeft gegeven.
Ik had de grootlicht/knipperlicht schakelaar besteld via Pelican en zelf vervangen, hij deed het vervolgens twee weken, maar nu heb ik weer precies hetzelfde probleem... als ik het licht aanzet heb ik alleen grootlicht; balen, en niet bepaald stimulerend.

Anyway, de auto staat inmiddels wel hoog, maar ik ben nog bezig met het verwijderen van de motor. Daarna moet ik de moed verzamelen om de onderkant schoon/kaal te maken wat een vreselijke klus gaat zijn. Het is voornamelijk een hoop werk waar ik tegen op zie.

Verder zit ik vast met de zoektocht naar verschillende onderdelen. Ik zoek RSR trailing arms, die ofwel onbetaalbaar zijn, ofwel te krijgen via iemand in de UK (amateur die prachtig werk levert) die maar eens in de 3 maanden op email reageert. En om daar dan ongezien 3000 pond naar over te maken...
Transmissie olie leidingen, nog zo iets. Zodra de auto kaal is moet ik ook daar de aanpassingen voor maken (aan de linker kant), maar ik kan nergens details vinden. Het lijkt erop alsof je een standard rechterkant set van leidingen (voor de front-cooler) zou kunnen gebruiken en spiegelen, maar who knows??

Misschien maak ik het mezelf te lastig en moet ik in plaats van alles eerst uit te zoeken, gewoon stoppen met zeuren en verder gaan. Problemen zal ik zowiezo toch tegen gaan komen... :D


28 jul 2017 2:04
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest" ... go for it Patrick !!!! Succes en sterkte
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jul 2017 6:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Inmiddels weer dik een jaar verder, en ondanks dat het lijkt alsof er weinig is gebeurd, zijn er toch heel wat uurtjes in gaan zitten.
Qua werk:
- alles is nu uit de auto, leidingen, motor,, kabelbomen, echt alles is eruit.
- pvc beschermlaag is eraf in alle wielkasten, onder het dashboard, en in de motorruimte.
- de laatste lijm en tapijtresten er met veel pijn en moeite uitgehaald, en
- Ben een eind op weg om de bovenste verflagen eraf te schuren; de auto is nu dus bijna klaar voor zandstralen.

Gekocht sinds de laatste update:
- pedalen cluster voor aparte voor en achter systeem (dual cylinder)
- panels voor de wielkasten (pre-73 had uitsparingen voor batterijen)
- kortere RSR draagarmen
- een speciaal achteruitkijk spiegeltje dat uit de 914/6 komt (gezien op historische foto's van de Targa)
- RS stuur met RSR leer (dikker)
- REPA race harness (4-punts)
- dubbele remvloeistof containers en
- een replica van de brandblusser die in de RSRs werden gebruikt, inclusief de correcte stickers.

Geen roest tegengekomen, en de mechanic die het werk gaat doen is langsgeweest en we hebben het plan doorgesproken.
Over een maand of twee gaat de auto ereen, op de rotisserie, zodat ik mkkelijker bij de onderkant kan om daar het laatste van de PVC laag te verwijderen. Dan is het blasten, primen en kan het laswerk beginnen... EINDELIJK!


09 nov 2018 0:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Goed om te horen man!!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


09 nov 2018 9:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Jeetje Patrick, wat een mega project is het toch! ben benieuwd of je je target: Sicilië 2020 gaat halen!

Hou ons op de hoogte!
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


09 nov 2018 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2e targa 1971
noord brabant
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Goed bezig patrick
_________________________________________
orgineel hellgelb


11 nov 2018 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
De auto is nu echt helemaal kaal; da's alle lijmresten, alle 'seamsealer' en alle PVC 'underbody'protectie (of 'schutz' op z'n duits) verwijderd. Wat een klotejob - de volgende keer, als die er ooit komt, gaat ie toch echt in een zuurbad.
Verder ook nog de toplaag (paars) afgeschuurd, om te kijken in hoeverre er ooit aan gelast is. Niks gevonden gelukkig.

Anyway, eind deze maand wordt ie opgehaald en gaat het zandstralen, primen en metaalwerk endelijk beginnen!
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


08 jan 2019 0:56
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 505 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.