Re: toerental relais 911 2.4MFI
De winst van troubleshooten is tijd.
Nu kun jij effectief rustig aan je CMA doen, en elke keer je "iets" vindt, je tijd nemen en dat corrigeren.
Wat op zich een prima approach is.. Niks mis mee.
Maar als je dan een kapotte solenoid hebt gevonden... die traag reageert.
Ga je die eerst moeten herstellen of vervang stuk vinden, en in de tussen tijd weet je dus niet of de rest van je injectie goed werkt.
En dan kun je die solenoid vervangen, en verder doen.. dan vind je iets anders..
moet je dat weer herstellen of vervangen, enzovoort enzovoort.
Die decel solenoid zal je auto echt niet in de hens doen vliegen als je die uitschakelt.
Zat racers die zoeen ding niet hebben een SCRS bv heeft een andere pomp, en daar zit dat ding niet op.
Carburateurs hebben dat ding ook niet en vliegen ook niet zomaar in brand.
Je broek zal niet in brand vliegen als je de standaard uitlaat banaan hebt.
Das gewoon geen realistisch scenario.
Als je bang bent van brandjes, dan zijn er veeeeeel kritischer dingen op zoeen oude 911 : benzine leidingen van 50 jaar oud.
Als die nog niet zijn vervangen, met moderne benzine... not good..
Maar goed, terug naar je troubleshoot : Door het ding los te koppelen win je gewoon tijd omdat je de rest van je CMA zonder problemen kan verder afwerken..
Die solenoid is een non issue om je motor te tunen.
Goed om uiteindelijk wel te doen werken, maar het is gewoon zinloos om het niet uit te sluiten in je warmup troubleshoot, heeft er normaal geen fluit mee te maken.
Als blijkt dat het erzonder prima werkt, kun je tenminste gewoon rijden zonder gedoe aan de stoplichten, in afwachting dat je het ding herstelt of vervangt.
Niks mis mee als je dat niet wil doen, vrije keuze, duurt gewoon wat langer.
De Lente is daar, en jij moet weten of je nu wil rijden of later.