Auteur |
Bericht |
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Yip, dit jaar gewonnen in de toerklasse
|
03 nov 2016 15:15 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
@ harry: ik heb gegoogled op BSA Scout 6. Daar kwam ik verschillende foto's tegen van type op de foto. Vond de blauwe het mooist, vandaar. Denk jij dat dat een MG is?
@Steef: Laatste 2 jaren meegereden vanuit startpunt Heerhugowaard (lekker bij mij om de hoek, bijna alle rally's zijn in oosten of zuiden van het land.....) Aankomend jaar niet van de partij, heb andere verplichtingen op29-01-17. Edit: we hebben in 2015 meegedaan, 2016 was "stelling van Amsterdam rally" met startpunt Jules in HHW. Was ik even mee in de war....
|
03 nov 2016 15:20 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
ja die blauwe is ook een BSA , hele mooie trouwens ! zijn regelmatig ritjes in Noord - Holland wel meestal club ritten , oa van de TR club . Op 1 oktober was er nog de "woeste wester " rit . Zelf rij ik meestal met de TR6 was ook uitgerust met rally apparatuur , maar nu er uit vanwege rit die we gemaakt hebben naar Italie in september 5000 km gereden , was een mooi stukje . Zoals eerder gezegt wil kijken naar een 911/912 Targa om wat ritjes te rijden , kan alleen slecht afscheid nemen van de TR6 maar zal eerdaaags de knoop doorhakken .
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
03 nov 2016 15:45 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ah, met de DAF!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
03 nov 2016 16:32 |
|
|
Guy
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSEGemert
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ja en vorig weekend 8 uren van Hellendoorn en over 2 weken Hornenacht rally
|
03 nov 2016 16:49 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Vandaag tijdens een opruimsessie in het ouderlijk huis kwam ik o.a. deze foto tegen, moest gelijk aan dit topic denken.....
|
05 nov 2016 19:43 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
| | | | harryv8 schreef: ja die blauwe is ook een BSA , hele mooie trouwens ! zijn regelmatig ritjes in Noord - Holland wel meestal club ritten , oa van de TR club . Op 1 oktober was er nog de "woeste wester " rit . Zelf rij ik meestal met de TR6 was ook uitgerust met rally apparatuur , maar nu er uit vanwege rit die we gemaakt hebben naar Italie in september 5000 km gereden , was een mooi stukje . Zoals eerder gezegt wil kijken naar een 911/912 Targa om wat ritjes te rijden , alleen slecht afscheid nemen van de TR6 maar zal eerdaaags de knoop doorhakken . | | | | |
Ja ik weet uit ervaring dat het slecht afscheid nemen is van een tr 6 maar ben alweer 9 jaar blij met de 964 cabrio
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
06 nov 2016 15:11 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ja ... inderdaad slecht afscheid nemen had ook veel moeite met de Marcos te laten gaan en nog meer met de TR6, maar gaat nu wel gebeuren en dan op zoek naar een Targa. Erbij houden is geen optie heb de BSA nog en een Defender 90 en een P38..
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
06 nov 2016 17:54 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
P38, is dat een Range Rover? Leuk lijstje
|
06 nov 2016 18:16 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Update voor de 944; Deze week bezig geweest met montage van bumperspoiler achterkant, dat is (natuurlijk) gelukt. De auto staat bij de spuiter omdat we toch de verschillende beschadigingen wilden laten wegwerken. Het zijn geen grote "plekken" maar kleine beschadigingen her en der. En omdat de achterbumperspoiler nieuw is moet die toch gespoten worden. Bij demontage van verschillende delen, waaronder voorbumper, bleek die ook gescheurd te zijn. Dus ook maar meteen nieuwe voorbumper besteld, kan dan meteen meegenoten worden. Al met al wordt nu de hele auto strak gemaakt en gespoten. Dat zal volgende week gebeuren. Daarna kunnen we de auto weer opbouwen en voorzien van de mooie spullen (al zeg ik het zelf) die we gekocht hebben monteren. Zo is een mooi Momo deep dish stuur alcantara (Mod.07) en Corbeau sportstoelen met rode oorbeau 4 punts gordels besteld. Ook moeten de bestelde Tripmeter en klokjes er nog in, dat is een mooie klus voor komende maanden. O ja, een achterbakbekleding is ook gevonden en gekocht. Tot zover; Plaatjes volgen binnenkort weer.......
|
26 nov 2016 23:54 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Een DAF 66 Marathon Combi was mijn eerste auto! Puzzelritten mee gereden, o.a. de Friesland Nachtrit. Daarna nog een DAF 44 gehad. Geweldige techniek, en tot de 60 km/u best snel.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
27 nov 2016 7:08 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Vandaag de 944 opgehaald, hij is klaar. Motorisch is ie weer helemaal gedaan en ook de remmen zijn gereviseerd. Verder de gehele auto laten spuiten. Volgende week wordt ie een beetje " sportief " beplakt, daarna gaan we de sportstoelen, -stuur en -gordels en ook de apparatuur inbouwen. Op 4 maart staat de eerste rally in de agenda. Net terug van de spuiter: Opbouw: Beetje lekkage, krukas-keering lek. Ook maar meteen de andere keer-ringen (o.a. van balansas) vervangen: En klaar: Foto's van de "rally" ombouw volgen nog.....
|
26 jan 2017 21:34 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Weer tijd voor een update, we hebben de eerste rally inmiddels gereden (niet zonder problemen helaas). De auto was nog geschorst voor de wegenbelasting en we mochten pas op 1 maart (zoals zovelen) de weg op. Dus eerst de auto beetje sportief laten beplakken en de stoelen met gordels inbouwen. Ook was al duidelijk geworden dat de auto niet geheel was afgeleverd zoals verwacht. Veel lampjes waren stuk , zowel binnen (bijna alle dashboardlampjes deden het niet) als buiten (kentekenplaat, 1 achteruitrijlamp), en ook op andere vlakken waren er zaken niet als verwacht gedaan..... Bij de stoelen hadden we ook rails besteld voor 944. Bleek dat er 2 gaten niet geboord waren en moesten we die laten boren bij "specialist" (we hadden zelf die boor niet...) en dat gaf ook weer wat vertraging Uiteindelijk was binnen klaar en was het 1 maart, de auto mocht rijden. Dat ging niet zonder slag of stoot. Eerst bleek de thermostaat niet goed, dus op zoek naar een vervanger. Ook bleek te auto beetje te "bonken" aan voorkant , bleek dat de rubbers van de stabilisatorstang versleten cq. oud waren. Die stang was er onderuit geweest bij inbouwen motor, waarom die rubbers niet even vervangen, vraag je je dan af. Nu konden wij het zelf doen. Gelukkig hadden we een brug beschikbaar, we mochten de auto bij Taxi Hans / PBVH even onder handen nemen. De auto was na vervanging thermostaat toe aan een goede rit dus auto meegenomen naar het werk. Dat was even 200km heen en terug dus kon ie mooi even inlopen na jaren stilstand. We wilden meteen even langs bij PM Performance in Swifterbant om een einddemper op maat en met gewenst geluid te laten maken. Na nog geen 5 km. viel de auto helemaal uit, geen stroom meer. Door de ANWB opgehaald en naar weer naar Harderwijk gebracht. Het was inmiddels 2 maart en op 4 maart stond de eerste rally (ROZ) op het programma.... Eerst dachten we natuurlijk aan de dynamo. Dus die uitgebouwd en laten testen. Dynamo was goed, spanningsregelaar redelijk tot goed. Dus die maar laten vervangen. Na inbouw bleek laadstroom nog niet goed. Nu was het acculampje op het dashboard ook kapot, dat wilden we nog vervangen. Hans kwam op het TOP idee om die meteen even te vervangen en ja hoor, laadstroom was . Blijkt dus dat als dat acculampje het niet doet het "circuit" niet goed is en dynamo niet laadt. (weet niet of ik dit helemaal goed verwoord maar is misschien toch handig om te weten...). Dus dat probleem was verholpen. Maar dat was niet de reden van het stilvallen van de auto: De radiateur was niet vastgezet op de manier zoals Porsche het bedacht heeft.... Deze was naar achteren gekanteld en daardoor kwam het snoer van de ventilator tegen een riem en werd door de riem doorgesneden met korstsluiting tot gevolg. Dus ook dat meteen aangepakt. Het was vrijdagmiddag en rally was haalbaar. Het enige dat nog gedaan zou moeten worden was het nakijken van de achterrem. Eerder schreef ik dat de remmen gereviseerd waren. Ik weet dat de remklauwen voor helemaal uit elkaar zijn geweest. Ook is de remvloeistof vervangen en verkoper vroeg mij of we achter stalen remleidingen wilden. Dat wilden we wel. Ik ging er dus vanuit dat ook de achterremmen nagekeken waren. Niet dus......Remmen achter liepen af en toe vast. We hadden geen tijd meer om dit na te kijken en omdat x=ze ook wel eens niet vast zaten gokten we er op dat het een kwestie van rijden en gebruiken zou zijn. Met de remmen hebben we geen problemen meer gehad al gaan we daar nog wel even naar kijken en waarschijnlijk toch ook maar reviseren. We hadden het dus gehaald....en konden zaterdag naar Steenwijk voor de start van ROZ 2017. En we zijn super tevreden en blij met de auto. Hij doet alles zoals verwacht en gehoopt. Auto staat op M/S banden en die hadden we nodig ook. Ook op slechte wegen gaat de 944 prima, dus tevreden over de 944 als rallyauto. Toch ga je na alle tegenslag anders aan zo'n rit beginnen (en schiet de rally zelf er een beetje bij in, we hadden toch wat foutjes gemaakt in de eerste onderdelen) en ben je heel erg gefocusseerd op de auto: Blijft temperatuur nu goed, laadt accu goed bij, horen we nog wat, ruiken we nog wat...... Ja, we ruiken wat. Benzine. Shit. Jerrycan achterin controleren, benzinetank controleren, benzinedop controleren...Niets aan de hand. Het gekke was dat je het soms wel en soms niet rook. Later onder de motorkap gekeken en daar was het zichtbaar: de injectorrail was lek, er druppelde benzine. Gelukkig niet heel erg maar toch. Het was 16.30 en nog licht en we besloten om te stoppen en naar huis (in dit geval weer Harderwijk bij taxiHans) te rijden. onderweg geen probleem maar in Harderwijk aangekomen bleek toch dat het lekje eenlek was geworden, we waren precies op tijd en zonder problemen aangekomen. Hans bracht ons naar huis en de rails is inmiddels vervangen door een exemplaar van De Loods (ook na 2 keer, de eerste die we meekregen was ook lek...) Al met al een lang verhaal. Maar toch zijn we uiteindelijk tevreden. Het gevoel over de auto is goed, al hadden we al het werk liever niet gehad. Maar uiteindelijk wordt hierdoor de auto steeds beter en gaan we met veel plezier op aar de volgende rally in April. In de tussentijd pakken we de ophanging van de radiator en de achterremmen nog aan en laten we die einddemper nog maken. Ik wil hierbij nogmaals TaxiHans heel erg bedanken voor het beschikbaar stellen van zijn ruimte en zijn tijd die hij er ook heeft ingestoken
|
11 maart 2017 19:31 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd hoe de andere mede PF klassieker-rally rijders hun winter hebben besteed aan hun auto en of er ook al rally's verreden zijn......
|
11 maart 2017 19:32 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Goed verhaal! Kleur is ook cool zo, grijs met zwart en rode onderkant.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
11 maart 2017 19:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
mooi eindresultaat, maar wat een prutser die gozer van wie jullie hem gekocht hebben...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 maart 2017 19:42 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zeker als je weet wat zijn werk is, en waar..........
|
12 maart 2017 1:33 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Onze eerste rally dit jaar wordt de Vesting Rally 30 maart, hoop alleen dat mijn velgen tegen die klaar zijn. Vorig jaar 5 rallys met mijn vrouw gereden. Vesting rally, alzheimer, rode kruis rally, van lennep, gooische rally. Rode Kruis is het uniekst, ik rij in de jongste wagen (1972)
Je 944 ziet er top uit, lijkt mij een lekkere wagen om mee te rijden, Brantz er in?
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
12 maart 2017 10:47 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dat is ook een mooi lijstje rally's ! Klopt, Brantz International 2S Pro. Moet nog even mooier ingebouwd worden, kwamen we niet meer aan toe. Maar de plannen zijn er al.
|
12 maart 2017 12:15 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Vandaag weer en paar onderdelen gehaald bij Alpo (enkele slangenklemmen, nwe km.-tellerkabel, rubber afdekhoes koplampmotor) die binnenkort geplaatst gaan worden. En bij PM Performance in Swifterbant een RVS einddemper laten maken. We hebben gekozen voor een beetje meer geluid , maar ook weer niet TE. Eerst gedacht om de einddemper helemaal niet te plaatsen maar dat was geen goed idee. Na diverse dempers gehoord te hebben gekozen voor "de middenweg". Tevens kun je zelf kiezen wat voor een eindstuk je wilt. Wij hebben voor een ovaal gekozen omdat dat origineel ook zo is. Wel een mooi formaat ovaal gekozen die het "gat" in de bumper mooi vult. Hier het resultaat. Het lijkt zo op het filmpje iets luider dan in de praktijk......
|
22 maart 2017 23:12 |
|
|
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ik kreeg vandaag nog een foto van PM van de uitlaat: Vandaag de wielen eraf gehaald om te laten stralen en coaten, en daarna maar meteen nieuwe banden erop. De huidige banden hebben nog genoeg profiel (zie foto) maar zijn van 2001. Daar gaan we dus niet verder mee. Over anderhalve week klaar, net op tijd voor dit evenement op 15 april.
|
31 maart 2017 18:26 |
|
|
DE beug
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Leuke topic!
Ik heb diverse dagrallys en een aantal malen de tulpenrallye en de SLS gereden. Eerst met een Mercedes 250SL (een zgn Pagode) en daarna met een enigszins geprepareerde BMW 2002. Met deze BMW heb ik mij ingeschreven voor de komende SLS (slsclassic.nl)
Voorlopig hoogtepunt: dagwinnaar (tourklasse) tijdens de SLS 2016:-)
Recent liep ik tegen een '74er 911 aan waarmee ik overweeg om de SLS te gaan rijden (en dus de 2002 thuis te laten;-)! Ik weet het nog niet zeker, hij is eigenlijk een beetje te mooi en moet nog klaargemaakt worden. Ik hou jullie op de hoogte!
Zijn er nog andere SLS-pf'ers?
|
07 jul 2017 7:35 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Beetje mosterd na de maaltijd besef ik me nu, maar wat ons betreft een aanrader: http://caferallycompetitie.nl/Op vrijdag avond tegen 17h verzamelen ergens in de omgeving van apeldoorn verzamelen. Lekker hapje eten, met een beetje geluk in het zonnetje op een terras. Of later komen en direct starten . Daarna stukkie gassen, gezellig napraten en tegen 23h kom je weer thuis heb je er al een rally op zitten en moet het weekend nog beginnen. Elke avond worden er wat bekers uitgereikt, hun doel is zo lelijk mogelijk en aan het eind word er ook een seizoenswinnaar uitgeroepen. Wij hebben de laatste drie ritten meegedaan en elke avond was gewoon top. Volgend jaar willen we in ieder geval de volledige competitie rijden @ De beug heb je ook een fototje van je bmw, mogelijk hebben we al eens tegen je gereden ...
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
13 sep 2017 16:00 |
|
|
ewp964c2
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
SLS zit wel in de planning, twee weken geleden Rode Kruis Rally gereden met een Fje
_________________________________________ Ex 964 C2 Ex Targa 964 C4 Ex 911T 1972 Ex 964 C4 Coupe Ex 996 C2 991 C2S Sportchrono
|
13 sep 2017 17:12 |
|
|
Jazzy
914 1.7 1973Ermelo, NL
|
Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dit was ik afgelopen week bij de KLIP III. De volgende KLIP is op 18 November maar ik vrees dat ik die in de moderne klasse mee zal moeten rijden. Vraag me niet waarom de fotograaf dit een goede locatie vond trouwens.
_________________________________________ 1973/3 914 1.7 Olympic Blue
|
13 sep 2017 18:02 |
|
|